Pesterzsébet, Csepel és Budafok központjainak NEM A GALVANI HÍDRA, hanem az ALBERTFALVAI HÍDRA van szüksége, annak érdekében, hogy Budapest déli kerületeinek intergrációja, együttműködése erősödjön. Bizonyára bonyolultabb dolog az Albertfalvai-hídhoz kapcsolódó hálózat kialakítása, mint a senkiföldjén a Galvani híddal jó nagy kapacitásokat létrehozni. - Részlet egy korábbi szakmai tanulmányból, amit eddig figyelmen kívül hagytak, de most váratlanul TÖRTÉNT VALAMI:
Tenczer Gábor, az index.hu hírportálon erről így számolt be: "A kormánybiztossal közösen felszólítottuk a Galvani hidat és kapcsolódó útrendszerét építtető céget, hogy állítsa le a beruházás előkészítését" - mondta Tarlós István főpolgármester a tegnapi sajtótájékoztatóján. A tervezett Illatos úti levezetés ugyanis hátrányosan befolyásolja a fővárosi településszerkezetet és a fejlesztési lehetőségeket.
Tarlós elmondta, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. nem vette figyelembe a főváros településszerkezeti tervét, ami szerint
az úgynevezett Kis Galvani híd – ami a Csepel-szigetet és Pestet köti majd össze a Soroksári-Duna-ág felett –, a Kén utca felé folytatódik, és a Ferencvárosi pályaudvar sínei felett az Ecseri útba csatlakozik. Ezt figyelmen kívül hagyták a tervezési pályázat kiírásakor, és az Illatos út felé tervezték a kapcsolódó úthálózatot.
Miként arról korábban az index.hu is beszámolt az Illatos úti irány számos problémát felvet, tulajdonképpen a semmibe vezetve a híd forgalmát Pesten. A távlati közúti fejlesztések után is a majdani Körvasútsori körútra vinné a gépkocsikat, a főváros által preferált Galvani-körút helyett. (A Körvasútsori körút hídja az Albertfalvai híd lesz - majd egyszer.)
Forrás: Tenczer Gábor (index.hu)