Gerinctelenség. A csepeli gerincút fejlesztésének tempója a Németh Szilárd és Borbély Lénárd polgármesterségének időszakában
Őszinte örömmel tölt el, hogy látom Borbély Lénárd facebook oldalán; belevágnának a csepeli gerinc út folytatásába - kezdi publicisztikáját Horváth Gyula, majd így folytatja:
Ezt a beruházást óriási bűn volt 2012-13-ban politikai okok miatt leállítani. Az akkori polgármester, Németh Szilárd abban (az azóta sem változott rögeszmében) leledzett, hogy semmi sem jó abból, amit a szocialisták elkezdtek. A gerinc út elkészült szakasza is a Fidesz akkori teljes ellenállásával, és aknamunkájával valósult meg. Ebben a beruházásban is kizárólag politikai lehetőséget láttak. És ez volt a kisebbik baj! A nagyobbik az, egyáltalán semmit nem fogtak fel abból a feladatból, ami azt követelte a vezetői garnitúrától, hogy megkönnyítsék a lakosság közlekedését.
A gerincutas beruházást a csepeli fideszesek arra használták, hogy a politikai hatalmat könyörtelenül megragadják és figyelmen kívül hagyták az
infrastruktúra oly módon történő fejlesztésének követelményét, hogy képessé tegye a kerületet új termelői beruházások befogadására. A Fidesz képtelen volt kitörni az ellenzékiségből. Valójában a vezetési funkció, és az ellenzékiség között minőségi változást sem a némethi, sem a borbélyi garnitúrának nem sikerült megugrania.
Akkori lakossági beszámolók szerint Borbély és társai időt és energiát nem kímélve járták a tervezett gerinc út kijelölt útvonalán élőket, hogy „felvilágosítsák” őket jogaikról. Ez sok esetben azt jelentette, hogy képtelenség volt egy-egy „felvilágosított” lakóval, - az irreális követelések miatt - megállapodni a kisajátítás ügyében. Voltak, akik akkori áron kértek tízmilliót egy sufni kisajátításáéért. A fideszesek tiltakozásokat szerveztek, és úgy viselkedtek, mintha a munka lassításában lettek volna érdekeltek. Így tettek akkor is, amikor megakadályozták hamis lakossági tájékoztatással azt, hogy EU-s pénzből több szintes parkoló-lemezt építsen az önkormányzat a kerület centrumába.
Nagy kárt okoztak és a későbbi forgalmi és parkolási ellehetetlenülést ágyazták meg Csepelen. A Hév híd elbontásánál például, hatósági munkavégzési tilalmat kértek, és lakossági tiltakozást szerveztek a zajterhelés miatt. Valójában az út építésének megakasztása volt a szándékuk. Ezt nem érték el! A Gerincút a Corvin csomópont és a Posztógyár utca között megépült. A tervek természetesen rendelkezésre álltak, a tovább építésre is. Erről azonban sem Németh, sem Borbély, hallani sem akart. Pedig az ember azt gondolhatta volna, hogy a METRANS ide csalogatása végett, folytatják majd a Gerincutat az M0-ig. Nem folytatták! Arra a lakossági fórumra, amit ez ügyben kénytelenek voltak megszervezni nagyképűen oda se mentek!
A gerincúti tervek érvényessége azóta természetesen lejárt. Nem rosszindulat, hanem tény, - és hozzá nem értésük eklatáns példája - hogy meghosszabbításáról nem gondoskodtak. Most újakat készíttettek sokszoros áron!
Ezek a sirámok azonban eltörpülnek ma már, amikor az ember százszor is meggondolja, hogy nekivágjon-e reggelente, vagy délután annak, hogy felkeresse a 4 km-re lévő Auchan áruházat! Ehhez ugyanis a népnyelv szerint „háromnapi hideg élelem” kell! Egy hetven feletti embernek, vagy egy gyereknek pedig megoldhatatlan feladat kísérő nélkül (még zebrán is) ez időben átkelni a II. Rákóczi Ferenc úton.
Forrás: HORVÁTH GYULA Facebook oldala