CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Egyre ramatyabb állapotban van a Gubacsi híd, de nő a teherforgalom

2017. október 12. 05:55 - csú

gubacsi_hid_mozdonyprobaval.jpg

Új hídra még  nagyon sokat kell várni. A mostani Gubacsi hídon viszont egyre erősebb a teherforgalom, nemcsak a Metrans terminálja, hanem a Szabadkikötő és az ott működő Mahart Container Center miatt is: forgalmuk növekszik

Egy év eltelte után újra terhelési próbát végeztek el a Gubacsi hídon.  A műtárgyon vezet át Soroksári úti rendező-pályaudvar felől a csepeli ipartelepekre irányuló teherforgalmi vágány, így a Szabadkikötő, a volt gyártelep és a Metrans termináljának teljes forgalma. A ránézésre egyre ramatyabb állapotban levő hidat két klasszik Szergejjel, a 230-assal és a 089-essel terhelték meg, miközben a szakemberek mindenféle diagnosztikai eszközzel vizsgálták az acélhíd reakcióit. A művelet délelőtt tíz órától kora délutánig tartott.

A híd újjáépítése napirenden van,

márciusi hírünk szerint tízmilliárdot szán rá az ország vezetése, uniós források bevonásával. A pályázat előkészítési szakaszban van, az új hídra még minden bizonnyal nagyon sokat kell várni. Pláne, hogy a csepeli vágány bekötését a 150-es vonal nyomvonal-korrekciójának fényében biztosan újra kell gondolni.  A hídon viszont egyre erősebb a teherforgalom, nemcsak a Metrans terminálja miatt, de a Szabadkikötő és az ott működő Mahart Container Center forgalma is biztatóan növekszik. Szükség van tehát a Csepelre vezető vasút felújítására, vagy minimum szinten tartására, a lehető legkisebb zavartatással.

gubcsi_hid_terhelesi_proba_-2017-10-05_iho_pont_hu.PNGA  terhelési próba sztárja az egyik legfrissebb B-vizsgás Szergejünk volt (erős a mezőny: most jött ki a műhelyből Dombóváron a 228-as is!). A 089-es hosszú éveket töltött el a dombóvári parajosban, de idén márciusban végre elvitték Záhonyba. A felújítás jó tempóban ment, szeptemberre el is készült a 089-es B-vizsgája a másik ex-szegedi géppel, a 109-essel nagyjából egyidőben. Érdekesség, hogy a 109-es egyelőre széles forgóvázat kapott, szükség van a tiszteletbeli 500-as dízelre a növekvő forgalmú átrakókörzetben!

Forrás: IHO.HU

Fotó: Vörös Attila

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr7012935363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása