Sikerül-e egy irányba evezni a csepeli önkormányzat képviselőinek?
Köszönettel vettük a Facebookon, és most változtatás nélkül közreadjuk Paál Géza tudósítását a képviselő-testület tegnapi üléséről, valamint a tanácskozást követő csepeli közmeghallgatásról:
Csütörtökön különleges, évente egyszer sorra kerülő program volt az önkormányzatban: közmeghallgatás. S hogy fokozzuk az élvezeteket, ezt egy 26 napirendi pontból felépülő Képviselő Testületi ülés előzte meg (https://csepel.hu/…/12498-2019-11-28-testuleti-ules-es-kozm…).
Az elmúlt 5 éves időszakról hallott hírektől eltérően, ezen az ülésen érdemi vita is folyt, s a Szigetszentmiklóssal felbontandó szerződés kérdésében (13.pont), minősített többséget igénylő beadvány végül az ellenzék szavazataival (Pákozdi úr is az ellenzékkel szavazott) a mai napon elbukott (tudtommal 9 év óta az első alkalommal bukott el polgármesteri beterjesztés). A szerződés felülvizsgálatához az ellenzék
egyeztetéseket tart szükségesnek Szigetszentmiklós vezetésével a szerződésben foglaltakról (ez eddig elmaradt), s ha az egyeztetések eredménytelenek, újra napirendre lehet venni a szerződés felmondását.
Érdekes pontja a volt a KT ülésnek, hogy ellenzéki előterjesztésre szó esett a PET palackok használatának visszaszorításáról, s el kell ismerni, az önkormányzat a konstruktivitás jegyében már ezen az ülésen is üveges kiszerelésű ásványvizeket helyezett el az asztalokon.
A KT ülést követően került sor a közmeghallgatásra. A teljesség igénye nélkül: szó esett Háros területrendezésének szükségességéről, a frissen felújított csillagtelepi területek garanciális problémáiról, s jómagam is szót kértem.
Beszéltem a HÉV meghosszabbításának szükségességéről, s az új végállomásnál létesítendő P+R parkolóról, hogy – amint a polgármester úr is „panaszkodott” – a környező települések lakói ne P+R parkolónak használják Csepelt.
Javasoltam, hogy vizsgálják meg, a HÉV Kálvin tér felé történő meghosszabbítása helyett nem lenne e könnyebb a Fővámtér felé hosszabbítani, ahol majdnem végig a felszínen mehetne a HÉV, s a metró-kapcsolat ott is létre tud jönni.
Szót ejtettem a 95 éves Gubacsi hídról, megemlítve, hogy december 21-én lesz 95 éves, s szót ejtettem róla, hogy annó nem egészen 5 év alatt építették fel a hidat … megkérdeztem, hogy meg tudjuk e ismételni a 100 évvel ezelőtti csepeliek teljesítményét?
Végül említést tettem a Királyerdőben telepített buszmegállókról, amelyek némelyike úgy kitakarja a kilátást a keresztutcáknál, hogy baleset-veszélyessé teszik a kihajtást.
Szóval, a szűzbeszéd elhangzott, remélem sokszor lesz még alkalmam Csepel épülése érdekében megszólalnom, javaslatot tennem.
Összességében jó hangulatúnak találtam a KT ülést, némely kérdésben a szavazatokon lemérhető egyetértés volt a jelen lévő képviselők között, míg másokban megmutatkozott a véleménykülönbség. Ha megmarad a konstruktivitás mindkét oldal részéről, ha egyfelé akarunk evezni, akkor azon Csepel csak nyerhet.
Forrás: Paál Géza közösségi oldala - Facebook-Csepeli vagyok