CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Nem csökkenni, hanem nőni fog a csepeli utak zsúfoltsága

2017. július 11. 05:43 - csú

metrans_vontatas_2.PNGA terminál komoly vasúti forgalmat is gerjeszt. Ez pedig tovább növeli a Corvin csomópont leterheltségét, ami a Kvassay híd irányába történő közlekedésben fog leginkább feszültségeket okozni, arról nem is beszélve, hogy a Gubacsi híd, valószínűleg a Metrans vasúti forgalomnövekedése miatt is beígért újjáépítése sem várható a közeljövőben

A csepeli önkormányzat másodhegedűseivel lezajlott Metrans-terminál átadásról szóló Csepeli Hírmondós cikk felvet jó néhány kérdést, indukál több megjegyzést is, amelyre továbbra is választ várnak a csepeliek. Néhány fontosabb:

> „Az új terminál jelentős terhet is levesz a csepeli közutakról.” - olvashatjuk a cikkben. Elképesztő! Hiszen a telephelyre évi, közel százezer tonna rakomány érkezik be, amit raktározás után el is kell szállítani, tehát a forgalom mindenképpen nagyobb lesz, mint a Szabadkikötőben volt. Nincsenek tisztázva a

cikkben a beszállítás útvonalai, illetve az sem, hogy az M0-ás irányba való közúti szállítás rendkívül megnehezíti a II. Rákóczi Ferenc út forgalmát. Csúcsidőben és azon kívül is egyre nehezebb az M0-s irányába elhagyni a kerületet. Ezért a Rákóczi út kiszélesítése is elengedhetetlen feladat, amiről egyelőre hallani sem lehet. A csepeli gerincút II. szakaszának megépítése, amely enyhítené ezeket a terheket, egyelőre még a tervező asztalokon sem létezik, megvalósítása minimum 3-4 esztendőt, a várható kisajátítások miatt lehet, hogy több időt is igénybe vesz.

> A terminál komoly vasúti forgalmat is gerjeszt. Ez pedig tovább növeli a Corvin csomópont leterheltségét, ami a Kvassay híd irányába történő közlekedésben fog leginkább feszültségeket okozni, arról nem is beszélve, hogy a Gubacsi híd, valószínűleg a Metrans vasúti forgalomnövekedése miatt is beígért újjáépítése sem várható a közeljövőben.

> Azt pedig, hogy a beruházás átadása „mérföldkő” Csepel számára, sokan vitatják. A „modern ipari központ” ugyanis a raktározásnál, egy raktárváros kiépítésénél többet jelent, a terminál megépítését követő közúti szállítás várható növekedése pedig nem éppen vonzó, „környezetbarát” megoldása Csepel közlekedési és környezetvédelmi gondjainak, a városvezetés modern ipart álmodó elképzeléseinek, a választásnál megígért 5000 új munkahely létrehozásának. A fő kérdés tehát Csepel fő közekedési útjainak, a Csepel sziget ezen, északi része megközelítését és elhagyását biztosító hidak újjáépítése és megépítése, továbbá új híd építése Csepel északi részén.

V. A.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr412648461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2017.07.11. 22:56:45

Lehet hogy Borbély Lénárd választási ígéretét mások fogják teljesíteni? A gyár területén kellene egy 4000 fős börtönt építeni, ahol mindenki köteles lenne dolgozni! Bedugni oda kezdésnek 4000 fideszes tolvajt, s váltásokban meg 1000 nemfideszes őrizné őket! Mindjárt lenne 5000 csepeli új munkahely!
süti beállítások módosítása