CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Csepel polgármestere azt sem tudja, hogy mit beszél? Ki hisz még neki?

2016. május 12. 05:59 - csú

hajovontatok_a_volgan_repin.PNGA Csepeli HÉV megszüntetése után jönnek a hajóvontatók a Boráros tér és a Rózsa utca között?

Kevesen vannak, akik elhiszik, hogy Borbély úrnak, vagy a főpolgármester vezette Fővárosi Közgyűlésnek, a következő években lesz bármilyen valós befolyása a fővárosi fejlesztési tervek alakulására, megvalósítására. A sokat emlegetett Balázs Mór-tervben nincs szó észak-déli regionális gyorsvasútról vagy 5-ös metróról. Arról viszont van, hogy mindebből 2030-ig nem lesz semmi! Úgy vélem, hogy a csepeli HÉV  megszüntetése után, a tervben szereplő, egyébként Csepel számára elfogadható változat is hamvába holt ötlet marad

A sóder jutott az eszembe, amikor elolvastam a csepeli képviselő-testület nyílt üléséről készült jegyzőkönyvet. (http://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2016/20160331/Jegyzkonyv_egesz.pdf)

Főleg, amikor Borbély Lénárd mondataiból kellett valami értelmeset kihámoznom. Azon kívül, hogy nem ismeri a saját maga által előterjesztett és elfogadott

Szervezeti és Működési Szabályzatot (ugyanis az SZMSZ nem tartalmaz olyan, a javaslat tárgyalási feltételeként szabott előírást, hogy az előterjesztésnek tartalmaznia kell a lakossági támogató aláírásokat), azt sem engedi, hogy az ellenzéki javaslat a nyilvános meghívóba felkerüljön. Talán attól fél, hogy sok csepeli eljönne a testületi ülésre? Lehet, hogy ez a félelem hozza ki belőle az önkényeskedő, embert, akit egyelőre, a gombnyomogatásra szegődött frakciója, még az SZMSZ megszegésében is, szemrebbenés nélkül támogat.

hudak-javaslat.PNGNéhány megjegyzésem van Borbély úrnak a testületi ülésen elhangzott, csepeli HÉV-vel kapcsolatos állásfoglalásáról is. A polgármester, többek között azt mondta, kioktatva az előterjesztést beterjesztő Hudák János képviselőt, hogy a fővárosi közgyűlés által tavaly előtt elfogadott, s 2030-ig érvényes Balázs Mór terv, tartalmazza az „Észak-déli regionális gyorsvasutat, nevezzék M5-ös metrónak””, azonban a csepeli HÉV megszüntetése utáni időszakra tervezett villamos „egy teljesen más csomag”, ugyanis, szerinte „a villamos és a metró egy párhuzamosan futó dolog.”

Rögtön utánanéztem a Balázs Mór-tervnek. Kiderült, hogy Borbély úr azt sem tudta, mit beszél. A http://iho.hu/hir/balazs-mor-terv-de-mit-szolna-hozza-a-nevado-140701#  linken olvasható a következő néhány mondat:

 2030 előtt biztosan nem lesz 5-ös metró: a Balázs Mór-terv szintén egy, az északi-déli vonallal egyidős álmot valósítana meg csupán: a ráckevei és a csepeli HÉV közös, kéreg alatti pályán érkezne a Kálvin téren át az Astoriáig. Több felszín alatti szakaszt is terveznek a közút forgalmának könnyítésére: Pesterzsébet központjánál, a Határ útnál és a Közvágóhíd táján bújnának kéreg alá a vonatok. A csepeli vonal déli irányban hosszabbodna az Erdősor utcáig.

Tehát a Balázs Mór-tervben nincs szó észak-déli regionális gyorsvasútról vagy 5-ös metróról. Arról viszont van, hogy mindebből 2030-ig nem lesz semmi! Úgy vélem, hogy a csepeli HÉV  megszüntetése után, a tervben szereplő, egyébként Csepel számára elfogadható változat is hamvába holt ötlet marad. Sajnos! Ezek után a valódi kérdés az, ki hisz még a kerület polgármesterének? Meglátásom szerint már csak a Fideszt vallásnak tekintő „kisebbség” hisz el mindent, azt is, ami nyilvánvaló hazugság. A többség meg azt kérdezi: mit sóderolt össze már megint a csepeli polgármester?

Kevesen vannak, akik elhiszik, hogy Borbély úrnak, vagy a főpolgármester vezette Fővárosi Közgyűlésnek, a következő években lesz bármilyen valós befolyása a fővárosi fejlesztési tervek alakulására, megvalósítására. Abban sincs bizodalma a csepeli embereknek, hogy lesz-e a fővárosnak, a kormánynak kellő gazdasági ereje a „párhuzamosan futó dolgok” megvalósítására, sem a bizonytalan budapesti olimpiáig, sem utána.

Épp ezért ajánlom az olvasók figyelmébe Békesi László közgazdász, olimpiával kapcsolatos véleményét. (http://www.168ora.hu/itthon/otkarikas-korrupcio-137944.html) miszerint „az olimpiai pályázat gazdasági következményeiről még a döntéshozók is alulinformáltak.” Ha igaza van a közgazdászprofesszornak, akkor az olimpia miatt várható gazdasági problémák rendezése elsöpörheti a Balázs Mór-tervet is. Csepelen meg közben megszűnik a HÉV, mert Tarlós és a fővárosi Fidesz vezetés mindenképpen meg akarja szüntetni. Valamikor, még az olimpia előtt, „kapunk” majd egy villamost, ami végképp lehatárolja Csepel és a Csepel-sziget további fejlődését.

De hol lesz már akkor Borbély Lénárd? Valahol várja a párhuzamosok találkozását? Nem tudom. Nekünk azonban nem kellene hagyni a „párhuzamosan futó dolgok” esztelen hajszolását.

vox

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr948708496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Circus 2016.05.12. 16:32:51

Gyorsvillamos helyette (pont az olimpia miatt, vagy helyett)? Erről is volt szó, ha jól emlékszem...

CTS 2016.05.12. 19:15:41

Minden traddicionális dolgunkat, emlékeinket, szokásainkat, kultúránkat törvényileg korlátozzák, ellehetetlenítik, megsemmisítik! Szép emberek!

Gtusa 2016.05.12. 20:02:07

Már nem is emlékszem 16, 20 vagy 24 évig szétlopták Csepelt a munkásőrökből lett kerületi vezetők, úgyhogy hagyjuk már végre dolgozni a jelenlegi csapatot. Négy év alatt sokkal több fejlesztés történt, mint az elmúlt 20 évben és senki sem szeretné viszont látni a régi bagázst, maximum a börtönben. Persze, hogy fáj ez azoknak akik most nagyon messze kerültek a mézesbödöntől. Kíváncsi lennék hány ember tudja csepelen hogy ki jelenleg az országgyűlési képviselője. Talán százból egy.

Buchhalter 2016.05.12. 20:53:19

@Gtusa: igazad van a múlttal kapcsolatban de a Fidesz villamos ötlete a HÉV helyett egy baromság és lehet ,hogy te kocsival jársz de sokan a HÉV-vel!A villamos ami 7-es számmal futna a Vágóhídra lenne kivezetve ami egy nettó baromság! A másik : csúcsidőben 6 HÉV vagon van tömve emberekkel ezt villamossal hogy oldanád meg?Még a Combinonak sincs ekkora befogadó képessége! A Fidesznek voltak jó ötletei például egy kulcsos adó,rezsi csökkentés, családi adókedvezmény.De rengeteg hülyesége is!Például az 1 -es villamost miért nem vitte ki Kelenföldig??!Vagy a Déli pályaudvart elbontani?Normálisak ezek?

Tarjányi László 2016.05.12. 22:52:53

@Gtusa: Borbély Lénárd tartsa be a választási ígéretét!

Borbély Lénárd 5000 új munkahelyet igért polgármesteri programjában. Ebből eddig 200 látszik megvalósulni, sajnos a Metrans veszélyes anyag üzem képében!

www.facebook.com/borbely.lenard.fidesz/posts/927926947220897

FOLYTASSUK KÖZÖSEN – CSEPEL JÖVŐJE 35 PONTBAN – polgármesteri program
MUNKAHELYEKET TEREMTÜNK!

1.) A Kormánnyal együttműködve 5000 új munkahelyet hozunk Csepelre. Elindítottuk a Weiss Manfréd munkahelyteremtő programot. Tisztes munkát és megélhetést szeretnénk biztosítani a csepelieknek.

Aztán meg arról is írhatnál, miért nem vettek részt a jelenlegi csepeli városvezetők sem a Metrans közmeghallgatáson, sem a csepeli HÉV lakossági fórumon!

Miért is van Borbély Lénárdnak 17 fizetett tanácsadója, meg 9 tanácsnoka? Mikor dolgozik, ha őket hallgatja a havi lekötött tanácsadási idejükben? Milyen tanácsokat ad Giró-Szász András, és mennyiért?

S végül, itt jobb-e hozzászólni vagy Ábel Attila homokozójában, a cenzúrázott Csepelinfóban? Miért tart fenn "egy kis baráti társaság" egy olyan blogot, talán csak nem azért, mert a GAZDA, Németh Szilárd azért tartja őket?

Miért kell közpénzből átalakítani a Dagi Vendéglőt luxus örömtanyává négy exkluzív lakosztállyal? Majd jól ráfaragnak azok a fideszes politikusok akik ide járnak majd hetyegni, majd jók lesznek az ott készült felvételek ha nem azt választják Orbán utódának, akit KELL!
süti beállítások módosítása