CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Kavarás a csepeli HÉV körül: az újabb hír szerint déli vonalhosszabbítás lesz

2017. március 11. 09:39 - csú

csepeli_hev-3_2.PNGMa még hihetetlennek látszik, hogy győz a józan ész, és elkezdik a csepeli HÉV vonalának meghosszabbítását Szigetszentmiklós, de legalábbis a kerületi lakótelepek felé. Egyelőre itt a kézzel fogható, tömény valóság: a HÉV csepeli végállomása...

A 2024-es budapesti nyári olimpiai pályázat visszavonása óta a legnagyobb kavarás a csepeli HÉV ügyében van. Egy-két hét alatt több, egymásnak ellentmondó hír és híresztelés látott napvilágot. A Fidesz-kormányzat és a főváros vezetése érzi, a csepeliek a tűrés határára értek, ezért produkálni, de legalábbis mondani kell valamit. Egyelőre összevissza beszéd van. A legújabb információk végre egy illetékest pótló embertől a következők:

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tervezői pályázatot írt ki a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztésére és meghosszabbítására. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el - mondta el az MTI érdeklődésére a vállalat kommunikációs igazgatója.

Ezt már olvastuk, hallottuk, az újdonság most jön:

Loppert Dániel közölte: jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges - jelezte.

Elmondta: a tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja

- fejtette ki Loppert Dániel -, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Az alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik - tette hozzá.

Közölte: vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy "európai színvonalú" vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények - fűzte hozzá.

Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az "5-ös metró", Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki.

Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el - közölte a kommunikációs igazgató.

(MTI)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr6112329319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2017.03.11. 20:56:03

A megvalósíthatósági tanulmány után lesz még egy titkos tanulmány, hogy mennyi pénzt lehetne kilopni ebből a projektből.

Semmi kétség, az olimpia bukása után kell valami nagy beruházást kínálni a fideszes oligarcháknak, mert a végén még nem fogják finanszírozni a 2018/2019-es választási kampányt! Helyette inkább bespájzolják a pénzt maguknak a Fidesz utáni időkre! Ki a fene fektetne pénzt Orbánba, ha jó esélye van a bukásának! A lottózó játékosok is nézik, mennyi a várható főnyeremény s az szerint vásárolnak szelvényeket! Én egy fityinget sem tennék Orbánra!

Aktualizálni lehetne Orbánra egy régebben Gyurcsányra kihegyezett viccet!
"Az autópályán áll a forgalom, egy férfi hátulról halad előre, s gyűjt Gyurcsány részére. Az autós leengedi az ablakot s kérdi, a többiek mennyit adtak! Volt aki két liter benzint - hangzott a válasz!"
süti beállítások módosítása