CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Felbosszantottam a polgármestert?

2011. december 09. 11:26 - csú

Nagy Szilveszter (képünkön) közéleti aktivista írását változtatás nélkül közöljük:

Nem jutna eszembe magamtól cikket írni a Csepel Újságba magamról és a mondanivalómról, de ha erre Csepel polgármestere, a nagy nyilvánosság előtt felkér, akkor annak illik eleget tenni!

Mivel a közélet iránt élénken érdeklődöm, elmentem a december 8-án, a Királyerdei Művelődési Házban megrendezett közmeghallgatásra. A rendezvény igen hosszasra sikeredett, Polgármesterünk a pódiumon egy egyórás beszédet tartott bevezetés gyanánt, a képviselőkkel a háttérben. A mondanivaló nem sokat változott az elmúlt egy év alatt, mindenért az előző vezetés a hibás. Ezt egy közpénzen megjelentetett könyvben is megírtak. Onnan tudni, hogy közpénzen jelent meg a könyv, hogy volt, aki ezt megkérdezte. Polgármester úr nem is értette a kérdést, hogy miért magántőkéből finanszírozták volna azt a könyvet, amiben az „igazság van”. A Vörös Csepel című könyvről senki nem marad majd le, mert minden csepeli háztartásba eljuttatják. A kiadásért felelős Németh Szilárd. Én várom már ezt a könyvet, minden bizonnyal dedikáltatni is fogom, ha lehetőségem nyílik rá!

De most vissza a lényeghez:

Hallgattam a lakossági kérdéseket és a polgármesteri válaszokat. Értettem a helyzetet, hiszen ez egy politikai road-show egyik állomása volt, élén a nép akaratából megválasztott (itt a részvételi arányokat most ne feszegessük!) polgármester a fideszes többségű testülettel a háttérben, amolyan „így kell ezt csinálni”- módjára. Természetes, hogy a jobboldali szavazókat meg kell nyugtatni, hogy minden rendben van (polgármester úr meg is köszönt minden támogató hozzászólást), a nem szavazókat és a baloldaliakat pedig amúgy is figyelmen kívül lehet hagyni. Kapott is barátságtalan ledorongolást, vaskos szókiforgatások közepette, minden hozzászóló, aki kritikával mert élni.

De miről is volt szó? Jellemzően a Fasang iskola sorsáról, belevonva a már Testület által eldöntött közművelődési intézmények sorsát, no meg a gerincútról, szerződésekről, forráshiányról és más csemegékről. A beszéd közben többször is elhangzott, hogy türelmet és bizalmat kér a Polgármester. Több órás hallgatás után úgy gondoltam, hogy szót kérek, amit jóval később meg is kaptam, igen sok hozzászólás volt előttem. Sokan sérelmezték, hogy a fejük fölött döntöttek számos ügyben, sokan a zeneiskola védelmében szóltak. Felemlegettem ezért, hogy a Polgármester a választások után azt ígérte a Csepp tv-ben, hogy semmilyen fontos döntést nem hoz a csepeliek nélkül, a csepeliek háta mögött, most meg mintha úgy tűnne, hogy a meghozott döntéseket nem érezné a lakosság magáénak. Kérdésem volt, hogy hogy látja a Polgármester úr, mennyire sikerült a csepelieket bevonni a döntéshozatalba? Azt is elmondtam, hogy a biztos rossznál csak a bizonytalanság a rosszabb, mert az sejthető, hogy az átszervezett intézmények valamilyen formában tovább működhetnek, de ez mégis bizonytalan. Ennél már csak az bizonytalanabb, hogy az intézményekben dolgozó közművelődési szakemberek, muzeológusok, tanárok munkahelye megmarad-e vagy sem. Ezzel sok csepeli család karácsonyát, és jövőjét borítja gyászos felleg. Hozzátettem még, hogy értem a polgármester urat, aki azt mondta, hogy egy művelődési házba elég egy gondnok és egy takarító, de hozzátettem, hogy egy közművelődési szakember azért nem árt, ha van. Ha meg van szakember, akkor azt a közművelődési intézményben hogyan lehet a gazdasági szféra fórprofit szegmensében elképzelni?

