CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Ki fog kaszálni a Kvassay-hídnál? Orbán kegyencei ezt sem hagyják ki

2020. május 06. 05:55 - csú

kvassay_hid_a_volt_vasarcsarnok_epuleteivel.jpgA távolban az egykori nagyvásárcsarnok, a háttérben, láthatatlanul, Orbán kegyencei, a Mészáros-família és barátaik, az előtérben pedig maga a nagy üzlet: a felújításra váró Kvassay-híd

Kovács-Angel Marianna, a 9 éve megszüntetett Csepp TV egykori riportere, a 24.hu munkatársa írja:

A Mészáros János érdekeltségében álló Híd-Tám Kft. újítja fel a körülbelül 97 méter hosszú, Csepel északi részét Ferencvárossal összekötő Kvassay-hidat — derül ki az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött dokumentumokból.

A Híd-Tám nem csak a kivitelezési munkákat végzi el, a tervezés is az ő kezükből kerül majd ki, összesen nettó 1 milliárd 498 millió forintért. A herceghalmi cég alvállalkozókat is igénybe vesz, így csurran-cseppen megbízás

  • a korábban Simicska Lajos tulajdonában lévő, mára Szíjj László kezébe került Közgépnek,
  • a Budapest-Belgrád vasútvonal kivitelezésébe is bevont Kontúr Csoport Kft.-nek,
  • az etyeki kisvasútról megvalósíthatósági tanulmányt készítő Speciálterv Kft.-nek,
  • a Híd-Tám korábbi tulajdonosának érdekeltségében lévő Hídprov Kft.-nek,
  • a Mészáros Lőrinc és felesége tulajdonában álló V-Híd Zrt.-nek, amelyben korábban Homlok Zsolt is megvillant egy pillanatra,
  • és egy Átára bejegyzett cégnek, a Rail-Bau Kft.-nek.

Mészáros János az Orbán Viktor miniszterelnök barátjaként emlegetett Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos testvére, cégei milliárdos tételben nyernek el közpénzes megbízásokat. A Híd-Tám a kisebbik Mészáros-fiú birodalmának zászlóshajója: 2016 márciusában került

Mészáros Jánoshoz és azóta kifejezetten nagy állami megbízásokat nyer el.

Míg 2015-ben a Híd-Tám 96,9 millió forintnyi forgalmat produkált, addig 2016-ban, Mészáros érkezésének évében már 712,3 millió forintot szedett össze, 2018-ra pedig egy egészen más ligában találta magát 5,8 milliárd forintos árbevételével.

Szinte biztosra vehető, hogy 2019 még ennél is sokkal fényesebben sikerült a cégnek (a mérlegadatok még nem elérhetőek), ha abból indulunk ki, hogy csak közpénzes megbízásokból mekkorákat szerzett meg Mészáros János érdekeltsége tavaly:

  • Nettó 1 milliárd 105 millió forintért újítják fel a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszait.
  • 2 milliárd 488 millió forintért fejezik be a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáróját.
  • Az erdőkertesi Egomax Kft.-vel közösen 3 milliárd forintos keretszerződést nyertek el a Magyar Közúttól az állami cég kezelésében álló hidak karbantartására.

A Kvassay-híd felújítási és tervezési munkálataira 2019 júniusában írt ki közbeszerzést az állami MÁV-HÉV Zrt. tárgyalásos eljárásban. A munkára a Híd-Tám mellett a győri Kútház Kft. és az A-Híd Zrt. jelentkezett, végül ajánlatot már csak utóbbi adott be.

KOVÁCS-ANGEL MARIANNA

Forrás: 24.hu

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4715661692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása