CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Képtelenségek a Csepeli Városkép Kft-nél – Ez olvasható ki az Állami Számvevőszék vizsgálati jelentéséből

2018. július 10. 05:59 - csú

vida_es_abel_egyutt_-777-feliratos.pngCSEPPenként derül ki az igazság?  A Csepeli Városkép Kft vezetője és a csepeli önkormányzati propaganda főnöke: két összeillő ember a 21. kerületi kommunikációban

A jelentés készítői nem álltak meg a Csepeli Városkép Kft vezetése felelősségének megállapításánál. Az önkormányzat vezetését is elmarasztalták, mert nem élt ellenőrzési jogosultságával

Simán átment a csepeli képviselő-testület legutóbbi ülésén az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jelentése az önkormányzat gazdasági társaságai gazdálkodásának ellenőrzéséről – a Csepeli Városkép Kft-ről. https://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2018/06.28/150._et._ASZ.pdf

A jelentés szerint a társaság értékesítésből származó nettó árbevétele és egyéb bevételei 2013-hoz képest 2016-ra 37,1 %-kal növekedtek. Érdekesség, hogy az Állami Számvevőszék valamiért nem bontja szét a két bevételt, egyben értékeli a növekedést. Pedig érdemes lett volna külön megemlíteni, hogy a Városkép Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele (saját munkája hatékonyságából származó hirdetési, rendezvényi, bérleti díj és közművelődési bevételek) négy esztendő alatt 25,7 %-kal(!) csökkentek, míg az egyéb bevételek 64,7 %-kal növekedtek. Ez a növekedés tulajdonképpen az önkormányzati támogatás emelkedését jelenti.

A jelentés 2. sz. táblázata szerint majd 175 %-ra nőtt az önkormányzati támogatás, leginkább a 2014-es választás évében. Úgy, hogy az elsősorban a működést szolgálta, fele személyi jellegű ráfordításokra (a főfoglalkozásúak bére 38,5 %-kal nőtt), javarészben a média, ezen belül a Csepeli Hírmondó működtetésére lett felhasználva. Úgy, hogy a polgármester mellett működő Polgármesteri Kabinetben dolgozó újságírók is közreműködtek a lap elkészítésében, illetve egy-egy kiemelt cikkel helyet kaptak a lapban. A támogatások fő célja tehát a Kft. vezetése, meghatározó vezető munkatársai kiemelt bérezésének biztosítása és a média egyre nagyobb támogatása volt.  Ezzel párhuzamosan a művelődési házak támogatási aránya a vizsgált időszakban, a támogatás egészéhez viszonyítva, több mint 10 %-kal csökkent.

Mindezt belső ellenőrzési rendszer kialakítása és működtetése, a közérdekű adatok megismerésének lehetőségeit tartalmazó belső szabályzat nélkül, amiket most az ÁSZ tett szóvá. Az igazi kérdés és gond azonban nem került a testületi ülésen felvetésre: miért lehet és kell, éppen a kultúra rovására, egy nem éppen gazdaságosan működő gazdasági társaságba önteni a százmilliós támogatásokat? (A 2016. évi támogatásemelés azóta is folytatódott, a költségvetési terv szerint idén már + 78,3 millióval többet, összesen ~ 414 mFt-ot kap a társaság, amiben még nincs figyelembe véve az áprilisi választásra adott + 30 mFt.) Az ÁSZ szakemberei – a jelentés szerint –, azonban csak a támogatás felhasználásának, azaz a társaság működésének szabályozottságát vizsgálták, annak a megállapodások szerinti, a kerület egésze számára való célszerű és hatékony felhasználását nem. Vajon miért?

A jelentés készítői ugyanakkor nem álltak meg a Csepeli Városkép Kft vezetése felelősségének megállapításánál. Jelentésükben az Önkormányzat vezetését is elmarasztalták, mert saját vagyonrendelete ellenére sem készített közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervet, nem élt ellenőrzési jogosultságával, „nem végzett belső ellenőrzést a társaság gazdálkodására vonatkozóan”, a közművelődési megállapodásban is rögzítettek ellenére sem.

Számomra mégsem a fenti megállapítások a legérdekesebbek. Érdekesebb az, ami valamiért nem fért bele a vizsgálatba. Mintha gondosan kerülték volna a Városkép Kft. feladatkörébe tartozó egységek (a Királyerdei Művelődési Ház, Radnóti Miklós Művelődési Ház, Csepel Galéria, Csepeli Hírmondó) és a társaság vezetése, illetve az önkormányzati vezetés gazdálkodási, pénzügyi, irányítási problémakörét. Ami azért is feltűnő, mert szerintem több kérdésben, elsősorban a Csepeli Hírmondó ügyeiben, az önkormányzati vezetők „átnyúlnak” a társaság vezetése felett.

A jelentésben szerepel a „kerületi televízió” is, a korábbi CSEPP TV, de teljesen kimaradt, hogy működését 2011-ben megszűntette a fideszes önkormányzati vezetés, s most mégis szerepel a társaság feladatai között, kerületi televízió néven. Eddig egyetlen „termékét” sem ismerhette meg a nagyérdemű. Állítólag a vezetés részére készít felvételeket, miközben éppen nyolc éve nem biztosítják a képviselő-testületi ülések televíziós közvetítését.

Talán az ellenőrzés hiányát használta ki az önkormányzati vezetés 2012 végén is, amikor a miniszterelnök és a főpolgármester határozott kérése ellenére sem fizettetették vissza a Városkép Kft. vezetőjével a több milliós év végi jutalmat?

Vagy a vizsgált időszakban, különösen a 2014-es választások idején, egyoldalú tájékoztatása miatt sok kritika érte a Csepeli Hírmondót, ami már akkor is felvetette a belső ellenőrzés hiányát, mind a társaságnál, mind az önkormányzatnál. (A lap idei egyoldalú választási tájékoztató munkáját már a Kúria is elítélte és helyreigazításra kötelezte a kiadót, társaság vezetését.)

Összegezve: szerintem az ÁSZ vizsgálat, egy tessék-lássék, azaz a látszat kedvért elvégzett vizsgálatnak tűnik. Leginkább azért, mert legfontosabb megállapításai (belső ellenőrzés és a közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terv hiánya) gyakorlatilag 2010 óta jellemzik a kerületi önkormányzat működését. A képviselő-testület legutóbbi ülésén pedig semmi nem történt: a lényegről, a tényleges felelősökről nem volt szó. Valami van, de minden mehet tovább, mint eddig. A közpénzből létrejött százmilliók meg továbbra is ellenőrizetlenül jutnak a nyertesekhez.

vox

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr6114101377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2018.07.10. 21:53:39

2013. évre vonatkozott az az Orbán utasítás, hogy önkormányzati vezetők és önkormányzati tulajdonú cégek vezetői nem vehetnek fel évi 2 Millió Ft feletti jutalmat, prémiumot! A mellékelt linknél szereztem először tudomást az egyik hozzászólótól, hogy Csepelen ezt Németh Szilárd nem tette meg! Azóta legalább ötven különböző helyen tettem ezt szóvá, amit persze nem teszek közzé, nehogy kitöröljék!

NÉMETH SZILÁRD ÁRULÓ, becsapta az összes pártját, azaz az SZDSZ-t és a Fideszt is! Meg a csepeli MSZP-t is, akikkel pedig többször összeállt! Éppenhogy megmelegedett a Fideszben, 17 általa újonnan beléptetettel megpuccsolta az addigi vezetőt Tóth Jánost, aki ma a KLIK keserű kenyerét eszi. Tóth Mihály MSZP-s polgármester csinált iskolaigazgatót a hajdani képesítésnélküli napközis nevelőből. Bevette a Wallis-Észak-Csepel szindikátusi szerződéssel megalapozott ingatlanbuliba is, sőt ellenzékiként sportügyi tanácsnoki tiszteletdíjjal is megsegítette a Németh-család pénzügyi helyzetét! Tudjuk hogy Németh ezt hogyan hálálta meg, s még ma is hálálja!

Nos ez az áruló Orbánt is elárulta, biztos nem tud róla, mert ma nem lenne alelnök és honvédelmi államtitkár! NEM MŰKÖDIK A FIDESZ BELSŐ ELHÁRÍTÁSA? NINCS SENKI HATALOMKÖZELBEN AKI MEGSÚGNÁ ORBÁNNAK NÉMETH AZON GALÁD TETTÉT, HOGY A 2013-AS UTASÍTÁSÁT NEM HAJTOTTA VÉGRE?

2013. december 23., hétfő - 07:41
csepel.info/?p=31024#comment-190130
“Közlemény: Idén sem vettek fel jutalmat Csepel választott vezetői”
Tarjányi László szerint:

2013. december 23., hétfő - 07:36

VÁRJUK NÉMETH SZILÁRD BEJELENTÉSÉT, HOGY MINDEN VEZETŐ ÖNKÉNT LEMOND A JUTALMAK ÉS PRÉMIUMOK ÖSSZEGÉNEK 2 MILLIÓ FELETTI RÉSZÉRŐL!
Ez érinti Werner Pétert, Kraxner Istvánt, Pethő Lajost, Lihor Balázst, Vágvölgyi Györgyöt és Vida Istvánt.
süti beállítások módosítása