CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Meghal a HÉV, élhet a BHÉV? A csepeli HÉV-re külön jegyet kell venni?

2016. augusztus 31. 13:12 - csú

csepeli_hev-3.PNGEz lesz a végállomása az átalakításnak? Mennyibe kerül majd az utasoknak? Lesz-e járatritkítás?

Döntött a BKV Zrt. és a HÉV-ágazat szétválásáról a Fővárosi Közgyűlés, így november elsejével létrejön a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV). Avagyonmegosztási arány: BHÉV 3,1, BKV 96,9 százalék. A kiválás után a BHÉV saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz. A szétválás időpontja november elseje, és az előzetes tervek szerint mintegy 135-145 millió forintba kerül.

Az még nem dőlt el, hogy külön jegyet kell-e váltani a HÉV-ekre novembertől.

A Fővárosi Közgyűlés arról döntött korábban, hogy átadja az államnak a HÉV üzemágat, nem arról, hogy potom pénzen átjátssza azt - hívta fel a városvezetők figyelmét

Horváth Csaba (MSZP) a HÉV üzemigazgatóság és a BKV szétválásáról szóló közgyűlési vitában. Napirend előtti felszólalásában Csárdi Antal, az LMP képviselője az agglomerációs közlekedés szétverése ellen emelt szót.

A szocialista frakcióvezető szerint a fővárosi helyiérdekű vasút hálózatának újonnan történő kialakítási értéke meghaladja az ezer milliárd forintot, miközben a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. csupán 19 milliárdra értékelte azt. Összehasonlításul két példát is felhozott. Egyrészt a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése az előzetes számítások szerint 300 milliárdot emészthet fel, másrészt egy közelmúltban kialakított 50 kilométeres vasúti pályaszakasz megépítéséért kilométerenként 2 milliárdot számoltak fel. A HÉV-pálya viszont a BKK számításai szerint kilométerenként alig 183 milliót ér a város közepén.

A HÉV üzletág a BKV teljes vagyonának így alig 3,6 százalékát teszi ki, holott az utasforgalomnak megközelítőleg a 10 százalékát - ismerte Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója hozzászólásában. Az összvagyonban azért képvisel alacsonyabb arányt, mivel a 4-es metró és a csaknem befejezett beruházások erősen megnövelték a cég vagyonát.

Bagdy Gábor gazdasági főpolgármester-helyettes annyit tett hozzá, hogy az elszámolás alapja az üzemigazgatóság könyv szerinti értéke volt. Ez teljesen jogszerű.

Szaniszló Sándor (MSZP) ezzel szemben felvetette, hogy az OTP részvények névértéke 100 forint, de jelenleg 7500 forint körül kereskednek vele a tőzsdén. Így talán a főváros is kérhetne többet egyedülálló értéket képviselő vagyonelemének átadásáért cserébe.

Bagdy szerint a könyv szerinti érték alapján történő elszámolás teljesen rendben van, Gy. Német Erzsébet (DK) felvetésére azonban egyelőre nem tudott válaszolni, miszerint külön jegyet kell-e váltani novembertől a HÉV-ekre. De mindenkit megnyugtatott, hogy ezen vannak.

A Fővárosi Közgyűlés kormánypárti képviselői végül elfogadták az előterjesztést, az ellenzékiek mindegyike elutasította az elszámolást és a kiválást. (Forrás: Sz. A. A. - Forrás: nol.hu - IHO)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr811665696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása