CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

A disznók tora kiszorítja a csepeliek véleményét a Csepeli Hírmondóból

2016. február 16. 05:59 - csú

AMI A CSEPELI HÍRMONDÓBÓL KIMARADT, AZT MI KÖZZÉTESSZÜK

kisbiro-kicsi_9.pngRovatunk – a csepeliek teljes körű tájékoztatása érdekében –, lapszámról-lapszámra, sorra veszi azokat a híreket, eseményeket, amelyek a XXI. Kerületi Önkormányzat Csepeli Hírmondó c. lapjába nem fértek bele. Annak eldöntése, hogy miért nem fért bele a lap 24 oldalába egy-egy hír, esemény vagy ellenzéki vélemény, rendezvény, nem elsősorban szerkesztőségünk feladata. Gondolja végig az olvasó: miért maradtak ki az alábbiak a Csepeli Hírmondó február 11-n megjelent 3. számából:

Szerintünk nem érzi magáénak a csepeliek gondjait a Csepeli Hírmondó új lapigazgatója. Ezt bizonyítja, hogy oda sem figyel az általa igazgatott lappal kapcsolatos kemény olvasói kritikákra, kérdésekre, ellenzéki véleményekre.  Nem válaszol a lap szerkesztőségének degradálásával kapcsolatos vitákra, kérdésekre, vagy arra sem, hogy miért külső újságírókkal íratják a számukra „fontosabb” cikkeket. (Lásd a csepeliek.blog.hu február 2-án megjelentett, „Fantomok írják a Csepeli Hímondót, ami bértollnokok kifizető helye lett” című írást.) Változatlanul nem jeleníti meg az ellenzéki pártok Csepel ügyeivel összefüggő álláspontját, legfeljebb véleményezi, nem egyszer csúsztatásokkal, hazugságokkal megtűzdelt kiadói véleményében. Különösen igaz ez az elmúlt két hét legnagyobb jelentőségű témájával, a csepeli HÉV tervezett megszüntetéséhez kötődő vélekedések esetében. Így kimaradt például az ellenzéki tiltakozások (aláírásgyűjtések, petíciós kezdeményezések, a pártközlemények, nyílt levelek, utcai demonstrációk) ismertetése. De az ország pedagógusait foglalkoztató kérdések, a miskolci Hermann Ottó Gimnázium pedagógusai által elindított tiltakozás eseményei, az ezzel kapcsolatos csepeli vélemények „feltárása” sem érdekelte a lapigazgató urat. Lehet, hogy nem véletlenül?

Továbbra is rendkívül hiányosak a csepeli képviselő-testületi ülésekről szóló tájékoztatók. Eltűrik, hogy a testületi ülés zárt napirend keretei között tárgyaljon közérdeklődéssel kísért kérdéseket (közterület-foglalási kérelem megtagadása, ingatlanvásárlás), s még csak a döntés lényegére sem kérdeznek rá. Nem közlik azokat a véleményeket, kritikákat, amelyek Borbély Lénárd polgármester vagy Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselő országos médiában való megszólalásai után a helyi internetes fórumokon megjelennek, viszont szívesen vállalkoznak az ellenzéki képviselők véleményeinek egyoldalú bírálatára.

Immár hosszabb ideje nem közli Csepeli Hírmondó saját munkatársuk, Lass Gábor által a Csepeli Munkásotthon Alapítványhoz írt kérdéseket, illetve a rájuk adott válaszokat. (Lásd blogunk február 9-én közölt „Mit közöl ebből a levélváltásból a Csepeli Hírmondó? És mikor?” c. írását? Lehet, hogy a cenzor nem engedi?

Már 24. hete nem kérdezi meg a Csepeli Hírmondó Németh Szilárdtól, hogy mikor tartja be ígértét és válaszol a „vád”- ra, miszerint „kisgyerekek osztálykirándulását tette pokollá.” Mi az oka a kérdés és válasz elmaradásának?

Vajon miért maradt el a korábban megkezdett Csepeli krónika újabb, 3. részének bemutatása? Talán az ötödik alkalommal megrendezett csepeli disznótor anyagának „feldolgozása” kifárasztotta az újságírókat? A disznók tora kiszorítja a csepeli valóságot a közpénzen kiadott Csepeléi Hírmondóból?

1) A cikkek címe: Átszállás nélkül utazhatunk a belvárosba?

                               Jobban járunk a villamosokkal

A lap megjelenése előtt a témával blogunk több írása is foglalkozott:

Borbély Lénárd megint eltűnt, a polgármester cserbenhagyta a csepelieket, amikor a HÉV volt a tét (január 21.)

Szóljon már valaki Csepel méltóságos polgármesterének, hogy méltóztasson szóba állni a csepeliekkel a HÉV miatt, amíg nem késő! (január 27.)

HÉV ügy: Csepel polgármestere és a csepeli Fidesz elárulta a csepelieket (január 27.)

Csepeliek érvelő tiltakozása a csepeli HÉV megszüntetése ellen, Csepel vezetői cinikusan hallgatnak (január 28.)

Mérgező: Elsikkasztott párbeszéd a csepeliekkel, amire nincs mentség! (január 29.)

Dr. Szabó Szabolcs higgadt érvelése a csepeli HÉV-ről folyó vitában (február 8.)

Horváth Gyula: Borbély szeszgőzös lázas vízióiból semmi sem igaz! (február 10.)

Megdöbbentő lekezelés a csepeliekkel szemben Csepel polgármesterétől (február 11.)

Dr. Szabó Zsolt: Függesszék fel a csepeli HÉV villamossá alakítását! (február 11.)

A felsorolt cikkekben több szakmai érv került felsorolásra a HÉV megszüntetésével összefüggésben, illetve a polgármesteri állításokat cáfoló konkrét állítások is olvashatók.

Mindezek után már csak néhány kérdést emelünk ki a sok közül:

> Már 2015 júniusában nyilvánosságra került az olimpia megvalósíthatósági tanulmánya, amelyben a HÉV megszüntetésének terve is szerepelt. Csepel Önkormányzatának képviselő-testülete 2015. szeptember 24-én(!) elfogadott „Csepel a lehetőségek szigete – Településfejlesztési Koncepció 2014-2030”, Borbély Lénárd által előterjesztett javaslat nem számolt ezzel a tervvel. Miért nem? Ki a felelős egy ilyen, a kerület és a sziget egész közlekedését alapvetően megváltoztató terv figyelmen kívül hagyásáért?

> Mit tett a polgármester a testületi határozattal elfogadott koncepció megvalósítása, ezen belül „a HÉV pálya felújítása, korszerű szerelvények forgalomba állítása” érdekében?

> Amikor egy „szűk körű megbeszélésen” közölték vele a HÉV megszüntetésére vonatkozó javaslatot, miért nem hívta össze azonnal a képviselő testületet, hogy módosítani kell a településfejlesztési koncepciót? Mikor „tájékoztatták” a változásról? Miért nem tájékoztatta erről azonnal a csepelieket? Miért támogatta a saját maga által is elfogadott határozat ellenére, valamint a csepeliek véleményének megkérdezése nélkül, a HÉV megszüntetésének tervét?

> 2015. június elején a parlament is elfogadta a HÉV megszüntetését is tartalmazó budapesti olimpia tervét. Németh Szilárd a kerület volt polgármestere, a FIDESZ országgyűlési képviselője is megszavazta a javaslatot. Miért nem tájékoztatta az azóta eltelt időszakban a csepelieket, hogy ő is támogatta a csepeli HÉV megszüntetését?

A cikk keretében, kék hátérrel közölt „Az ellenzék nem változtatna” c. íráshoz:

Nem igaz, hogy „A csepeli közösségi közlekedést évtizedek óta nem fejlesztették.” Ismereteink szerint 1996-2000 között megvalósult a csepeli HÉV rekonstrukciója, több mint 2 milliárd forintos beruházás eredményeként. Arról nem is beszélve. hogy az utóbbi években sok új autóbuszt kapott a csepeli tömegközlekedés is. Az sem, igaz, hogy „az MSZP pedig egyenesen kijelentette: hogy az új hidak…” elválasztanák a kerületet a belvárostól.

A szintén kék háttérrel közölt „Mindenütt csak nyertek az olimpiával” c. kis írással  kapcsolatban olvasóink figyelmébe ajánljuk az „Ahol az emberek választhatnak, ott leszavazzák az olimpiát” c. cikket, amely január 29-én a 444.hu-n jelent meg.

Az pedig, hogy „Jobban járunk a villamosokkal”, a Fővárosi Közgyűlés által január végén elfogadott anyagból sajnos nem derül ki egyértelműen. Idézzük a javaslat 160. oldalán megfogalmazott elképzelést:  

A 7-es villamos (a H7 utódja) és a módosított 51-es villamos funkciója az olimpia alatt az lesz, hogy Csepelről, illetve a Határ úttól délre eső térségből szállítsa a látogatókat az olimpiai parkig(!). A felszabaduló Mester utcai vágányokon pedig északi irányból a 4/6-os villamosokat lehet egészen az olimpiai parkig(!) vezetni, közvetlen, nagykapacitású kapcsolatot adva a belváros és valamennyi metróvonal között. (Ehhez ideiglenesen át kell építeni a Mester utca torkolatában a meglévő vágánykapcsolatot illetve ideiglenes hurokvégállomást kell kialakítani a Kvassay útnál.)  Figyelem! A „hurokvégállomás” azt jelenti, hogy nincs összekötve a Csepelről érkező 7-es villamossal! Hogy az olimpia után lesz, az majd 2024 után fog eldőlni.

A csepeli HÉV vonal villamoshálózatba integrálására nem az olimpia miatt van szükség, hanem az elavult járműpark és a rossz átszállási kapcsolatok miatt régóta esedékes felújítás követeli meg. Az átalakítás eredményeképp a maival megegyező kapacitású, ((Lehetetlen, a HÉV kapacitását nem pótolják a nem éppen modern Tátra szerelvények!)) 2,5 perces közös követésű 1A és 6-os villamos járat adná a kötöttpályás kapcsolatot Csepel és a belváros között ((akkor a kőrúton fog állni a torlódás miatt a villamosközlekedés!)) (a 4-es villamos továbbra is Budára közlekedne). Gyors(?) és átszállásmentes kapcsolatot biztosítva valamennyi metróvonalhoz.

A kétoldalas összeállítás részeként, egészen lekezelő, demagóg módon megy neki a „Kalandorok” című magánvéleményében a „különösebben semmit sem” csináló politikusoknak Szentesi Zöldi László lapigazgató. A „cselekvő politikusok” nevében. Ez a dolga, ezért lett kinevezve. A fentiekben leírtak szerintünk több állítást is megkérdőjelezik, ezért csak egy megjegyzésünk van írásához. Azt írja, hogy a HÉV-nél „létezik jobb megoldás” is. Igen. Például a jelenlegi kormány által az EU-hoz benyújtott 2014-2020 közötti közlekedési pályázatban szerepeltetett, a Fővárosi Önkormányzat által korábban már megtárgyalt és elfogadott, a Csepeli Önkormányzat Képviselő-testülete által támogatott ún. „Észak-déli regionális gyorsvasút,..a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vonalak Belváros alatti összekötése”. Egy lapigazgatónak illik ezt is ismerni.

2) A cikk címe: Csepel nemet mond a kötelező uniós betelepítési kvótára

A cikk mellett olvasóink figyelmébe ajánljuk a blogunkon megjelent, témához kapcsolódó alábbi írásokat is:

Németh Szilárd, az emberi betonfal (január 31.)

Botrány vagy politikai cirkusz lesz ma Csepelen a polgármesteri hivatalban? (január 26.)

3) A cikk címe: Rendszerváltást az igazságszolgáltatásban

Csepel nagy fiáról, a tanítói és könyvtárosi végzettséggel rendelkező, volt polgármesterről, a rezsibiztos, migránsszakértő, fideszes országgyűlési képviselő Németh Szilárdról most derült ki, hogy az igazságszolgáltatás nagy szakértője is. Lehet, hogy éppen e sokoldalúsága vezetett 2014-es bukásához: a csepeliek valószínűleg ezért nem választották meg parlamenti képviselőjüknek. Talán ezért is mondta el a VII. kerületi Fidesz irodában, s nem Csepelen, újabb rendszerváltási ötletét, pontosabban a részére előírt mondatokat. Most az igazságszolgáltatást állította a szőnyeg szélére, de ha kell, ismét előveszi rezsibiztosi kőbaltáját. Hagy hulljon a férgese.

Németh úr viszont elfelejtette önmagának is feltenni a kérdést: az ügyészég miért utasította el a 2010 előtti helyi „szocialista városvezetés visszás” ügyeiben az általa, a nagy machinátor által tett ”negyven feljelentés” „kilencven százalékát.” Nem lehet, hogy túl politikai töltetűek, még az ügyészség számára is elfogadhatatlanok voltak a feljelentések? Vajon hány milliót kértek értük az általa megbízott ügyvédek? Nem kellene újabb ügyvédeket megbízni? Pénz van. Akkor költsük. Bár lehet, hogy most két legyet akart ütni egy csapásra. A bíróságokon túl, Polt Péteren is bosszút akar állni.

A fenti cikkhez javasolt írásaink:

Németh Szilárd Polt Péternek küldi a selyemzsinórt? (február 6.)

Nem Németh Szilárdról írták…(február 7.)

4) A cikk címe: Környezetbarát lesz az új csepeli konténerterminál

Most a Metrans Kft . üzemeltetési igazgatóját hívták segítségül. Magyarázza Ő a bizonyítványt. Érdekes, Ő is azt állította, amit Borbély úr hónapok óta állít: „Csepel hatalmas fejlődés előtt áll”! Egy 200 fős foglalkoztatást ígérő logisztikai beruházás eredményeképpen. Már csak az kellett volna megkérdezni az üzemeltetési vezetőtől, hogy

> ki építi meg a beruházáshoz elengedhetetlen, nagy áteresztő képességű közutakat?

> Ki gondoskodik a kamionforgalom okozta szennyezések (por és zaj) miatt szükséges védőfalak kiépítéséről?

> Ki garantálja, hogy soha nem kell az ott élőket kimenekíteni az esetleges havária miatt, vagy, hogy mi lesz az építkezések, illetve a következmények miatt onnan elköltözni szándékozó csepeliek sorsa?

> Ki fizeti meg a terület leértékelődéséből adódó veszteségeket a csepelieknek?

Ajánlott írásaink:

Ez a méreg! Csepeli botrány a csepeliek átverése, lekezelése miatt (január 18.)

Botrány vagy politikai cirkusz lesz ma Csepelen a polgármesteri hivatalban? (január 26.)

Mérgező: Elsikkasztott párbeszéd a csepeliekkel, amire nincs mentség! (január 29.)

Csepeli méreg (február 10.)

5) A cikk címe: Tiszteletbeli székellyé választották Borbély Lénárdot

Az íráshoz olvasóink figyelmébe ajánljuk blogunk február 12-i írását. Címe: Csepel polgármesterének bál-lépése.

***

További kimaradt témák, események:

> A 2014. május 13-án kirobbant „botrány”-t, a csepeli közterület-felügyeleten kifüggesztett, „Ne bírságold meg” felirattal ellátott dokumentum, immár országos visszhangot kiváltott ügyét, elhallgatja a csepeliek tájékoztatására létrehozott Csepeli Hírmondó. Miért?;

> A Magyar Narancs 2013. június 13-i számában több oldalas, tényfeltáró írás jelent meg „A Csepel-Szentlőrinc tengely” címmel, amelyben a Csepeli Városgazda Zrt. vezérigazgatójának vélhetően szabálytalan ügyleteiről is részletesen olvashattunk. Az önkormányzat vezetése, a Csepeli Hírmondó nem reagált az MSZP Csepeli Szervezetének ezzel kapcsolatos nyílt levelére, amelyben az MSZP-sek követelik a gazdasági társaság összes vezetőjének menesztését, amelyet a testületi ülések egyikén a fideszes többség leszavazott. A vezérigazgató úr ügyeit tárgyalta a Népszabadság tavalyi, május 28-i, „Százmilliós zavaros fejlesztés” című cikke is, amelyet azóta is elhallgat az önkormányzat vezetése és a Csepeli Hírmondó is. Miért?

> 2013. július 29-én, a csepelujsag.blog.hu, a lakosság tájékoztatása érdekében javasolta, hogy az önkormányzat vezetése tegye közzé a Csepelen működő Nemzeti Dohányboltok címlistáját, továbbá, hogy a trafikpályázaton nyertesek hány önkormányzati helyiséget „kaptak”, milyen feltételekkel. Javaslatunkra, azóta sem érkezett válasz.

> 2014. Október 22-én Németh Szilárd átadta hivatalát Borbély Lénárdnak, az átadás-átvételi

dokumentumok azóta sem lettek nyilvánosságra hozva.

> Tavaly november elején elbocsátották a Polgármesteri Hivatal aljegyzőjét és öt munkatársát. Az elbocsátások okairól és körülményeiről azóta sincs semmilyen tájékoztatás.

> blogunkon szeptember 29-én megjelent, az „Elúsztatták a közpénzt: biliborulás után elhárítási láz Csepelen” c. cikk, amely a vesztes per kérdésével foglalkozva több kérdést vet fel, és Németh Szilárd korábbi, valamint Borbély Lénárd jelenlegi polgármester felelősségét fogalmazza meg. Vajon miért hallgat a szerző és a Csepeli Hírmondó is testületi ülés ezen napirendjéről, illetve a blogunkon megjelent írásban felvetett felelősségről?

> Tavaly, január 25-én ittas vezetésen érték a Ferencvárosban, Borbély Lénárdot, Csepel polgármesterét. Az ügyről immár 385 napja nem kaptak hiteles tájékoztatást a csepeliek, azóta sem tudják lezárult-e már az eljárás, vannak-e következményei a polgármesteri feladat ellátásával kapcsolatosan.

Január:

  1. Lukács Sándor volt a vendége a Csepeli Munkásotthon Tamási Lajos Irodalmi Klubja által rendezett irodalmi presszónak.

Február:

  1. Hetven éve kiáltották ki a második Magyar Köztársaságot.
  2. Farsangi Bál volt a Csepeli Munkásotthonban.
  3. Véradás volt a Csepeli Plázában.
  4. A KultúrFaló vendége volt Böröndi Tamás és Götz Anna, a Vidám Színpad igazgatója és színművésze.

Megtépte a szél a csepeli Rendőrkapitányság épületének tetőszerkezetét.

  1. Feljelentést tettek a csepeli ivóvíz védelmében, a Metrans Kft. beruházása kapcsán

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr768391118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása