CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Borka-Szász Tamás: "A politikai gyávaság és beszariság is a demokrácia része"

2015. február 06. 05:46 - csú

borek-szasz_a_blogjarol.PNG"A csepeli valódi ellenzéki képviselőkkel összefogva kezdeményeztem egy rendkívüli testületi ülés összehívását, hogy a városvezetés és a képviselők végre színt vallhassanak e fontos kérdésben. Javaslatom pofonegyszerű volt: a testület utasítsa el a fizetős M0-t....Kitalálják, mi történt a csepeli testületi ülésen? Mivel az ülés összehívását a Fidesz a törvények miatt megakadályozni nem tudta, ezért az ülésen a helyi Fidesz-frakció levette az előterjesztést a napirendről. Kérdés és vita nélkül söpörték le a kezdeményezést...."

Borka-Szász Tamás, a Demokratikus Koalíció csepeli politikusa, önkormányzati frakcióvezetője - tőle idéztük a fenti sorokat - a saját blogján A gyávaság szigete címmel cikket közölt. Írást változtatás nélkül közöljük: 

Mikor szilveszter éjjelén Budapesten és a környező városokban az óévet búcsúztattuk, már tudhattuk, milyen ajándékot hoz nekünk az újév. Január 1-től drága kormányunk fizetőssé tette az M0-ás körgyűrűt és a budapesti bevezető sztráda szakaszokat. Mivel a kormánynak különös és visszatérő perverziója Budapest rendszeres szívatása, szinte már hiányzott volna, ha nem kapunk a nyakunkba valami újabb sarcot! Komolyan.

A január elsejétől hatályos útdíj változások a Magyar Közlöny 2014. december 30-i (!) számában jelentek meg. A döntést megalapozó hatástanulmányok és szakértői anyagok mindez ideig nem váltak ismertté, gyaníthatóan nem léteznek.

Aki naponta bejár a városba vagy csak kicsit is ismeri a budapesti városi közlekedési helyzetet, az pontosan tudja, hogy az M0-ás körgyűrű mint elkerülő és tehermentesítő út milyen létfontosságú szerepet játszik Budapest életében. Ezért, no meg az újabb lehúzás miatt Tarlós István és a többségében fideszes kerületi polgármesterek nyilván igen kellemetlen helyzetbe kerültek. Nincs az a Habony Árpi, aki be tudja dumálni a budapestieknek , hogy mennyire jó ez az egész nekik.

Ennek megfelelően miután pár hete Tarlós első döbbenetében összetrombitálta a kerületi polgármestereket, a tanácskozásról hamarosan kiküldték az ellenzékieket, és a fideszes polgármesterek összedugták a fejüket. Valószínűleg soha nem tudjuk majd meg, mi hangzott el ezen a zártkörű tanakodáson, milyen üzeneteket adtak át nekik "fentről", milyen ígéretek vagy zsarolások kerültek elő.

Egy biztos: a tanácskozás végén csak Tarlós mert nyilatkozni, és "boldogan" tolmácsolta, hogy a fideszes polgármesterek mennyire támogatják az M0-ás fizetőssé tételét, feltéve, hogy majd egy év múlva felülvizsgálják a rendszert. Hogy ez - megédesítendő a keserű epét - csak egy kommunikációs blöff volt, az már akkor sejthető volt.

Mindenesetre a kormánypárti kerületi polgármesterek (tisztelet a kiabálni merő kivételnek) hallgattak a témában, mint a csuka. Pedig Csepelen igen kíváncsi lettem volna Borbély Lénárd fideszes polgármester karakán megszólalására és kiállására az ügyben! A szigetet ugyanis keményen érinti az M0-ás fizetőssé tétele. Nem nehéz megjósolni, hogy a csepeli és csepel-szigeti személy- és tehergépjárművek egy része ezután nem az M0-st fogja igénybe venni, hanem Csepelen keresztül próbálja majd közvetlenül megközelíteni Budapest belső és külső kerületeit.

A csepeli valódi ellenzéki képviselőkkel összefogva kezdeményeztem egy rendkívüli testületi ülés összehívását, hogy a városvezetés és a képviselők végre színt vallhassanak e fontos kérdésben. Javaslatom pofonegyszerű volt: a testület utasítsa el a fizetős M0-t. Egyben kérje fel Borbély Lénárd polgármestert és a csepeli illetőségű országgyűlési képviselőket (dr. Szabó Szabolcsot és mindenki kedvencét, az ügyben birsalmaként lapító Németh Szilárdot), minden lehetséges fórumon kezdeményezzék a döntés megváltoztatását.

Két olyan fejlemény is történt, ami ezt az igényt nyomatékosította. Egyrészt kiderült, hogy bizonyos vidéki városoknál (pl. Kaposvár, Miskolc, Szombathely) mégis ingyenes lesz a városi elkerülő út! Ezek a városvezetők tették a dolgukat, lobbiztak keményen, és ezek szerint - ellentétben Tarlóssal és budapesti Fidesszel - még van is súlyuk és befolyásuk a kormánypártban. Felelős városvezetőként is lehet viselkedni, ha valaki nagyon akar.

Másrészt Fónagy János miniszter egy interjújában egyértelművé tette: ahogy pár éven belül lejár a tilalmi időszak, az M0 uniós pénzből épület szakaszai is azonnal fizetőssé fognak válni. Ennyit "az egy év múlva felülvizsgáljuk" bődületes hazugságáról...

borka-szasztol_cikkhez.PNGKitalálják, mi történt a csepeli testületi ülésen? Mivel az ülés összehívását a Fidesz a törvények miatt megakadályozni nem tudta, ezért az ülésen a helyi Fidesz-frakció levette az előterjesztést a napirendről. Kérdés és vita nélkül söpörték le a kezdeményezést. Borbély Lénárd csepeli polgármester a napirendről levétel után sietett hangsúlyozni, hogy a szavazás "abszolút demokratikus" volt.

Kétségtelenül igaza van. A politikai gyávaság és beszariság is a demokrácia része. 

Forrás: Borka-Szász Tamás blogja

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr167145123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása