A kerületvezetők már sokadszorra ígérik a csepeli HÉV felújítását különféle változatban és a vonal meghosszabbítását a Kálvin térig. Villamost is vizionált a polgármester az ötös metró mellé, csak a lóvasúttal meg az omnibusszal nem kacérkodott eddig. Tessék mondani, Csepelen van még valaki, aki az újabb ígéretet elhiszi?
Ami a Csepeli Hírmondó (CSH) október 2-án megjelent 29. számából kimaradt, azt mi közzétesszük, ami megjelent, arról elmondjuk véleményünket.
Szinte győzelmi hírként közli a Csepeli Hírmondó a csepeli HÉV két-három éven belüli felújítását és meghosszabbítását a címoldalon, a 2-3. és a 8.oldalon is. Ismét öt oldalt kapott az önkormányzati választás fideszes érdekeket szolgáló megjelentetése, két oldal jutott a legutóbbi képviselő-testületen történtekről szóló egyoldalú tájékoztatásra. Újabb átadásokról, avatásokról szóló hírekre is futotta, viszont kimaradt, hogy három önkormányzati gazdasági társaság vezetőjének megbízatását öt évre meghosszabbították, illetve új vezetőt neveztek ki a Tóth Ilona Egészségügyi Szolgálat (közismert nevén SZTK) és a Városfejlesztési és Gazdaságfejlesztési Kft. élére. Vajon miért nem írta meg mindezt a CSH?
A szerkesztőség most sem írt arról, hogy
a szeptember 13-i rendkívüli képviselő-testületi ülésen, az ellenzék tiltakozása ellenére, sportberuházási célok megvalósítására, ingyen átadták az északi terület 10,5 hektáros területét. https://csepeliek.blog.hu/2019/09/14/csepel_vegkiarusitasa_rendkivuli_kotyavetyelessel_orban_rogeszmeje_miatt
Arra sem jutott hely, hogy az augusztus 21-én zárt ülésen döntöttek a képviselők: „Mészáros Lőrinc cége 15 évre megkapta Csepel plakáthelyeit”. Miért zárt ülésen, miért éppen Mészárosék, miért 15 évre, mennyiért, s miért nem hozták nyilvánosságra még a szerződést? Talán van valami titkolni való? Most sem közölték a lap tulajdonosát és kiadóját érintő elmarasztalásokat, nem reagáltak a több tízmilliós önkormányzati támogatás és az egyoldalú tájékoztatás közötti összefüggéseket feszegető írásokra.
https://hirklikk.hu/kozelet/fillerekert-kapta-meg-meszaros-a-csepeli-plakathelyeket/355127/
Nem férnek bele a lapba a közéletet foglalkoztató témák: újabb kérdőíves felmérésbe kezdett az önkormányzat, most a volt Csikó iskola területének beépítéséről kérdezik az ott lakókat; a lakosságszám csökkenése; a megélhetési viszonyok romlása; közlekedési, környezetvédelmi gondjaink; a Kis-Duna-parti zöldövezet fogyása. Meg sem említik, hogy Németh Szilárdot elmarasztalta a Nemzeti Választási Bizottság, migránsveszéllyel riogatja a csepelieket, illetve, hogy birkózó alapítványa újabb két milliárdot kapott a kormánytól, a Hollandi úti birkózócsarnokra, nehogy már gond legyen vele.
Véleményünk a cikkekről:
1) Két-három éven belül felújítják és meghosszabbítják a csepeli HÉV-et
A vicc szerint a kínaiak, korábban, már félévente megígérték, hogy megtámadják az amerikaikat, ha nem hagyják abba….s itt jött az éppen aktuális téma. Lassan a csepeli fideszes vezetés is olyan lesz, mint a kínaiak. Időnként, amikor baj van, bejelentik, hogy rövidesen felújítanak, kiépítik, szélesítik, építenek, vagy befejezik, mondjuk a gerincút kiépítését. Most is ez történt. Borbély úr, az önkormányzati választás közeledtével, vesztét érezve, a hirtelen maga mellé „kapott” a főpolgármester-helyettessel, ismét nagyot ígért: két-három éven belül felújítják és meghosszabbítják a csepeli HÉV-et. Már sokadszorra ígérik, tervezik, különféle változatban. Volt, hogy azzal riogatták a csepelieket, hogy villamos lesz a helyén vagy hogy a tervezett ötös metró részeként fog bekapcsolódni főváros észak-déli közlekedésrendszerébe. Tessék mondani, van a kerületben még valaki, aki az újabb ígéretet elhiszi?
Borbély úr 2014-es, 35 pontos választási ígéreteinek éppen a közlekedéssel kapcsolatos pontjaiból nem lett semmi. Az EU, a kormány és a főváros segítségével nem valósult meg az aszfaltúthálózat teljessé tétele, a gerincút II. szakászának kiépítése, a Gubacsi-híd 2x2 sávossá tétele, vagy Kis-Duna fölé tervezett gyalogos és kerékpáros híd. Az ígéretdömping ezen része egyértelműen blöff volt. Nem is lett belőle semmi. Borbély és Németh Szilárd, pénzügyi szakmai és más kormányzati és fővárosi érdekek előtérbe kerülése miatt sem volt képes a kerület fejlődését alapvetően meghatározó közlekedési hálózat megvalósítására, ígéretei megvalósítására.
Teljes csődöt mondott a két hatalmasság érdekérvényesítő képessége. Az alapvetően szükséges fejlesztések helyett, kárpótlásul, „kaptunk” öt milliárdos birkózóparadicsomot a Kis-Duna partra, Németh Szilárd magánalapítványa révén, kézilabda csarnokot az ÁMK mellé, focipályát és egy sor sportfejlesztést, például nagy méretű, lelátóval öltözőkkel ellátott labdarúgó pályát, szintén a Kis-Duna partra. Most az olimpiai álom esetleges, egyszer már elbukott megvalósulása csábítja a kormány, a főváros és a kerület vezetőit, és a korábban beharangozott északi területekre tervezett sportcélú olimpiai beruházásokra való tekintettel kerülhetett elő a csepeli HÉV felújításának és meghosszabbításának ügye.
Közben, csúcsidőben már alig lehet közlekedni Csepelen, hogy a közlekedés okozta környezetszennyezésről ne is beszéljünk. Az egyébként szükséges HÉV felújítás sem fogja megoldani a kerület közlekedési gondjait, amelyek megoldásához tíz milliárdokra, a kormány, a főváros és a kerület valós együttműködésére lenne szükség. Sajnos ez a vezetés már kilenc éve ígéri mindezt. Eredménytelenül.
2) Határozatba foglalták a csepeliek véleményét
Egy szakmailag nulla konzultáció után egy újabb politikai maszlag. A cikkből kimaradt, hogy a szeptember 26-i testületi ülésen, ahol „határozatba foglalták” a csepeliek véleményét, a konzultációs kérdésekre beérkezett közel 6000 választ, „6000 csepeli család” véleményének hazudták. A közel 6000 válasz egyébként a csepeli választópolgárok számának alig 10 %-a, így a „csepeliek véleményének” titulálni és erre hivatkozva Csepel új fundamentumaként határozatba foglalni egy értékelhetetlen konzultáció értékelhetetlen eredményét, azt mutatja, hogy a polgármesternek és csapatának a csepeliek döntő többsége nem fontos.
3) Ülésezett a képviselő-testület
A korrekt tájékoztatás helyett egy rövid hírre futotta a 32 napirendet tárgyaló képviselő-testületi ülésről. Ezért az alábbi linkeken olvasható írásokat ajánljuk olvasóink figyelmébe:
4) Önkormányzati választás 2019
A HÉV fejlesztésével nagyot lépünk előre
Wolf József: kötelességünk az emberek gondjaira figyelni
Pákozdi József: a pártokban csalódott szavazókat szólítjuk meg
Ellenzéki pártok: program helyett belharc és bírósági ügyek
Kiszivárogtatták Karácsony Gergely „őszödi beszédét”
A cikkek szerkesztése, tartalma egyértelmű célt szolgál: erősíteni az ellenzéki egység megbontóit, a Munkáspártot, a Buckai Szövetség Csepeli Szervezetét, és becsmérelni, kritizálni az ellenzéki pártokat, jelöltjeiket. A CSH-ba most is belefért néhány, az ellenzék lejáratására törekvő, szándékaikat lejárató hazugság. Közben a polgármester a „Gubacsi híd teljes felújítását” ígéri, miközben Pesterzsébeten már bejelentették, hogy a következő években csak a Gubacsi híd vasúti részének felújítását tervezi a főváros és a kormány. https://21ora.hu/2019/09/03/gubacsi-hid-felujitasa-na-abbol-nem-lesz-semmi/