A terminál komoly vasúti forgalmat is gerjeszt. Ez pedig tovább növeli a Corvin csomópont leterheltségét, ami a Kvassay híd irányába történő közlekedésben fog leginkább feszültségeket okozni, arról nem is beszélve, hogy a Gubacsi híd, valószínűleg a Metrans vasúti forgalomnövekedése miatt is beígért újjáépítése sem várható a közeljövőben
A csepeli önkormányzat másodhegedűseivel lezajlott Metrans-terminál átadásról szóló Csepeli Hírmondós cikk felvet jó néhány kérdést, indukál több megjegyzést is, amelyre továbbra is választ várnak a csepeliek. Néhány fontosabb:
> „Az új terminál jelentős terhet is levesz a csepeli közutakról.” - olvashatjuk a cikkben. Elképesztő! Hiszen a telephelyre évi, közel százezer tonna rakomány érkezik be, amit raktározás után el is kell szállítani, tehát a forgalom mindenképpen nagyobb lesz, mint a Szabadkikötőben volt. Nincsenek tisztázva a
cikkben a beszállítás útvonalai, illetve az sem, hogy az M0-ás irányba való közúti szállítás rendkívül megnehezíti a II. Rákóczi Ferenc út forgalmát. Csúcsidőben és azon kívül is egyre nehezebb az M0-s irányába elhagyni a kerületet. Ezért a Rákóczi út kiszélesítése is elengedhetetlen feladat, amiről egyelőre hallani sem lehet. A csepeli gerincút II. szakaszának megépítése, amely enyhítené ezeket a terheket, egyelőre még a tervező asztalokon sem létezik, megvalósítása minimum 3-4 esztendőt, a várható kisajátítások miatt lehet, hogy több időt is igénybe vesz.
> A terminál komoly vasúti forgalmat is gerjeszt. Ez pedig tovább növeli a Corvin csomópont leterheltségét, ami a Kvassay híd irányába történő közlekedésben fog leginkább feszültségeket okozni, arról nem is beszélve, hogy a Gubacsi híd, valószínűleg a Metrans vasúti forgalomnövekedése miatt is beígért újjáépítése sem várható a közeljövőben.
> Azt pedig, hogy a beruházás átadása „mérföldkő” Csepel számára, sokan vitatják. A „modern ipari központ” ugyanis a raktározásnál, egy raktárváros kiépítésénél többet jelent, a terminál megépítését követő közúti szállítás várható növekedése pedig nem éppen vonzó, „környezetbarát” megoldása Csepel közlekedési és környezetvédelmi gondjainak, a városvezetés modern ipart álmodó elképzeléseinek, a választásnál megígért 5000 új munkahely létrehozásának. A fő kérdés tehát Csepel fő közekedési útjainak, a Csepel sziget ezen, északi része megközelítését és elhagyását biztosító hidak újjáépítése és megépítése, továbbá új híd építése Csepel északi részén.
V. A.