Hírek, tudósítások, tények, vélemények

CSEPELIEK ÚJSÁGA

Kiderült, kik voltak Karácsony Gergely kampányának háttéremberei

2019. október 21. - csú

karacsony_gergely_2019-10-13-an_gyoztesen.jpgAlapos és részletes cikkben számol be a friss Magyar Narancs arról a jól szervezett háttérmunkáról, amely Karácsony Gergely győztes kampánya mögött állt.

A cikkből konkrét nevek említésével jól kirajzolódik az új főpolgármester legközelebbi csapata, akik magát a kampányt irányították, és azt is meg tudjuk, milyen módszerekkel, technikákkal dolgoztak a stábban, és hogy milyen területekre fókuszáltak.

  • Dorosz Dávid, kampányfőnök: korábbi LMP-s országgyűlési képviselő, aki a Párbeszédbe követte Karácsonyt. Amerikából tért korábban haza, idén eladta a cégét ezután csatlakozott Karácsony csapatához. Dorosz vitte a „gyárat”, azaz „az újszerű eszközöket is alkalmazó” mozgósítás, valamint az online kampány tartozott hozzá.
  • Gál J. Zoltán, kampányfőnök: korábbi újságíró, a volt Vasárnapi Hírek főszerkesztője, 2002-2008 közt MSZP-képviselő: a stratégiai és kommunikációs irányítás tartozott hozzá, de a hosszabb beszédekkel is foglalkozott.
  • Batiz András, tréner: korábbi műsorvezető, kormányszóvivő, aki a

    fontosabb beszédek előtt  készítette fel Karácsonyt.
  • Murányi András, korábbi újságíró, a Blikk és utána a 2016-ban megszüntetett Népszabadság utolsó főszerkesztője: a Párbeszéd jelenlegi kommunikációs igazgatója, a fontosabb interjúk előtt vele játszották el a helyzetet. Murányi egy 12 fős csapatot irányított a kampányban operatív menedzserként. „Egy ember a rendezvényekért felel, egy a szövegekért, volt egy videós, több sajtómunkatárs és négy fő, aki a közösségi média felületeket kezelte (…)”
  • Ibolya Tamás, korábbi diplomata: memókat, írásos feladatokat látott el, ő lett a „kampány krónikása”
  • Balogh Samu várostervező: ő a program megírásáért felelt, ami egy 20-25 fős tanácsadó testület munkája alapján állt össze.
  • Róna Dániel politológus, tanácsadó: ő alapvetően a közvélemény-kutatásokért felelt, ezekből döntötték el például, hogy milyen választói csoportokra targetálják a közösségi médiás hirdetéseiket.

A cikk számos történetet és részletet idéz fel a 15-20 fős stábra épülő, nagyjából 160-165 millió forintba kerülő kampányról, és az utolsó napok stratégiájáról. Gál J. például ezt mondja:

egy idő után az tanácsoltuk neki (mármint Karácsonynak – a szerk.), fogalmazzon erősebben, a sok aljassággal nem lehet udvariaskodni. Amikor megkérdeztem tőle, mit tett azzal, aki megfenyegette, azt felelte dühösen, hogy kivágtam, mint macskát szarni. Mondtam, hogy akkor ezt kell mondani nyilvánosan is, ő pedig elfogadta, és beleállt.

Forrás: Magyar Narancs és 24.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4615242554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.