Facebook

Megvan a véleményük

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Most olvassák

A Facebookon a Csepel Újságban
olvashatók cikkeink

Programkínáló

B u l v á r

Süllyedjen a föld alá? Fürjes Balázs meghazudtolta Borbély Lénárdot!

2019.01.09. 05:59 csú

gubacsi_hid-2017_2.PNGA lázálmok kergetése, a Galvani híd terveinek csodálása és a gigaberuházások választások előtti ígérgetése közben a jó öreg, de nélkülözhetetlen Gubacsi híd szép csendesen rozsdásodik...

Talán emlékeznek arra, amikor a csepeli polgármester arról értekezett, milyen jó lesz, ha gyors villamossá alakítják a csepeli HÉV-et, mert a kismamák átszállás nélkül tudnak majd a szent Imre térről, a Nyugatihoz utazni. A január 3-án bemutatott fejlesztési elképzelések alapján ebből a blőd Borbély-tervből nem lesz semmi!

A hangzatos tervek részeként a HÉV-et átalakítják, a föld alá süllyesztik, és kiépítik pályáját a Kálvin térig. Úgy, ahogy ezt már évtizedekkel ezelőtt kidolgozták. (Nem azért, hogy Csepel lakossága közlekedését megkönnyítsék, hanem azért, hogy a tervezett gigaberuházáshoz, az atlétikai stadion építéséhez a területet felszabadítsák.) Bár ez  ésszerűbb megoldásnak tűnik, mint a Borbély-féle vízió a felszínen futó gyors villamosról, mégsem gondolom, hogy optimális Csepel számára.

A csepelieknek ugyanis a legnagyobb gondot az agglomeráció, és a Budapest belvárosa közötti átmenő forgalom jelenti. Ezt pedig a most bemutatott Fürjes tervek sem kezelik. Az útjaink észak-déli áteresztő képességét a teher és a tömegközlekedés számára a gerincút kiépítésével lehetne növelni. A személygépkocsi forgalmat pedig

egy az M0 közelében kialakítandó nagy kapacitású P+R parkolóházzal, és a HÉV déli irányú meghosszabbításával lehetne csökkenteni.

Ez a fejlesztés egyben megszüntetné azt az áldatlan állapotot is, amit az agglomerációból érkező gépkocsik okoznak azzal, hogy egész napra elfoglalják a kerület központjában rendelkezésre álló parkolókat, amivel lehetetlenné teszik a vásárlást, és az ügyintézést Csepelen. Sajnos ezeknek a kérdéseknek a kezelésére nem terjednek ki a tervek. Nem érinti Csepel közlekedését kedvezően a szigetcsúcsra tervezett Galvani híd sem. (Megkockáztatom, hogy a főváros közlekedésére sem fog a követelményeknek megfelelő kedvező hatással lenni. Sokkal inkább fogható fel látványos presztízsberuházásnak, mint a város igényeit szolgáló fejlesztésnek.) 

Csepelnek, és a fővárosnak egyaránt egy a XXI. kerületi Budafoki út magasságában építendő nagy Duna híd, és vele egyidejűleg a Gubacsi híd teljes felújítása jelentene kedvező megoldást. Megteremtené a budapesti külső kerületek összeköttetését úgy, hogy ehhez nem kéne a belváros útjait igénybe venni. Mivel ez sincs a tervekben, ezért a jelzett fejlesztések valóságban semmilyen javulást nem fognak hozni a fővárosi külső kerületek, benne Csepel közlekedésére. Viszont jó sok közpénzt el lehet költeni!

Horváth Gyula

Forrás: a szerző Facebook oldala

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr9514536878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.