A csepeliek látják: a szigetcsúcsra tervezett Galvani híd a kerületben a semmiből jön és a semmibe vezet. A pirossal jelzett, évtizedek óta jogosan követelt és várt Albertfalvai híd tervéről az első pillantásra látszik, hogy Csepel központját és nagy részét mentesítené a közlekedési zsúfoltságtól. A 21. kerület fideszes vezetői azonban meg sem kérdezték, meg sem hallgatták erről a csepelieket. Zokszó nélkül megadták magukat az Orbán-rendszer agyrémének, és ezzel újabb évtizedekre ellehetetlenítették az Albertfalvai híd megépítését
Régi tervek, mostani, választások előtti felmelegítése, messzi jövőbe vesző, erősen kérdőjeles megvalósítással. Sokszor láthattak, hallhattak a csepeliek hasonló célokról, amelyekből nem lett semmi. Most megint a csepeli, a ráckevei és a szentendrei HÉV összekötéséről, új utak, hidak építéséről olvashatunk távoli, ködös jövőbe vesző Fidesz-meséket.
Az egyik legnagyobb gond, hogy ezekről a tervekről évek óta hallgat az önkormányzat. A fideszes városvezetők ki sem kérve a csepeliek véleményét, mindig a legújabb kormányzati terveket támogatják, azokat bemagolás után szajkózva adják tovább. A tervekben nyoma sincs
a csepeliek véleményének, vagy annak például, hogy a szakma évtizedek óta az albertfalvai hidat támogatja, nem az északi részre a kormány által támogatott úgynevezett Galvani hidat.
Arról is hallgattak, hogy Németh Szilárd tavaly heteken át kampányolt egy bizonyos Weiss Manfréd Tervvel, amelyet még a csepeli képviselő-testület sem tárgyalt meg soha. Ami pedig a konkrét párbeszédet érinti, Borbély Lénárd az elmúlt években még arra sem volt hajlandó, hogy összehívjon egy lakossági fórumot a csepeli közlekedési gondok megoldásával, a HÉV fejlesztésével kapcsolatos viták tisztázása és az önkormányzati álláspont egyértelmű kialakítása érdekében.
Mindezek alapján azt sem tudjuk leírni, hogy a célok jók, várjuk a megvalósítást. Számunkra a „folyamatban van”, „tervezik”, „hamarosan kezdődik” szavak már semmit mondóak, ezek olvasásakor szoktak a csepeliek gyanakodni, hogy itt valamilyen átverés készül. Az pedig vitatható álláspont, hogy valamelyik sportág fejlesztésével a csepeli sportág „jól járna.” Először Csepel egészének kell „jól járni”, s ha ebbe még belefér a tervezett sportlétesítmény is, akkor lehet és kell támogatni bármely sportág központi létesítményének Csepelen való megépítését. A sportfejlesztés még nem városfejlesztés. A sportszempontokon túl vannak még más szempontok is, amit a döntésnél figyelembe kell venni. Csepelen ez a komplex gondolkodás, tervezés, együttműködés, együttes munkálkodás 2010 óta nem érzékelhető.
VA