CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Kalocsai Imre: Ártalmasok

2017. szeptember 23. 05:43 - csú

orban_viktor_nemeth_szilarddal.PNGAz egészséget védő reklámkampánnyal  nem szabadna megállni a dohányzásellenes akció után. Hisz az alkohol már az átkosban is, ölt, butított és nyomorba döntött, most már  kétharmad sem kell a butításhoz és a nyomorba döntéshez...

A téma az utcán hevert. Majdnem ráléptem. Rettenetesen ocsmány volt, ahogy kézbe vettem. Tüdőrák színes fotója virított rám egy üres cigis dobozról. Hatása alá kerültem, azonnal leszoktam volna a dohányzásról, ha dohányos lennék. Ezután szinte kerestem az eldobott dobozokat, mint kis srác koromban, csak akkor a díszes márkák miatt, most meg a betegségek, ártalmak ábrázolásáért.

Amikor már 15 féle elrettentéssel találkoztam, kíváncsi lettem, összesen mennyi  lehet. A Sétáló utca három egymásba érő Nemzeti Dohányboltjában megkérdeztem, hányféle cigarettájuk van. Mindhárom trafikban – rövid töprengés után (áthallás kizárva) 300 félét saccoltak. – Betegség, ártalom szerint?  – pontosítottam kíváncsiságom tárgyát. – Hát úgy 20 körül lehet, volt a készséges válasz. Elgondolkoztam, talán ennek szellemében a Nemzeti Dohánybolt nevén is változtatni kellene, mondjuk Nemzeti létszámcsökkentő boltra. Na de ne a trafikosokon verjük el a port, hisz az igazi haszonélvezői, vámszedői egészségünknek, az egészségesen gyarapodó gyártók és forgalmazók.

Az egészséget védő reklámkampánnyal itt nem szabadna megállni. Hisz az alkohol már az átkosban is, ölt, butított és nyomorba döntött, most már  kétharmad sem kell a butításhoz és a nyomorba döntéshez. Itt is le kellene cserélni a címkéket. Különböző pincészetek helyett, különböző enyészetek lennének feltüntetve, mint például zsírmáj, májzsugor és a már a cigis dobozokról is megismert egyéb finomságok, mint agyvérzés, impotencia, szívinfarktus, magas vérnyomás stb. Van egy régi vicc, mi a három legjobb dolog a világon?  Előtte egy konyak, utána egy cigaretta. Hát, ha a két szélsőségről leszokunk, mi marad?

És mi van a kajával? Az is ártalmas. Ha kevés, akkor is, ha sok, akkor is. Ha nem korszerűen táplálkozunk, zsíros, fűszeres, cukros, akkor elhízás magas vérnyomás, cukorbetegség, epebántalmak, vesekárosodás stb. Itt is elriasztó képek kellenének a csomagolásra, konzervekre. Pl. májra májzsugor, cukorra elhízott cukros stb.

Ha végig gondolom, nem kellene itt megállni. A média (tv, rádió, újság) most már nagy része is komoly ártalmakat okoz, emlékezet kiesést, tudathasadást.

Végül Itt jegyzem meg, a trafikosok szerint semmit sem csökkent a forgalmuk, sőt.

Kalocsai Imre

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2912879146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása