CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Van valamilyen terve a helyzet megoldására?

2011. július 07. 11:35 - Szerkesztő73

Forrás: csepel.blog. hu, VOX:

Rejtő Jenő egyik könyvében, a kicsit naiv főhős többször megkérdezi az őt becsapó, ellenfeleinek „kezére játszó álbarátot”, azt gondolva, hogy az segíteni akar neki: van valamilyen terve a helyzet megoldására? A csaló, aki „egyébként tisztességes útonállóként elismert tagja” a főhőst eltenni akaró banda vezetésének, a sokadik kérdés után elveszti türelmét, s azt válaszolja: nem vagyok én mérnök, akinek tervei vannak!

Ha az októberi önkormányzati választások utáni időszakot értékeljük, annyit biztosan megállapíthatunk, hogy Németh Szilárd, a csepeli polgármester sem valamiféle mérnök, aki bármilyen tervvel rendelkezett volna megválasztásakor, vagy rendelkezik most, fülkeforradalmi győzelme után több mint kilenc hónappal. Fidesz politikusként – hasonlóan a vezérhez –, a kampányban semmilyen konkrét programmal, tervvel nem állt a csepeliek elé, viszont ígéretei, komoly, milliárdokba kerülő ígéreti voltak.

Ezeket büszkén, győzelemittasan idézte a tavaly október 12-i eskütételi beszédében, amelyet a nézők között állva én is hallottam. A beszéd az önkormányzati honlap „Jegyzőkönyvek” rovatában még most is olvasható. Egy kis kitérő: a 2010. november 4. előtti testületi ülések előterjesztései közül viszont egy sem – a múltat el kell törölni. Csak nem képzeljük, hogy még olvashatóak is legyenek a korábbi dokumentumok?! Még egyesek elolvasnák!

Visszatérve eredeti mondandómhoz: az „Ésszel, szívvel, tisztességgel Csepelért, a csepeliekért!” címet viselő kampányprogramjában – amelyre utalt beszédében a polgármester – már korában is megismerhettük ígéreteit. /Jelentem: minden párt ígérethalmazait elolvastam, s gondolom így volt vele jó néhány csepeli választópolgár. Bár lehet, hogy sokan okosabbak voltak nálam./ Azokat a nagyszabású ígéreteket is, amelyekre fenti beszédében felhívta figyelmünket. Csak az általa is fontosnak tartottakból szemezgetek néhányat: „… ismét lesz fedett uszoda 2012-ben” Csepelen; „…a csepeli korház visszaszerzését kezdeményezik…” ; „…támogatja a csepeli lakótelepek teljes energetikai, műszaki és környezeti megújítását…”. E sok milliárd forintba kerülő ígéretek hiányoztak a többi párt kampányából. De ő felvállalta! Nem kötelezte erre senki, semmi! Örültem neki. Örültem, mert valóban kell Csepelnek egy fedett uszoda, bár nem tudtam /sőt egyre kevésbé tudom/, miből fogjuk kifizetni, fenntartani. Sajnáltam a csepeli korház megszüntetését, magam sem értettem vele egyet, de még most sem tudom, honnan veszünk 1-2 milliárdot fenntartására, fejlesztésére. Bár már mintha azt hallottam volna, hogy a Főváros vagy az állam mégsem adja. Még Németh Szilárdnak sem! Kell nekik! Nekik sincs pénzük, de eladható, hasznosítható vagyonelem. És végül támogattam a lakótelepek teljes felújítását, mert egyre elviselhetetlenebbek a rezsiköltségek, s lassan a társasházak is eladósodtak, eladósodnak már.

Gondoltam, az eskütétel után azonnal elkezdődik az ígéretek megvalósítását biztosító feltételek áttekintése, a helyzetértékelés, a stratégiai, gazdasági tervek, hatástanulmányok készítése, lakossági viták, közmeghallgatások szervezése, majd az építkezés. Nem kezdődött. Átnéztem az eltelt háromnegyed év képviselő-testületi üléseinek meghívóit, jegyzőkönyveit, hátha lemaradtam „valamiféle mérnöki tervről.” Terv helyett újabb ígéreteket találtam arra, hogy rövidesen elkészül az önkormányzati vezetés 2014-ig szóló stratégiai programja, amelyben végre felvázolják a Fidesz valódi csepeli programját, terveit a következő időszakra. Közel 290 napirendet tárgyaltak meg, de az önkormányzati törvény által is előírt, választási ciklus végéig tartó stratégai tervről – nem csak a választóknak tett ígéreteiket, de törvényt is sértve –, még nem tárgyaltak.

Talán a második félévben lesz rá erő – most a fülkeforradalmi feladatok /elszámoltatás, a régi vezetéshez tartozók, köztisztviselők, közalkalmazottak indoklás nélküli kirúgása, „önkéntes nyugdíjba küldése, a lejáratott, megutált „megszorításokat” helyettesítő átszervezések, összevonások előkészítése, azonnali, esetenként fegyveres erőt is mutató lebonyolítása/ miatt nem volt rá sem idő, sem energia. De – s tulajdonképpen ezért „ragadtam tollat” –, a június 30-án elfogadott második félévi képviselő-testületi program szerint sem ismerhetjük meg az önkormányzati vezetés, Németh Szilárd középtávú stratégiai programját. Lehet, hogy mi is úgy járunk, mint Rejtő Jenő bevezetőben idézett főhőse? A végén jövünk rá, hogy becsapott bennünket „az egyébként tisztességes útonálló”?

A rejtői főhős – felismerve, hogy becsapták –, végül mégis megnyerte csatáját. Szerintem a csepeliek is nyerni fognak!

vox
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr463046800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása