A közmeghallgatáson Borbély Lénárd Csepel jelenlegi polgármestere nem vett részt, de nem volt ott egyetlen vezető sem a 21. kerületi polgármesteri hivatalból
A 21ora.hu fotója
Közmeghallgatás volt hétfőn a Csepelt a szomszédos Pesterzsébettel összekötő Gubacsi híd évtizedek óta várt, és évek óta tervezett fejlesztéséről. A történtekről a 21ora,hu című kerületi ellenzéki hírportál készített tudósítást. Nincsenek jó híreik a XX. és a XXI. kerületi közlekedők számára.
Mint írják, már az sem sejtetett sok jót, hogy a meghallgatásra nem Csepelen, hanem Pesterzsébeten került sor, a Csiliben, méghozzá a nem éppen lakosságbarát hétfőn kora délután.
A csepeli önkormányzat is kitette ugyan honlapjára a meghívót, ám ahogy sejteni lehetett,
nem tolongott a közönség 14 órakor a művház meghallgatásra kijelölt termében. A Pest Megyei Kormányhivatal által szervezett ankéton végül összesen nyolcan jelentek meg. Hárman az erzsébeti önkormányzatot képviselték, a többiek csepeli civilek.
Pedig lett volna mit kibeszélni, megbeszélni. A Csepel és Pesterzsébet közötti átmenő forgalmat bonyolító híddal nem történt semmi az elmúlt öt (tíz, tizenöt, húsz) évben, de most az önkormányzati választáshoz közeledve azért ez a projekt is tervezési szakaszba jutott. Ezzel együtt tény: az átkelő nemhogy szélesebb nem lett 2014 óta, de lassan a még járható sávjai is a folyóba szakadnak.
Öt évvel ezelőtt a csepeli Fidesz és Borbély Lénárd legfontosabb közútfejlesztési ígérete volt a gerincút befejezése mellett, hogy „2×2 sávosra szélesítjük a Gubacsi hidat.”
Alighanem az elmúlt öt év kormánypárti tétlenségének következménye, hogy a meghallgatáson a csepeli önkormányzat részéről senki nem jelent meg. Sem a polgármester, sem az alpolgármesterek, de még a polgármesteri hivatal beruházási főosztálytól se küldtek ki Borbély Lénárdék senkit, és persze a Gubacsi híd csepeli hídfőjét is magába foglaló önkormányzati körzet fideszes képviselője sem tette tiszteletét.
Sok minden nem derült ki a köz nélküli közmeghallgatáson, de néhány fontos dolog azért elhangzot. Például, hogy nem a meglévő vasúti sínpályát újítják fel, hanem egy teljesen új, két sínpáros híd fog épülni. Ami ennél is érdekesebb, hogy a Corvin csomópontnál a föld alá viszik 2-2 sávban a Szabadkikötő út-Teller Ede utat, és 1 sávban a Kossuth Lajos utca folytatását a Szabadkikötő út felé.
A közúti sávok azonban nem részei a vasúti híd építésének, így a személygépkocsik számára fontos, a Dél-Pesti kórházba közlekedő mentők számára szó szerint életbevágóan fontos fejlesztés szóba sem került.
Fentiekből következően:
1. Bebizonyosodott, hogy Borbély Lénárd és a Fidesz csúnyán átverte a csepelieket. A Fidesz legfontosabb közútfejlesztési ígérete a gerincút folytatása mellett az volt, hogy „2×2 sávosra szélesítjük a Gubacsi hidat.”
Ahogy az elkerülőút egy métert nem haladt, úgy a híd sem fog kiszélesedni a 2014-2019-es ciklus végére, úgyhogy nyugodtan kijelenthető, hogy Borbély Lénárd és a Fidesz átverte a csepelieket.
2. A vasúti átjáró fejlesztése is kizárólag a Metrans Kft. miatt fontos a fideszes kormánynak, és emiatt a fideszes önkormányzatnak, ám arról nem tudni semmit, hogy a komoly környezetvédelmi vitákat kiváltó cég mit nyújtott ezért cserébe a csepelieknek.
3. A hídprojekt egyetlen értékelhető kísérőeleme a csepeli lakosság szempontjából a Corvin csomópont kétszintessé tétele lehet, ami valóban szükséges, de ma nem látszik, hogy mikorra lesz belőle valami, mikor lesz végre szabaddá téve a vasúti kocsik miatt mindennap többször brutálisan beduguló kereszteződés.
Forrás: 21ora.hu