Facebook

Megvan a véleményük

Naptár

Most olvassák

A Facebookon a Csepel Újságban
olvashatók cikkeink

Programkínáló

B u l v á r

Csepel ne is álmodjon hasznosítható új hídról, örüljön a beígért Galvani hídnak?

2020.09.07. 05:43 csú

galvani_hid_-2020-09-05-vitezy_david.jpgA Galvani hídnak még nyoma sincs, de a hivatalos közlemények már összekötik a terveket és az ígéreteket. Ezekből három dolog látszik tisztán: a homály, a kincstári optimizmus és az , hogy a csepeliek által áhított Albertfalvai hídból belátható időn belül semmi sem lesz, levették a napirendről, meg sem említik a boldog jövőt vizionáló illetékesek. A csepeli HÉV-ről (a H7-esenek titulált járatról) is nagyon óvatosan beszélnek, nehogy kiderüljön: megmarad a járat vagy végképp eltűnik a Közvágóhídnál...Mi most a legfrissebb fejleményeket ismertetjük:

A közbeszerzési hirdetmény megjelentetésével megindul az új Duna-híd villamosvonalának tervezése - közölte a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. A beruházással közvetlen villamos-összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, ami naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát.

Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében - hangsúlyozta a közlemény szerint Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben résztvevők között, amelynek az a célja, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, kevesebb legyen az átszállás, kényelmesebben legyen elérni az úticélt.

Ha ezek teljesülnek, akkor - a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően - klímabarát közlekedési rendszere lenne Budapestnek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost

- idézték az államtitkárt. "Az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett" az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, ezért írták ki a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó nemzetközi tendert, ezért létesül az új dél-pesti híd is - fogalmazott Fürjes Balázs.

Az érintett dél-budai és dél-pesti térségek Budapest dinamikusan fejlődő területei, megújulásuknak az új Duna-híd és rajta a villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz - idézték Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját. A közlemény szerint a vezérigazgató hangsúlyozta: a leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.

A vonalhálózatról és menetrendekről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dönthet majd

- írták -, de az előzetes, a BKK-val egyetértésben végzett vizsgálatok szerint a hídon a Határ úti metróállomás felől a Határ úton és a Gubacsi úton az új nyomvonalra érkező vonal közlekedhet. Ez Budán, a Fehérvári úton észak felé becsatlakozik a budai villamoshálózatba és így bekapcsolja a főbb budai csomópontokat (Móricz Zsigmond körtér, Széll Kálmán tér, Hűvösvölgy).

Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után kialakult vita után pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa - a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve - 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg - idézték fel a közleményben.

Nyitókép: Facebook/Vitézy Dávid
Forrás: Infostart.hu és MTI

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr5516191956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2020.09.07. 21:28:38

Ez egy felesleges híd lesz, Pesten a semmibe vezet, mert az Illatos út nem vezet sehová!