CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Miért fognak még sokáig tartani a csepeli dugók? A hazudozók leváltása a csepeliek érdeke

2018. szeptember 07. 05:37 - csú

kozl-dugo_5.jpgMég sokáig fognak tartani a csepeli közlekedési dugók. A 24.hu-n megjelent cikk szerint „Egyszer majd nem lesznek ekkora dugók a Csepel-szigeten, de a probléma nem oldódik meg ettől”. https://24.hu/belfold/2018/09/05/m0-dugo-torlodas-kozlekedes-kozossegi-kozlekedes-auto-kozlekedo-tomeg/. Bár nem vagyok közlekedési szakember, mégis egyetértek az írás szerzőjével, a cikkben megszólaltatott egyesület alelnökével. Számomra az „egyszer” azt jelenti, hogy még sokáig kell együtt élnünk a jelenlegi elkeserítő közlekedési helyzettel. Következményeként várhatóan tovább növekszik a kerületet elhagyók száma és Csepel, a Főváros XXI. kerülete, közlekedési gondjai miatt, egyre kevésbé lesz vonzó a külső kerületi lakáslehetőségeket keresők számára.

A Csepeli Hírmondó szeptember 6-i számában megjelent „Vihar egy kanál vízben” című írás szerzője, TK, aki a polgármester fizetett udvari újságírója, azt írja, hogy „a szocialisták nem nagyon foglalkoztak útépítésekkel”. Nem ismeri a múltat, olvasni, a politikai feladatok miatt, valószínűleg nincs ideje, irkálni meg irkál, szabadon, összevissza. Pedig a 2010 előtti időszakban, pontosabban 1997-ben felújították a Gubacsi hidat, 2000. június 26-án fejeződött be a Kvassay híd átépítése, 2006-ban megvalósult az ún. Kvassay áttörés, amely révén összekötötték a Csepel fő közlekedési útvonalát a Könyves Kálmán körúttal. Új burkolatot kapott a mai Weiss Manfréd út, illetve a II. Rákóczi Ferenc út,

a Kossuth Lajos u., az Ady E. út, a Hollandi út, a Kölcsey u., a Szentmiklósi út, a Völgy u., az Erdősor utca, Erdőalja u., a  Szent István út több szakasza. Szilárd útburkolattal lett ellátva az Erdősor u - Lámpás utca közötti földút, a Plútó utca, majd két kilométer hosszban, amely azóta biztosítja a M0-ra való feljutást, illetve Szigetszentmiklós megközelítését. Még 2009.június 24-én aláírásra került a csepeli gerincút támogatási szerződése és rá egy évre, 2010. július végén, tehát még a szocialisták időszakában elkezdődött a gerincút megépítése. Ráadásul a szocik 400 milliót félretettek(!) a költségvetés infrastrukturális keretébe, a csepeli gerincút második szakaszának kisajátítási feladataira! Aminek állítólag már folyik a tervezése. Nyolc év után.

A fideszes hatalomátvételt követően, 2012 novemberében, Németh Szilárd és Tarlós István átadta a gerincút első szakaszát, a Teller Ede utat, a Kossuth L. u. és a Corvin u-i csomópontnál megépült „körforgalommal” együtt. Ezzel lekerült a napirendről a csomópont, szakmailag indokolt kétszintessé való átalakításának terve. Néhány tömegközlekedési útvonal részleges felújításán kívül, nem történt jelentős változás a kerület közlekedési rendszerében. A legnagyobb gond, hogy nem kezdődött el a gerincút II. szakaszának előkészítése, a kisajátítások és a beruházás megvalósítása pedig a távoli jövőben várható csak. Ígérgetéseken kívül semmi sem lett a Gubacsi híd felújításából, tervezés szintjén áll a Csepel északi részére tervezett, ún. Galvani híd, amiből várhatóan csak hosszú évek múlva lesz valami. Márpedig ezek nélkül a csepeli dugók csökkenéséről beszélni sem érdemes. De ígéret maradt a Csepel Műveken belüli Központi út rendbehozása is, amely tovább csökkenthette volna a városközponti utak leterheltségét. Nincs hír a csepeli HÉV fejlesztéséről (észak, déli meghosszabbítása, parkolóház építése a csepeli déli határ közelében, a szerelvények korszerűsítése stb), ami pedig a kerület közlekedési gondjai enyhítésének első számú lehetősége.

Sajnos, nem oldja meg a dugó gondokat a csepeli földutak szilárd burkolatú, csatornázott utakká való, ~ 2028-30-ig tartó átalakítása sem, hiszen a közlekedési dugók alapvetően az észak-déli be-és kimeneti utakon (Weiss Manfréd út, II. Rákóczi F. út,  Kossuth L. u., Táncsics M. u.), illetve a Pesterzsébet irányába vezető Ady Endre úton fordulnak elő leginkább. Ebből a szempontból nem igazi megoldás a Királyerdő út szilárd útburkolattal való ellátása sem, mert a Szigetszentmiklós irányából érkező forgalmat ismét a városközpont felé tereli majd.

Külön érdemes megemlíteni a Hollandi utat, melynek forgalmát tovább fogják emelni az oda tervezett fideszes sportberuházások (birkózócsarnok, birkózó akadémia, étterem és motel, labdarúgó pálya a hozzá tartozó kiszolgáló egységekkel), s amely ráadásul változatlanul a  miklósiak kedvenc menekülési útvonala marad. Ezért célszerű lenne a Hollandi út meghosszabbítása a Gubacsi hídig, a hídra való felvezető szakaszok megépítésével együtt, bár ez komoly lakossági tiltakozást válthat ki.

Az utóbbi nyolc évben a közlekedési feszültségek, dugók csökkentése tehát nem tartozott a fideszes önkormányzati vezetés legfontosabb feladatai körébe. Ezt bizonyítja a Metrans Kft. volt CSM területre való letelepedésének támogatása is. A cég reggeli és délutáni csúcsidőkre  „kialkudott”, állítólag alacsony kamionforgalma is tovább növeli a dugók esélyét, illetve egész napi, nyolcórás forgalmának negatív közlekedési és környezetvédelmi hatása felvállalhatatlan.

Egyik közeli ismerősöm, augusztus első napjaiban, a temetőből hazafelé, délelőtt 11 órakor, az autóbuszra várva, megszámolta: az M0-ás irányából, 5 perc alatt, 25 öttengelyes(!) kamion ment a városközpont irányába. A teherautókat nem számolta. Ez egy óra alatt 300, nyolc óra alatt legalább 2.400 kamion. Az észak-déli forgalom kb. ugyanennyi.

Nem azt állítom, hogy mind a Metrans Kft. kamionja, azt viszont igen, hogy a cég is jelentősen hozzájárul a kamionforgalom növekedéséhez. Tessék végiggondolni, milyen közlekedési s környezetkárosító hatása van ekkora forgalomnak, arról nem beszélve, hogy a sokezer tonnát szállító kamionok rombolják a kerületi utak állapotát, az út melletti házak állagát, összességében az itt élő emberek közérzetét, életminőségét.

Szerintem, Németh Szilárd és Borbély Lénárd, az elmúlt nyolc esztendőben a választások megnyerésére, nem a kerület választási ciklusokon túlmutató fejlesztésére, a csepeliek hosszútávú érdekeinek figyelembevételére koncentrált. Ez utóbbiból nem sok valósult meg. Csepelen épülnek sportcsarnokok, focipályák, készülnek szobrok, emlékművek. Kulturális rendezvénynek nevezett bulikon szórakoztatják a nagyérdeműt, megszüntették a Csepel SC Alapítvány és a Csepeli Munkásotthon Alapítvány támogatását, utazgatnak külföldre, folyik a pénz a külföldi vagy nem csepeli szervezeteknek, például a tusványosi Fidesz-fórum támogatására stb. Közben, tavasszal, megválasztása érdekében, Németh Szilárd a Weiss Manfréd Tervben megígérte: „Csepel újjászületik”. Lesz itt minden, hidak a jövőbe, pest-budai villamosvonal, gerincút az M0-ig, HÉV-vonal a belvárosig, újjáépített és szélesebb Gubacsi híd, felüljáró a Corvin csomópontra, s ami a lényeg, „megszűnnek a forgalmi dugók”. Csepel lesz a magyar Kánaán. Azóta kiderült, soha sem volt testület által megtárgyalt és jóváhagyott Weiss Manfréd Terv. Van viszont kezelhetetlen, embert, személyautót, utat, környezetet tönkre tevő közlekedési dugó. Ami most már nem oldható meg azzal, hogy „felveszik a kapcsolatot az illetékesekkel”, vagy kijelentik: „útkarbantartásra és felújításra szükség van, de a mostaninál szervezettebb módon” http://www.csepelivaroskep.hu/hirmondo/2018/09/06/csepeli-hirmondo-ix-23-szam/, de azzal sem, hogy elhalasztanak felújításokat, miközben milliárdokat tartalékolnak, ismeretlen céllal, banki betétekben.

A probléma, véleményem szerint, sokáig velünk lesz. A megoldás százmilliárdokat,  kormányzati, fővárosi támogatást és hosszútávú tervezést igényel. Ha mindez meg is lenne, úgy látom, ez a vezetés képtelen a megoldásra. Legutóbbi nyilatkozataik alapján úgy vélem, hogy nem is értik a helyzetet. Leváltásuk tehát Csepel érdeke.

VOX   

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr814226933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása