Hírek, tudósítások, tények, vélemények

CSEPELIEK ÚJSÁGA

„A Fidesz nem áll ki vitára, nem akar normális kampányt”

2019. szeptember 28. - csú

 

 
Letakart lajstromszámú motorcsónakon ülő, arcukat kapucnival takaró, feltehetően fidelitasos férfiak zavarták meg cirkuszi zenével Karácsony Gergely sajtótájékoztatóját (Facebook)

 

Nem normális a kampány, amelyet kapucnis motorcsónakosok és parkolóórának vagy nyuszinak öltözött emberek zavarnak meg - mondja a Political Capital főmunkatársa. Juhász Attila szerint ez a Fidesz érdeke, a kormánypárt el akarja bizonytalanítani a nem elkötelezett szavazókat.

Szerdán Tarlós István beszédet mondott egy konferencián, ahol Karácsony Gergely aktivistái nyuszinak öltözve próbálták arról faggatni, miért nem vitázik, nem sokkal korábban egy letakart lajstromszámú csónakban ülő kapucnis férfiak játszottak cirkuszi zenét Karácsony sajtótájékoztatója alatt, ez előtt pedig ugyancsak az ő rendezvényét zavarták meg parkolóórának öltözött emberek.

Juhász Attila nem nevezné normálisnak ezt a kampányt,

a kulturált politikai vitának kellene dominálnia egy normális országban. Emögött szerinte az van: a Fidesz stratégiája nem az, hogy a kampány révén mozgósítja a saját szavazóit, hiszen megvannak az így-úgy felépített, vélhetően nagyon pontos adatbázisai azokból dolgoznak. A kampány nekik arra való, hogy széttördeljék, káoszt, cirkuszt csináljanak belőle, és a nem elkötelezett szavazók elforduljanak, csak a biztos szavazók menjenek el, mert az arányok nekik kedveznek.

Amikor az ellenzék nyuszijelmezes akciókat csinál, akkor gyakorlatilag felül ennek a kampánystratégiának, és szerinte erre nincs szükség. Juhász Attila jelezte: az ellenzék csinált hatásos politikai akciókat, például a tévészékház-foglalásnál legalább 3-4-féle megmozdulást lehetett látni tőlük parlamenten kívül és belül, ezek láthatóan össze is zavarták a Fideszt, csak aztán nem tudták folytatni. 

A vitáról szóló kampány is kicsit eltúlzott szerinte. A Fidesz nem áll ki vitára, nem szeretne normális kampányt, az, hogy az ellenzék kampánya döntően ekörül a kérdés körül forog, szerinte nem hasznos. Volt olyan, amikor egy ehhez hasonló helyzetből jól jöttek ki, legutóbb, amikor az előválasztásnál a saját programjaikra fókuszáltak.

Tarlós István az említett konferencián lényegében odaszúrt a fideszes kampányguruknak, amikor azt mondta, hogy nem csak olyan médiában kell megjelenni, ahol simogatják és alákérdeznek. Juhász Attila szerint Tarlós azért játssza ezt a szerepet, mert a fideszeseken túl is akar szavazókat szerezni, ugyanis a fővárosban kisebbségben van a Fidesz. Tarlósnak egyébként 2006 óta folyamatosan csökken a szavazatszáma, így pont az a képessége romlik, hogy a fideszeseken kívül mást is be tudjon vonni.

Tarlós nagyon nehezen tudja kommunikálni, hogy ő önálló ember, abban a környezetben, ahol Gulyás Gergely megfenyegeti a választókat, hogy a Budapestre tervezett ezermilliárdos forrás csak az ő megválasztásakor érvényes. Juhász Attila szerint Budapesten kevéssé hatásos ez a zsarolás, mint vidéki, kisebb településeken. Ahol a függőség és a kiszolgáltatottság nagyobb, ott működik ez a fideszes stratégia.

Forrás: Klubrádió

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr3415175078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.