CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Szikár tények, kényes témák, adatok dr. Szabó Szabolcstól, Csepel és Soroksár országgyűlési képviselőjétől

2014. december 27. 05:59 - csú

szabo_szabolcs_atv-s-255-ok.pngKözeledik az év vége, ezért a következő napokban több részletben is beszámolok arról, hogy mit tettem országgyűlési képviselőként az elmúlt bő fél évben. Először kezdjük a szikár statisztikai számokkal, vagyis nézzük a hozzászólások, önálló indítványok és nem önálló indítványok számát:

Felszólalások száma: 14 (teljes beszédidő kb. 70 perc)
Önálló indítványok száma: 30 (ezen belül volt interpelláció, írásbeli kérdés, törvényjavaslat, törvénymódosító javaslat, vizsgálóbizottság felállításra vonatkozó javaslat is)
Nem önálló indítványok száma: 14 (törvényjavaslatokhoz benyújtott módosító indítványok)
Ezen kívül a Kulturális bizottság tagjaként azt hiszem sikerült aktívan részt venni a munkában. Számtalan törvényjavaslat, törvénymódosítás, beszámoló kapcsán mondtam el a véleményem. Ezen kívül kezdeményezője voltam a Nemzeti Táncszínház vezetőjének, valamint a Nemzeti Pedagógus Kar vezetőjének meghallgatásának.

Az év végi beszámoló folytatásaként maradjunk még mindig a számoknál. Most következzenek a pénzügyi dolgok, ami a képviselők esetében sokszor kényes téma, de én eddig is az átláthatóság híve voltam. Előre szólok, hosszú a lista. Mindenesetre remélem mindenki számára egyértelmű lesz, hogy igencsak takarékos módon próbálok bánni a rendelkezésre álló összeggel, és csak a legszükségesebb dolgokra költök. Szóval a részletek:

Fizetés: bruttó 747.878 forint/hó (ennek a nettója kb. 490 ezer forint)

Foglalkoztatottak bérkerete: bruttó 747.878 forint/hó (ebből állandó alkalmazottként fizetek egy személyi asszisztenst valamint a csepeli képviselői iroda vezetőjét, valamint határozott idejű szerződés keretében egy a képviselői csoportunk munkájához szükséges jogászt, valamint egy a munkámat segítő politikai tanácsadót). November végéig ebből a keretből 2,2 millió forint elköltetlen maradvány képződött.

Utazási keret: ha van autója a képviselőnek, akkor egy benzinkártyát kap, amivel a saját autójába tankolhat. Nekem nincs autóm, így mindössze a havi 10.500 forintos Budapest Bérletet számolom el. (A november végéig felhalmozódott fel nem használt keretem így 1.166.089 forint)

Működési keret: november végéig összesen 2.045.807 forint állt rendelkezésre, melyből addig 425 ezer forintot költöttem el, így a maradvány 1,7 millió forint volt. (December végére ez csökkenni fog egy oktatáspolitikai szakértő több hónapos megbízási díjával, valamint egy Csepelen és Soroksáron terjesztett, minden háztartásba eljutó üdvözlőkártya költségével, így a maradvány év végre várhatóan egy millió forint körüli összegre csökken)

Ellátási keret: november végéig összesen 1.022.907 forint állt rendelkezésre, melyből addig 155.355 forintot költöttem el, vagyis a maradvány kb. 870 ezer forint körül volt.

Postai költségkeret: erre az évre összesen 50.950 forint állt rendelkezésre, melyből addig 29.173 forintot költöttem el (az év végi üdvözlőlevelek kiküldésével várhatóan lenullázódik a keret).

Telefon keret: kapok egy hivatali telefont, melynek költségét teljes mértékben az Országgyűlés Hivatala állja. A havi keret 30.450 forint havonta, amiből őszintén szólva nem tudom mennyit használok fel. Mindenesetre annyi luxus megengedtem magamnak, hogy havi plusz 10 GB adatforgalmat kértem havi 3810 forintért, mert a hónap végére néha kimerítettem a keretet. Becslésem szerint valahol 15 ezer forint körül lehet a havi költésem.

Lakásbérlési keret: havi keret 187 ezer forint, amiből július vége óta havi 50 ezer forintot vettem igénybe, vagyis a nagyjából 1,5 milliós keretből kb. 250 ezer forintot használtam fel (a fel nem használt maradvány itt tehát kb. 1,2 millió forint)

Irodabérlés: havi keret 373.900 forint havonta, melyből augusztus vége óta béreltetek egy csepeli képviselői irodát, melynek havi költsége 130.000 forint rezsivel együtt (a fel nem használt maradvány tehát itt kb. 2,4 millió forint)

(remélem semmit nem hagytam ki)

Forrás: Szabó Szabolcs facebook oldala

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr307013091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virányi András (BANDITA) 2014.12.28. 18:32:50

Gratulálok Szabolcs, korrekt vagy. BANDITA.

szbéla 2014.12.28. 19:35:53

ugye nem kell komolyan venni, hogy nincs Budapesten bejelentett lakása érettségi óta?
a megspórolt pénzzel mi lesz?

Báthory Ödönke 2015.01.02. 11:13:52

Ne aggódj kedves SZabolcs. Ha bármit is kihagytál, azt majd megtudjuk a Csepeli Hírmondóból (vagy hogy is hívják manapság)
Sok sikert 2015-ben is!

Turai 2015.01.15. 10:47:48

Az egyetemen tartott őszi órák után nem is jár fizetés?
süti beállítások módosítása