Javasoltam, hogy ha lehet, akkor azt éreztesse már a lakossággal, hogy az önkormányzati szándékokkal kapcsolatos párbeszédbe is bevonják őket, nem csak a már előre eldöntött ügyekről lehessen –feleslegesen – szót emelni. Minden kerületben a lakosság által megválasztott képviselők keressék fel a lakosságot, az érintett munkavállalókat, valamint a civil szervezeteket, és az állásfoglalásuk alapján szülessenek meg a döntések.

Csupán szándékomban állt a Polgármester úr figyelmét felhívni a figyelmét erre – ha munkatársai esetleg nem tennék ezt -, hiszen lehet, hogy nem is sejti, hogy több tucat csepeli családot tart megélhetési bizonytalanságban egy-egy döntés. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a most megszüntettet munkahelyek, igen hiányoznak majd, ahhoz a megígért egymillióhoz!

No, az erre adott válaszban éreztem egy kicsi haragot a Polgármester úrtól. Kissé emelt hangon kért meg arra, hogy az efféle monológjaim az MSzP taggyűlésein adjam elő, vagy írjak a Csepel Újságban! És különben is mit képzelnek azok, akik odamennek politikai cirkuszt csinálni? Polgármester úr, feldúltságában valami évekkel ezelőtti blogbejegyzésre hivatkozott, amiben az ő leköpéséről volt szó, amit „szintén valami Szilveszter nevű írt”-mondta. Nos, a Németh Szilárd, és a Nagy Szilveszter monogramja azonos (NSZ), így amikor azt olvassa valahol bárki, hogy „NSZ diktatúrát épít Csepelen” akkor kérem, hogy ne én jussak az eszükbe!

Szóval a kérdésemre én sem kaptam választ, ahogy más sem nagyon.

Két apró baj van ezzel a ma esti polgármesteri kifakadással. Az egyik, hogy Polgármester úr ezek szerint nem tudja, hogy nem vagyok az MSzP tagja, de ha az lennék is, akkor sem az MSzP taggyűlésén tennék javaslatot, hogy az önkormányzat vonja be a lakosságot a döntéshozatalba, ahogy Németh Szilárd úr megígérte. A másik, amit nem tudhat, hogy területfejlesztő szociológia szakon végeztem, innen a közéleti aktivitásom, tehát nem vagyok pártpolitikus. Szakterületem a rendszerváltás utáni életmód és társadalmi kapcsolatok alakulása (ebből írtam a szakdolgozatom), valamint a társadalmi intézmények működészavarai. Pártpolitikával korábban sem foglalkoztam, mint ahogy most sem teszem. Képviselőjelölt voltam, de a kampányban három témám volt: Tisztességes népképviselet, racionális gazdálkodás, és a lakosság bevonása a fejlesztési ügyekbe. Úgy gondolom, hogy a képviselői megbízatás az szolgálat és nem hatalmi pozíció.

De ha már így alakult, hogy megírom ezt a pár sort, akkor elmondom, hogy a szívesen beszélgetek a társadalmi problémákról, az emberi kapcsolatokról, mert mindenre van megoldás! Ha tudok, szívesen segítek bárkinek, mert nálam a politikai nézet, a vallási-, vagy etnikai hovatartozás mellékes, és ez így is marad!

A facebookon bárki megtalál!

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000052344410

Ez úton köszönöm szépen a Csepel Újság szerkesztőségének, hogy ez a cikkem megjelenhet.

Nagy Szilveszter

közéleti aktivista 

Szívesen! Máskor is! Másnak is!

A Csepel újság szerkesztősége

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr183450306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása