AMI A CSEPELI HÍRMONDÓBÓL KIMARADT, AZT MI KÖZZÉTESSZÜK
Rovatunk – a csepeliek teljes körű tájékoztatása érdekében –, lapszámról-lapszámra, sorra veszi azokat a híreket, eseményeket, amelyek a XXI. Kerületi Önkormányzat Csepeli Hírmondó című lapjába nem fértek bele. Annak eldöntése, hogy miért nem fért bele a lap 24 oldalába egy-egy hír, esemény vagy ellenzéki vélemény, rendezvény, nem elsősorban szerkesztőségünk feladata. Gondolja végig az olvasó: miért maradtak ki az alábbiak a Csepeli Hírmondó július 30-án megjelent 15. számából:
A Csepeli Hírmondó legújabb száma az országos és helyi pozitív hírek mellett, nem ír arról, hogy például:
> egyre több panasz érkezik a Vércse utcai lakóktól: „a választási kampányban 2014-re beígért park és játszótér helyett sitt lerakó és nehézgép parkoló lett a szomszédságukban”.
> Háromezer embert rúgtak ki a vasárnapi zárva tartás miatt.
> Július 21-én a Csepeli Munkásotthonról szóló cikk jelent meg a Népszabadságban, „Csellel vették be a Munkásotthont” címmel.
> Nyilvánosságra került a 2024-es budapesti olimpia megvalósíthatósági tanulmánya, amelyből kiderül, hogy a jelentős csepeli beruházásokkal is számoló elképzelésről a kormány számos kockázati tényezőt hallgatott el.
> Az OECD nyilvánosságra került adatai szerint Magyarországon vonnak le a legtöbbet, 34,5 %-ot, a bruttó 105 ezer forintos minimálbérből.
> A Nielsen piackutató társaság szerint a második félévben 2 ponttal csökkent hazánkban a magyar fogyasztói bizalom, miközben az európai átlag éppen két ponttal nőtt.
A lap néhány írásából meg az alábbiak maradtak ki:
1) A cikk címe: Kétszáz új munkahely létesül Csepelen
A Pr-cikk szerzője Lass Gábor, valószínűleg a Metrans csoport által lett megbízva a cikk megírásával. Véleményünket igazolja, hogy az írásban egy szó sem esik a csepeli beruházás kockázatairól. A beruházás időszakában és a megvalósulása után megnövekedő vasúti és közti forgalom jelentősen emelheti a csepeli utak forgalmát, amely komoly gondot okozhat a csepelieknek. A helyi közlekedés szűk keresztmetszetei (a Csepeli Szabadkikötő területéről való vasúti és közúti ki-, illetve bejárás nehézségei, az egyszintű Corvin csomópont, a Weiss Manfréd út, azaz a megépült gerincút további részének, és a párhuzamos észak-déli utaknak a hiánya, illetve állapota, a Hollandi út Gubacsi híddal való összekötésének kérdése), meghatározó problémák. Ezekkel a logisztikai beruházás során a beruházónak, de még inkább a beruházást „befogadó” kerületnek, a csepelieknek is számolni kell. A legnagyobb probléma azonban, hogyha az önkormányzati vezetés mindezeket elhallgatja. A Csepeli Hírmondó cikke ennek első bizonyítéka.
2) A cikk címe: Tovább színesedik a csepeli kulturális élet
A lap 4. oldala a Csepeli Munkásotthon önkormányzati „bekebelezését”, s Németh Szilárdot fényezi. A cím a csepel.hu-tól lett átvéve (2015. július 15.), csakúgy, mint a keretezett részben megjelentetett közlemény. A témával a Csepeli Hírmondó előző, 14. száma is foglalkozott, amelynek eredményeként mind a csepeliek.blog.hu, mind Szabó Szabolcs Csepel országgyűlési képviselője helyreigazítást kért. A Csepeli Hírmondó szerkesztősége a lap alján, keretezett részben tesz eleget a jogos kérelmeknek, bár valamiért nem merték leírni a „helyreigazítás” szót.
Lapunk, a július 20-án, „Miért közöl csepeliekről csepelieknek hazugságokat a Csepeli Hírmondó?” címmel megjelent írásban, részletesen elemezte a Munkásotthon ügyében július 16-án közölt hazugságokat. A hírmondó szerkesztősége egyik kritikai megjegyzésünkre sem reagált, ehelyett szervilis módon ismét közli a legutóbb megjelentetett „telefonos közvélemény-kutatás”-ról készült összegzést. Ráadásul Szabó Szabolcs korábbi, cikkünkben is szereplő véleményét sem tartják válaszra méltónak. Ezért újra leírjuk:
„Szabó Szabolcs Csepel egyéni országgyűlési képviselője szerint Németh Szilárd a témával kapcsolatos parlamenti hozzászólásában (amiből valamiért nem idéz egy szót sem a cikk) „listázta a Csepeli Munkásotthonnál 2015. június 26-án megtartott tüntetés résztvevőit,…ezzel megsértette az infotörv. 3.§ 3.a) pontja szerinti különleges adatkezelést, melyre semmilyen jogalapja nem lehetett.” Szabó Szabolcs ezért kérte a hatóságot az ügy kivizsgálására.”
Talán nem merték, nem merik Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselőt megkérdezni, mi a véleménye Szabó Szabolcs, csepeli országgyűlési képviselő véleményéről?
3) A cikk címe: Csepel napja
A cikk a július 18-i kerületi eseményekről, többek között a kerületi kitüntetések átadásáról tájékoztat. A csepeliek.blog.hu július 21-én „Két vállra fektették! Méltatlan birkózás a Csepel Díszpolgára címmel” címen írást jelentetett meg a Csepel Díszpolgára kitüntetéssel kapcsolatban. Az írás szerzője Rácz Lajos kitüntetéséről írta le véleményét, mi most Kontur Pál, korábbi országgyűlési képviselő kitüntetéséhez fűzünk néhány megjegyzést:
Kontur Pál idézett mondataiból kiderül: „Egy időben Csepel teherautókat” javított, továbbá, hogy „Csepel munkáskerületként példaként szerepelt előttem, mert magam is munkás voltam.”, valamint „Tudtam, hogy az 1956-os forradalom után a gyári munkások sokáig bújtatták azokat, akiket üldöztek abban az időben.” Az már csak a cikkből olvasható, hogy „nyolc évig volt országgyűlési képviselő a Fidesz-KDNP frakciójában.”
Nem ítélkezünk, csak kérdezünk: vajon, mindezek ismeretében, olvasóink is odaítélnék, Kontur úrnak a Csepel Díszpolgára kitüntetést?
És végül: a Csepel teherautóval kapcsolatban idézzük a hazai automobilizmus történetét és dokumentációját ismertető magyarjarmű.hu egyik, témához illő mondatát:
„A Csepel Autógyár, amely semmilyen kapcsolatban nem állt a Csepel Vas- és Fémművekkel (azaz nem kapcsolható Csepel községhez, majd a Főváros XXI. kerületéhez, szerk.) közel 30 éven át készített teherautókat, s egészen az 1990-es évekig fennmaradt, mint alkatrész-beszállító.”
Csepelen tehát nem gyártottak Csepel teherautókat. Tudjuk azonban, hogy a történelemhamisítókat nem érdeklik a tények.
4) A cikk címe: Tusványos 26 – Több mint fesztivál
A Csepeli Hírmondó megszokott egyoldalú tájékoztatása. Ezért az alábbi három cikkre hívjuk fel olvasóink figyelmét:
„Orbán kerítést húzott Tusványoson is” (Népszava, 2015. július 27.)
„Flóra Tusványoson” (Népszabadság, 2015. július 27.)
„Tusványosi legényes” (HVG, 2015. július 30.)
Mindezeken túl ismét felidézzük a korábbi cikkeinkben már leírtakat: a közvélemény kutatás szerint, a válaszadók 56 %-a szerint ne épüljön meg a kerítés, 67 % eleve alkalmatlannak tartja a kerítést az ügy megoldására és a többség szerint a kerítés „inkább figyelemelterelés, és célja nem a menekültek megállítása.” A Publicus Intézet szerint „egyedül a Fidesz szavazók körében van többségben az az álláspont, hogy a kerítés nem figyelemelterelés.”
5) A cikk címe: Guruló Csepel-kiállítás Erdélyben
A Csepel teherautóval kapcsolatos, írásunk 3. pontjában általunk idézett mondat ezen írásnál is figyelembeveendő. Van azonban egy érdekes mondatrész is, amelyet megpróbálunk értelmezni:
„Németh Zsolt arról érdeklődött, gyártanak-e a napjainkban bármit is a nagy múltú WM gyárban…”
Ne feledjük, Németh Zsolt, az Országgyűlés külügyi bizottságának elnöke, 1990 óta parlamenti képviselő! Ennyit tud Csepelről?! Hol volt, amikor lánglelkű párttársa, a nagy rezsiharcos, Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselő parlamenti hozzászólásában Csepelt, mint a magyar ipar bölcsőjét emlegette? Netán nem ismeri Borbély Lénárd választási programjának kormánnyal egyeztetett mondatát sem, miszerint „A kormánnyal együttműködve 5000 új munkahelyet hozunk Csepelre”? A külügyi bizottság elnökeként nem kell ismernie a magyar gazdaság helyzetét, legnagyobb egységeinek jelenlegi állapotát, tevékenységét?
Kimaradt témák, események:
> A 2014. május 13-án kirobbant „botrány”-t, a csepeli közterület-felügyeleten kifüggesztett, „Ne bírságold meg” felirattal ellátott dokumentum, immár országos visszhangot kiváltott ügyét, elhallgatja a csepeliek tájékoztatására létrehozott Csepeli Hírmondó. Miért?;
> A Magyar Narancs 2013. június 13-i számában több oldalas, tényfeltáró írás jelent meg „A Csepel-Szentlőrinc tengely” címmel, amelyben a Csepeli Városgazda Zrt. vezérigazgatójának vélhetően szabálytalan ügyleteiről is részletesen olvashattunk. Az önkormányzat vezetése, a Csepeli Hírmondó nem reagált az MSZP Csepeli Szervezetének ezzel kapcsolatos nyílt levelére, amelyben az MSZP-sek követelik a gazdasági társaság összes vezetőjének menesztését, amelyet a testületi ülések egyikén a fideszes többség leszavazott. A vezérigazgató úr ügyeit tárgyalta a Népszabadság tavalyi, május 28-i, „Százmilliós zavaros fejlesztés” című cikke is, amelyet azóta is elhallgat az önkormányzat vezetése és a Csepeli Hírmondó is. Miért?
> 2013. július 29-én, a csepelujsag.blog.hu, a lakosság tájékoztatása érdekében javasolta, hogy az önkormányzat vezetése tegye közzé a Csepelen működő Nemzeti Dohányboltok címlistáját, továbbá, hogy a trafikpályázaton nyertesek hány önkormányzati helyiséget „kaptak”, milyen feltételekkel. Javaslatunkra, azóta sem érkezett válasz.
> Október 22-én Németh Szilárd átadta hivatalát Borbély Lénárdnak, az átadás-átvételi
dokumentumok azóta sem lettek nyilvánosságra hozva.
> November elején elbocsátották a Polgármesteri Hivatal aljegyzőjét és öt munkatársát. Az elbocsátások okairól és körülményeiről azóta sincs semmilyen tájékoztatás.
> Borbély Lénárd Csepel polgármestere az M0-os körgyűrű fizetőssé tételének bejelentése, december 11. óta nem nyilatkozott álláspontjáról, arról, hogyan akarja a csepeliek érdekeit ebben a kérdésben képviselni.
> Január 25-én ittas vezetésen érték a Ferencvárosban, Borbély Lénárdot, Csepel polgármesterét. Az ügyről immár 189 napja nem kaptak hiteles tájékoztatást a csepeliek, azóta sem tudják lezárult-e már az eljárás, vannak-e következményei a polgármesteri feladat ellátásával kapcsolatosan.
Július
17.) Szakmai együttműködési megállapodást írt alá Ferencváros és Csepel önkormányzata, melynek keretében a Leövey Klára és a Jedlik Ányos Gimnázium közötti laboros együttműködésben állapodtak meg.
21.) Baleset volt a Teller Ede u.- Budafoki út kereszteződésében.
22.) Négy személyautó, közöttük egy rendőrségi gépjármű ütközött össze a Szabadság u.- Akácfa u-i kereszteződésben.
27.) Baleset történt a II. Rákóczi F. u.- Szent István u. - Betű u. kereszteződésében.
28.) Két személyautó ütközött össze a Kossuth Lajos u. 150. sz. előtti buszsávban, személyi sérülés nem történt.
Több személyautó ütközött össze Csepelen, a II. Rákóczi F. u. – Szilvafa utca kereszteződésében.