Facebook

Megvan a véleményük

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Most olvassák

A Facebookon a Csepel Újságban
olvashatók cikkeink

Programkínáló

B u l v á r

Takács Mónika újabb nyílt levele Borbély Lénárd csepeli polgármesternek

2019.06.04. 05:43 csú

takacs_monika_-2019-05-15-vagott.png"Mi igaz a hírekből Polgármester úr? Önök nem ezt ígérték! Mikor áll a csepeliek elé? Mikor kívánja, közmeghallgatáson is, tájékoztatni a kerület lakosait a HÉV korszerűsítésével, az áldatlan, egyre romló csepeli közlekedési helyzet javításával kapcsolatos kérdésekben?"

Nyílt levél 
Borbély Lénárd polgármesternek

Polgármester Úr!

Megdöbbenéssel olvastam a helyi és az országos médiában, hogy "Csúszik a ráckevei és a csepeli HÉV fejlesztése". A cikk a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatra hivatkozik, amely szerint a fejlesztési, engedélyezési tervek helyett csak a megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell elvégezni, illetve, hogy az előkészítésre szánt milliárdokat is jelentősen csökkentették. Ez azt jelenti, hogy tovább csúszik a HÉV korszerűsítése és "egységes fővárosi kötöttpályás közösségi hálózatba való integrálása".

Borbély Úr! Önök nem ezt ígérték. A parlamentben már

2012-ben előadott, majd 2018 februárjában, az országgyűlési választási kampányban újra elővett Weiss Manfréd Tervben azt hírdették, hogy "Meghossszabbítjuk a HÉVET a pesti belvárosig". Idén, a január eleji csepel.hu, Fürjes Balázs államtitkárt idézve, már arról írt, hogy "mélyvezetésben beviszik a Kálvin térig". A Csepeli Hírmondó január 17-i számában pedig Ön azt nyilatkozta, hogy "a csepeli HÉV fejlesztési tervei folyamatban vannak". Úgy tűnik az immár hét éves, a kerület, illetve az egész Csepel-sziget fejlődését meghatározó ígéretek továbbra is ígéretek maradnak.

Mi igaz a hírekből Polgármester Úr? Mi az Ön véleménye a tervezés halasztásáról a fejlesztésre tervezett összegek csökkentéséről? Kikérték-e az Ön véleményét a kormány határozatának előkészítése előtt? Mit kíván tenni a helyzet megváltoztatása érdekében? Mikor áll a csepeliek elé, mikor kívánja, közmeghallgatáson is, tájékoztatni a kerület lakosait a HÉV korszerűsítésével, az áldatlan, egyre romló csepeli közlekedési helyzet javításával kapcsolatos kérdésekben?

Üdvözettel:
Takács Mónika

Forrás: a nyílt levél írójának Facebook oldala

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2614857520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batar1987 2019.06.05. 18:48:03

40+ éves, múzeumi szerelvények közlekednek, jó asszony! Tőlünk nyugatra ilyen csak maximum turistalátványosságként közlekedik, nem egy egész kerület/térség mindennapos, fő tömegközlekedési gerincvonalán gyorsvasútként! És igen, sajnos a csepeli szerelvények átlagéletkora a legmagasabb, itt közlekednek csak MIXa-szerelvények, a többi vonalon nem.
Az ilyen öreg szerelvények pedig rombolják a pályát gazdagon. Nem éri meg felújítani, mert az ősrégi szerelvények gyorsan lerontják a pályaállapotokat. Ha nem megfelelő a pályaállapot, akkor pedig lassabban mehet csak rajta a HÉV, mint eredetileg mehetne. És persze visszahat a HÉV kerekére a rossz pálya, gyakrabban kell elvinni javíttatni, alkatrész-pótlás már nem nagyon van.

A hosszabbítás pedig egy félévszázados ígéret valójában. Ma ugyanis külön át kell szállni egy lassú villamosra 2, vagy 5 megállóra, holott +2 perc alatt ott lenne a HÉV a Kálvin téren. A 4-6-os részben ennek köszönheti a túlterheltségét a déli szakaszon. Egy villamosnak nem szabadna a 21. században metrónyi forgalmat lebonyolítani, a 4-6-os pedig ezt teszi évtizedek óta. Ebben a csepeli HÉV-nek a déli, a szentendrei HÉV-nek az északi szakaszon van nagy szerepe, délen még hozzáadódik az egyetemi övezet+infopark Budán, melyet nem voltak szívesek a 4-es metróval kiszolgálni, miközben forgalmilag ez lett volna az indokoltabb, nem a jelenlegi dél-budai szakasz.

A csepeli HÉV esete azért is speciális a HÉV-eken belül, mert nincs még egy kerület, ami ennyire rá van utalva a saját helyi érdekűjére. Csepel ugyanis egy sziget. A ráckevei HÉV harmad-negyedennyi forgalmat bonyolít le egy 6-szor ilyen hosszú pályán.

batar1987 2019.06.05. 18:55:21

A HÉV ócsárlásáról pedig majd akkor tessék beszélni, mikor a nyári kánikulában méltóztatik a HÉV-vel utazni napi szinten. Döglesztő meleg van ezeken a szerelvényeken. Mikor az ember majd megdöglik az 50+ fokos hőben, akkor gondoljon arra, hogy a gödöllői HÉV-en is ugyanígy szívnak, nem baj?

A csepeli HÉV esetén az sem játszik, hogy üljenek autóba, az ugyanis drasztikus mértékben megemelné a párhuzamos útvonal terheltségét: nem bírná el. Mint már említettem, sziget, és a belváros felé igazából egyetlen 2x2 sávos híd van.