A csepeli hídvitát hiányoló korábbi cikkemben azt kifogásoltam, hogy az önkormányzat sok milliós közpénzből fenntartott hivatalos internetes weblapja, a csepel.hu nem ad teret, a csepelieket valóban foglalkoztató témáknak. Így például a csepeli SZTK áldatlan helyzetének, a helyzetet mentő folyamatos átcsoportosítások valódi okainak, a HÉV sorsával kapcsolatos kérdéseknek, vagy annak, a most kibontakozó szakmai vitának, amely a Dunán megépülő új híd helyéről szól. http://csepeliek.blog.hu/2017/07/10/horvath_gyula_galvani_vagy_albertfalvai_legyen_a_csepeli_hid#more12646437
Ez utóbbi vita lassan eldőlni látszik, megint a politika szándéka, s nem a szakma hosszú évtizedek óta kiérlelt véleménye alapján.
http://magyarepitok.hu/mi-epul/2017/03/olimpia-nelkul-is-megepul-a-galvani-hid
Pedig az előtérbe került Galvani úti híd budai oldala már „a Rákóczi hidat szolgálja ki”, pesti oldala meg „a semmibe futna”. Ráadásul az eddigi gyakorlat szerint, az EU közúti híd építését önmagában nem támogatja, kivéve, ha
van „kötött pályás közlekedési kapcsolat” is. Továbbá az elmúlt hetekben bejelentésre került a Gubacsi híd teljes felújításának terve is, ami felveti: reális-e két csepeli hídról álmodozni, különösen, ha tisztázatlanok és kérdésesek megvalósításuk anyagi feltételei.
Végül egy kis emlékeztető a Galvani híd elsőbbsége mellett kardoskodóknak. Csepel képviselő-testülete 2008. május 15-én tárgyalta a „CSEPEL az értékek szigete. Integrált Városfejlesztési Stratégia” című anyagot, amit a testület 67,8 %-os támogatottsággal fogadott el. Idézet a dokumentumból: „Az albertfalvai híd megépítését preferálja Pesterzsébet és Csepel is, amit Ferencváros is elfogad, és támogat.”
Erősíti ezt az álláspontot a Fővárosi Önkormányzat 2014 júniusában elfogadott „ITS Budapest stratégia 2020” c. előterjesztése is. (923/2014./VI.30./ Főv.Kgy. hat.). Sőt! Tartalmában ugyanezt támogatta a jelenlegi csepeli képviselő-testület által, 2015. szeptember 24-én jóváhagyott előterjesztés is: „Rövidtávon szükséges előkészíteni, stratégiai időtávon pedig megvalósítani a Duna hidak egyikét Csepel és Budafok, illetve a XI. kerület között, illetve a pesti oldal felé a IX. kerület irányában.”
https://www.csepel.hu/anyagok/dokumentumtar/Testuleti_anyagok/2015/0924/257ethez_3_hatjav_ITS.pdf
Mindhárom javaslatot hozzáértő szakmai szervezetek készítették elő. A szakma álláspontja tehát világos. A politikát azonban 2010. óta Csepelen is ritkán érdeklik a szakmai érvek. Különösen, ha sportról, olimpiáról van szó. Ha nem lesz olimpia – mondják a legfőbb vezetők, akkor is lesznek olimpiához köthető beruházások. Mert egyszer talán valóra válik hazánk Kedves Vezetőjének álma: lesz olimpia Magyarországon.
Addig is, amíg fent az urak felébrednek, itt lent Csepelen, illene ezekről a kérdésekről legalább egy széleskörű szakmai és társadalmi vitát lefolytatni a gazdasági, szakmai és érdekvédelmi, érdekképviseleti szervek képviselőivel, a civil szervezetekkel. A kerület fejlődését nem lehet egy valamikori olimpiai álomhoz kötni. Ezt megvitatni a csepeliekkel, az önkormányzati vezetés feladata és kötelessége.
V O X