Tömör vélemény a csepeli közlekedés helyzetéről
Mindennap azért él és erejét nem kímélve, rengeteget dolgozik Borbély Lénárd polgármester, hogy „Csepelt sikerre” hangolja – derült ki a Csepeli Hírmondó október 19-i számának nyolcoldalas kampány anyagából. Áttanulmányozva a szedett-vedett, képekben, Borbélyban gazdag, megvalósult fejlesztésekben sovány, viszont ígéretekben bővelkedő anyagot, elszomorodtam. Valószínűleg nem sok sikerélményben van, illetve lesz része a polgármesternek, arról nem is beszélve, hogy ezek a feltuningolt eredmények, ez a munkatempó, előbb-utóbb, siker helyett, kudarcra hangolják Csepelt, a csepelieket. Az összeállítás „Fejlesztjük a közlekedést” című részének a gerincutas ígéretéhez van is néhány, a fenti véleményemet alátámasztó megjegyzésem, kérdésem:
A lap 12. oldalán, zöld keretben olvasható, hogy „2019-ben megkezdődik a csepeli gerincút befejező szakaszának tervezése”. Ahhoz képest, hogy az önkormányzat által megrendelt, májusban nyilvánosságra hozott közvéleménykutatás szerint a csepeliek 92,1 %-a „prioritásként kezeli a gerincút befejező szakaszának megépítését”, ez egy kicsit késői kezdés. Ahhoz képest, is, hogy
az idei költségvetésbe, a gerincút befejező szakasza tervezési költségeinek 50 %-ára 100 millió forintot terveztek be (https://csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2017/02.23/29_1_2017_koltsegvetes.pdf)
2010 óta csigatempóban halad a csepeli gerincút újabb szakaszának tervezése, és hol van még a kisajátítás és az építés?!
Mindent összevetve, a tervezés két év múlva esedékes megkezdése, majd befejezése után kezdődhet el a szükséges területek kisajátítása, az építési engedély megszerzésének folyamata, majd a kivitelezés. Mindez legalább három év. Ha minden jól megy, öt év múlva lesz kész a csepeli gerincút befejező szakasza.
Közben, s erről egy szó sem olvasható a CSH anyagában, a Fővárosi Közgyűlés idén június 14-én már döntött: bruttó 400 millió forintos összköltséggel végezzék el a csepeli gerincút második és harmadik ütemének tervezési feladatait, ehhez idén 160 milliót, 2018-ban 240 milliót biztosítanak. (http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/tva/Tir.aspx?scope=kozgyules&sessionid=6882)
Megannyi megválaszolatlan kérdés:
> akkor most mennyibe kerül a gerincút befejező szakaszának tervezése?
> Mihez kell a kerületi képviselő-testület által jóváhagyott 100 millió forint, ha csak két év múlva kezdődik a tervezés és ráadásul a Főváros már biztosította a 400 milliós tervezési összköltséget?
> Megindult a tervezés a fővárosi közgyűlés szerint az idei évre biztosított 160 millióból? Ha nem miért nem, ha igen akkor miért írja Borbély úr, hogy „2019-ben megkezdődik a csepeli gerincút befejező szakaszának tervezése”?
> A polgármester felejtette el a fővárosi döntést vagy a kampányanyag összeállítói végeztek csapnivaló, hanyag munkát? Vagy az egész csak kampányígéret?
Összegezve: úgy tűnik, nincs jó kezekben a csepeli gerincút ügye, a kerületi közlekedésfejlesztés. S akkor még a jelenről, a növekvő forgalomról, az egyre többször megélt közlekedési dugókról, az M0-s autópálya irányába araszoló hosszú autósorok látványáról, a közlekedés okozta környezetszennyezésről még nem is írtam egy sort sem. Talán majd a véleményt mondó blogozók.
vox