CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Ha gazdát vált a Csepeli HÉV, akkor mi lesz a fővárost elhagyó járatokkal?

2016. november 01. 04:24 - csú

38-as_busz.PNGEgyre inkább érdemes figyelemmel kísérni a szomszédos Szigetszentmiklóson küzdő Buckai Szövetség Egyesület munkáját. Összefüggéseiben vizsgálják a térség - benne Csepel - lakosságának problémáit. A közlekedés kiemelt figyelmet kap tőlük is. Ezt bizonyítja a Csizek Csaba elnök következő írása:

Az elmúlt időszakok során és nagyjából az elmúlt évben komoly dilemmát okozott az a kérdés, hogy mi lesz azokkal a járatokkal, amelyek a BKK vonalaiként futnak, de elhagyják a Fővárost! A környező települések azt mondják kellőképpen hozzájárulnak ezekhez a járatokhoz, míg teljesen mást mond a Főváros! Szerintük a BKK Budapest határain kívüli járataival csak veszteséget termel és voltaképpen nem éri meg.

A kötött pályás vonalakról, azaz a HÉV-ekről hamar megtudhattuk, hogy a MÁV keretein belül fognak tovább üzemelni és talán azokra is elhozzák a STADLER RAIL vonatokat, amelyek modern, halk, alacsony padlós és kényelmes utazást biztosítani képesek. Ugyanakkor mi lesz a buszokkal? Vagy mi lesz a Csepeli HÉV-vel?

A Csepeli HÉV-ről már megtudtuk, hogy

főként az Olimpiai mesterterv első fordulója miatt került komoly veszélybe, míg a második mesterterv olybá tűnik ezt a veszélyt elhárította és a HÉV-et részben megmentette. De még mindig ott a veszély arra a járatra, amely HÉV-ként és egyedüliként nem hagyja el a Budapesti közigazgatási határt, s amelyről így kérdés hogy hogy fog üzemelni, hogy átadható-e a MÁV-nak. Meglátásunk szerint éppen ezért a HÉV Kálvin térre történő bevitele nagyon nagy jelentőségű, de talán még nagyobb az, hogy a Csepeli HÉV is elhagyja a közigazgatási határt, így a MÁV-é legyen, az egy üzem egy kézben legyen és lehessen rá pályázni. Amit sokszor osztottunk meg, s amelyről sokan azt gondolták, hogy álmodunk szerintünk a Csepeli HÉV jövőjének és valódi megmenekülésének egyetlen útja. Ez nem más, mint a Csepeli HÉV Kálvin tértől Auchan Szigeten, Halásztelken, Szigetszentmiklós Sportcsarnokon át Szigetszentmiklós Gyártelepig. S ha e mögé rengeteg ember oda áll, emellett rengeteg aláírás gyűlik, s rengetegen szólalnak fel mellette és rengetegen különböző szinteken kommunikálnak, leveleznek idővel nemcsak álom, hanem idővel valóság is lesz! De ehhez hatalmas összefogás kell!

A buszok ezzel szemben egyértelműbbnek tűnnek! Vagy mégsem? A buszokról első körben azt kell tudni, hogy a Budapest környéki körzetek elsődleges szolgáltatója nem más, mint a Volánbusz! Persze vannak települések, ahol más szolgáltatók is üzemelnek (pl.: Dunaharaszti – Ventona), de az nagyon ritka és nagyon speciális eset. A BKK buszai  jelen pillanatban, bár a közigazgatási határt elhagyók Volánbusz tulajdonúak és Volánbusz alkalmazottakkal, mégis BKK stílusban és nem Volán stílusban dolgoznak és működnek! A BKK stílusa, hogy vegyék meg a jegyet vagy bérletet és akként utazzanak, de ha lebukik jogosulatlan közlekedés miatt egy utas annak a sofőr fizetésére nézve nincs következménye, míg a Volánnál van! A visszaállás, pedig sok sofőrt gondolkodtat! A BKK-s Volán kötelékkel fix fizetés van és igazán a vezetésre és az útra koncentrálhatnak, míg az utasok utazási rizikója miatt a Volánbusznál minden utastól retteghetnek és nem fix a fizetés és nem fix a megélhetés sem! Ráadásul ugyanezeket a sofőröket nemzetközi cégek is keresik és csábítják el! Ilyen szigor mellett, pedig olybá tűnik, hogy sokszor sikeresen!

Nyilván ez a stílus a BKK és a Volán között azért különbözik, mert a BKK-nál hagyományosan nem kezelnek pénzt a sofőrök, míg a Volánbusznál igen! Ott ez is feladat! Márpedig, ha ez is feladat akkor rizikója van a zsebre dolgozásnak és a nem minden téren gyakorolt becsületességnek! Ugyanakkor, ha csak egy olyan sofőr van, aki nem ilyen, akkor ennek a szigornak már nincs értelme, feszültséget gerjeszt és nem vezet semmi jóra sem! Meglátásunk szerint éppen ezért másként kell megoldani ezt a problémát és nem a sofőrök regzálásával, hanem technológia fejlesztésével. Hogy a jó sofőröket megtarthassuk! Hogy a jó sofőrök nem menjenek el! Ugyanis így maradnak meg a tényleg jó vonalak az utasoknak, azaz nekünk, pedig a kényelem! Azt gondoljuk ez mindannyiunk érdeke! Sőt! Azt is, hogy enélkül a Volánra visszaváltásnak van rizikója és van veszélye!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 
 
FacebookTumblrTweetPinterestGoogle+

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr911918713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása