A Csepeli HÉV megszüntetése után jönnek a hajóvontatók a Boráros tér és a Rózsa utca között?
Kevesen vannak, akik elhiszik, hogy Borbély úrnak, vagy a főpolgármester vezette Fővárosi Közgyűlésnek, a következő években lesz bármilyen valós befolyása a fővárosi fejlesztési tervek alakulására, megvalósítására. A sokat emlegetett Balázs Mór-tervben nincs szó észak-déli regionális gyorsvasútról vagy 5-ös metróról. Arról viszont van, hogy mindebből 2030-ig nem lesz semmi! Úgy vélem, hogy a csepeli HÉV megszüntetése után, a tervben szereplő, egyébként Csepel számára elfogadható változat is hamvába holt ötlet marad
A sóder jutott az eszembe, amikor elolvastam a csepeli képviselő-testület nyílt üléséről készült jegyzőkönyvet. (http://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2016/20160331/Jegyzkonyv_egesz.pdf)
Főleg, amikor Borbély Lénárd mondataiból kellett valami értelmeset kihámoznom. Azon kívül, hogy nem ismeri a saját maga által előterjesztett és elfogadott
Szervezeti és Működési Szabályzatot (ugyanis az SZMSZ nem tartalmaz olyan, a javaslat tárgyalási feltételeként szabott előírást, hogy az előterjesztésnek tartalmaznia kell a lakossági támogató aláírásokat), azt sem engedi, hogy az ellenzéki javaslat a nyilvános meghívóba felkerüljön. Talán attól fél, hogy sok csepeli eljönne a testületi ülésre? Lehet, hogy ez a félelem hozza ki belőle az önkényeskedő, embert, akit egyelőre, a gombnyomogatásra szegődött frakciója, még az SZMSZ megszegésében is, szemrebbenés nélkül támogat.
Néhány megjegyzésem van Borbély úrnak a testületi ülésen elhangzott, csepeli HÉV-vel kapcsolatos állásfoglalásáról is. A polgármester, többek között azt mondta, kioktatva az előterjesztést beterjesztő Hudák János képviselőt, hogy a fővárosi közgyűlés által tavaly előtt elfogadott, s 2030-ig érvényes Balázs Mór terv, tartalmazza az „Észak-déli regionális gyorsvasutat, nevezzék M5-ös metrónak””, azonban a csepeli HÉV megszüntetése utáni időszakra tervezett villamos „egy teljesen más csomag”, ugyanis, szerinte „a villamos és a metró egy párhuzamosan futó dolog.”
Rögtön utánanéztem a Balázs Mór-tervnek. Kiderült, hogy Borbély úr azt sem tudta, mit beszél. A http://iho.hu/hir/balazs-mor-terv-de-mit-szolna-hozza-a-nevado-140701# linken olvasható a következő néhány mondat:
2030 előtt biztosan nem lesz 5-ös metró: a Balázs Mór-terv szintén egy, az északi-déli vonallal egyidős álmot valósítana meg csupán: a ráckevei és a csepeli HÉV közös, kéreg alatti pályán érkezne a Kálvin téren át az Astoriáig. Több felszín alatti szakaszt is terveznek a közút forgalmának könnyítésére: Pesterzsébet központjánál, a Határ útnál és a Közvágóhíd táján bújnának kéreg alá a vonatok. A csepeli vonal déli irányban hosszabbodna az Erdősor utcáig.
Tehát a Balázs Mór-tervben nincs szó észak-déli regionális gyorsvasútról vagy 5-ös metróról. Arról viszont van, hogy mindebből 2030-ig nem lesz semmi! Úgy vélem, hogy a csepeli HÉV megszüntetése után, a tervben szereplő, egyébként Csepel számára elfogadható változat is hamvába holt ötlet marad. Sajnos! Ezek után a valódi kérdés az, ki hisz még a kerület polgármesterének? Meglátásom szerint már csak a Fideszt vallásnak tekintő „kisebbség” hisz el mindent, azt is, ami nyilvánvaló hazugság. A többség meg azt kérdezi: mit sóderolt össze már megint a csepeli polgármester?
Kevesen vannak, akik elhiszik, hogy Borbély úrnak, vagy a főpolgármester vezette Fővárosi Közgyűlésnek, a következő években lesz bármilyen valós befolyása a fővárosi fejlesztési tervek alakulására, megvalósítására. Abban sincs bizodalma a csepeli embereknek, hogy lesz-e a fővárosnak, a kormánynak kellő gazdasági ereje a „párhuzamosan futó dolgok” megvalósítására, sem a bizonytalan budapesti olimpiáig, sem utána.
Épp ezért ajánlom az olvasók figyelmébe Békesi László közgazdász, olimpiával kapcsolatos véleményét. (http://www.168ora.hu/itthon/otkarikas-korrupcio-137944.html) miszerint „az olimpiai pályázat gazdasági következményeiről még a döntéshozók is alulinformáltak.” Ha igaza van a közgazdászprofesszornak, akkor az olimpia miatt várható gazdasági problémák rendezése elsöpörheti a Balázs Mór-tervet is. Csepelen meg közben megszűnik a HÉV, mert Tarlós és a fővárosi Fidesz vezetés mindenképpen meg akarja szüntetni. Valamikor, még az olimpia előtt, „kapunk” majd egy villamost, ami végképp lehatárolja Csepel és a Csepel-sziget további fejlődését.
De hol lesz már akkor Borbély Lénárd? Valahol várja a párhuzamosok találkozását? Nem tudom. Nekünk azonban nem kellene hagyni a „párhuzamosan futó dolgok” esztelen hajszolását.
vox