Facebook

Megvan a véleményük

Most olvassák

A Facebookon a Csepel Újságban
olvashatók cikkeink

Programkínáló

B u l v á r

Csepel a dugók és az ígéret földje, de mi legyen a szigeti közlekedéssel?

2018.09.16. 05:43 csú

galvani_hid_albertfalvai_hid_-nyomvonalterv_iho_2.jpgA vörös vonallal jelzett Albertfalvai-híd megépítését évtizedek óta ígérik a csepelieknek, de helyette az egyelőre sehova sem vezető, kékkel jelzett Galvani-híd fog megépülni. Az Albertfalvai-hidat jegelik, a csepeli és a szigeti dugókat tartósan forrósítják.....

A szomszédos Szigetszentmiklósról így (is) látják Csepelt: Csepel az a terület, amellyel vannak, akik hajlamosak összekeverni a teljes szigetet, s bár valóban ez a Budapesti kerület is a szigeten van, s vannak a kerületnek és a területnek hasonló jegyei azért Csepel és Csepel-sziget nem egy!

Csepel az a hely, amelyről hasonlóan az egész szigethez egyetlen egy híd vezet nyugatra és az is inkább Szigetszentmiklósi, mint Csepeli területen van, s ez nem más, mint az M0-ás!

Egyébként kijárata tekintetében összesen négy híddal rendelkezik! Északon a Kvassay híddal, melyet ha nem keresztezne vasút talán még jó is lenne, keleten a Gubacsi híd, amelynek nagyon szűk a keresztmetszete és időtlen idők óta hallható, hogy egyszer majd és talán ez is kétszer két sávra fog kibővülni! Addig azonban szűkít és bizony-bizony lassít! Ezen kívül van dél keleten az M0-ás Kis-Duna hídja és dél nyugaton a már említett M0-ás Nagy-Duna híd!

Szomorú és sajnálatos, hogy több kijárat nyugatra például nincs így a kerületen belül vagy délre vagy északra kell utazni, hogy nyugati irányba lévő ügyeit egy Csepeli eltudja intézni!

Szomorú az is, hogy egyetlen kötött pályás közlekedése van és ez a HÉV, amely

nem régen, éppen két éve, hiába Csepel egyik jelképe, mégis veszélybe került! A Csepeli HÉV vonatkozásában egyébként itt lenne az ideje a korszerűsítésnek, a bővítésnek és a modernizációnak, amely nem villamossá vissza züllesztést jelent, hanem valami olyat, ami mondjuk a németeknél S-Bahn-ként jelenik meg! Kétségtelen, hogy nagyon jó lenne, ha sikerülne elérni, hogy a Ráckevei HÉV-vel egyetemben a Csepeli HÉV végül Kálvin térig elmenjen! A 4-es metró megépítése óta ugyanis egy fogadó alagút ott várja! De a Csepeli HÉV-nek nem csak ez a jelentősége! Ha ezt a vonalat, a jelen sűrűséggel sikerülne elvinni délre, akár Gyártelepig, akár Tököl, Pesti úti lakótelepéig a kötött pályája és megbírhatósága miatt sokan ezt választanák az autó és a közúti forgalom helyett! Persze nagy beruházás, nagy költségek és irgalmatlan nagy álmok, de szerintünk egyáltalán nem lehetetlen! S talán sokat segítene Lakihegynek, Halászteleknek és a teljes szigetnek!

Kötött pályánál maradva még érdekes lenne, ha teljesülne az az ígéret, amely a 3-as villamost hozná el Csepelre! Új alternatívákat nyitna mind a belvárosba, mind keletre és új lehetőségeket! Minden bizonnyal jót tenne Csepelnek és Csepel-szigetnek!

Ugyanakkor azon nagyon gondolkozni kell, hogy Szabadkikötőnél a vasút forgalommal mi legyen! Meglátásunk szerint nem lenne butaság egy két vasúti alagút fúrása! Így a vasút sem szorulna idő korlátozásra, s nem lenne az a veszély, hogy a vagon ráncigálás a közúti forgalmat, akár a teljes Szabadkikötő utat feltartja és megbénítja a szigetet!

Szintén a közlekedéshez tartozik és a szigethez a teljes Szabadkikötő átgondolása és átszemlélése! Ide mi csak hajóról vonatra átpakolást engednénk meg vagy fordítva, de teherautót nem! Ha ugyanis épített egy vagy több alagút, melyen a tehervonatok mehetnek, akkor építhető egy olyan pálya, ahol a vonatok teherautóval és kamionnal könnyen megközelíthető és elhagyható helyre állomásra mehetnek, így forgalmuk nem terhelni tovább a szigetet!

Álláspontunk szerint a Szent Imre térről kifele nagyon nagy szükség lenne a gyáron átmenő nyugati útra és hídra, persze úgyis hogy ha ragaszkodnak az északi hídhoz! És szintén álláspontunk szerint minden Csepelinek le kellene ülni a sziget agglomerációjában élőkkel és átbeszélni, hogy hogyan lehet a Kis-Dunai hajózást újjá éleszteni!

Az az ötlet, amely szerint a 71-es busz és a 152-es busz összekapcsolásával kialakítana Csepeli körjáratokat nem butaság! Csepelnek ugyanis vannak olyan részei, melyek így könnyebben ismerhetőek meg!

A Dunapartot a Csepeliek helyében mi nagyon megőriznénk! S ezerszer átgondoltatnánk minden döntéshozóval, hogy mit és hogyan kezdenek ott! A RÉV maradna és mindig átvinne Soroksárra! De fontos azt is észre venni, hogy mi van a perem utcával a határos területtel! Csepelnek és a szomszédos Szigetszentmiklósnak sem szabadna hagynia, hogy a határos utcák és területek a senki földjei legyenek!

Csepel! Az a hely, ahol annyian a Szövetségből középiskolai tanulmányokat folytattak vagy az agglomerációból a főváros felé tovább utaztak! A hely, amely a sziget csúcsa, amely reméljük sok mindenkivel együtt törődni fog a szigetlakókkal és saját történelmi hagyatékával és értékeivel is!

Csizek Csaba
Buckai Szövetség Egyesület
elnök
06-70-70-15-911

Forrás: Csepeliek facebook közössége

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr5814233751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.