A legutóbbi helyhatósági választást követően, hol hiperaktivitást mutat Budapest vezetőinek aktivitása, hol a teljes leállásba vonul. Most ez utóbbi érezhető a városatyák szereplésében. Lehet, persze, hogy nem visszahúzódtak, hanem eltűntek a kritikák és elégedetlenségek elől! Ez azonban nem jelenti azt, hogy "munkájuk gyümölcseit" ne érezné a főváros. Így van ez 2010 ősze óta folyamatosan.
Emlékeztetem az olvasót, hogy mindjárt a választás után botrányos viselkedésével vonta magára Tarlós István főpolgármester haragját, Pesti Imre - akkor még főpolgármester helyettes - azzal, hogy kirugdosta a budapesti kórházak igazgatóit. Ezzel, olyan szarvashibát követett el, ami miatt meneszteni kellett a beosztásából. TITÁN-káderré vált! (Ez azt jelenti a pesti viccben, hogy: mi nem tudjuk használni semmire, ti tán tudjátok!)
Már akkor látszott, hogy Tarlós meg van áldva a helyetteseivel. Ezeket az embereket, ugyanis nem ő választotta, magának, hanem "titánként", a Fidesz ültette a nyakába. Többek közt ezért sem ejtett krokodil-könnyeket mikor kiebrudalta Pestit. Ő, úgynevezett "megbízható" Fidesz "titán" káderként most máshol (kormányhivatal) szedi a sápot.
Pesti féle intézkedés nyomán a főpolgármesternek hamar látnia kellett, hogy a - szakértelem bolsevik trükk - szlogen nem biztos, hogy tartalom nélküli. Azért, mert a neki kinevezésre "melegen ajánlott" helyettesítő "titán" káderek, sem ismeretanyagban, sem vezetői rátermettségben, de főleg nem a város iránti alázatban nem feleltek meg a főváros elvárásainak. Igényekben, pénzben persze nem látható ilyen szerénység!
Tarlós, átlátta ezt a problémát - és ugyan sok helyettese van - de a munkát mégis maga végzi. A kommunikációt, pedig teljesen elzárta helyettesei elől, és helyetteseit pedig elzárta a média elől. Így nem csinálnak szarvashibát - gondolja a főpolgármester. A Fidesz pedig nem lehet elégedetlen, mert a káderei a pénzüket megkapják, az meg csak hab a tortán, ha ezért aztán dolgozniuk sem kell.
Dolgozik viszont Vitézi Dávid!
Ezt az embert, még nem sikerült Tarlósnak "kiszerelnie" a rendszerből. Ő ugyanis a valaki, valakije! Hozzá nem értése, szakmai felkészületlensége és arca, határtalan. Azért építették a szervezetbe, hogy vigyázó szemeit tartsa a Fidesz által csak kényszeredetten elfogadott Tarlóson. Ez az ember úgy, mint régen ( pl. az eszté tisztek) érinthetetlen. Pedig botrányt okozott már eleget. Az első talán a Budaörsi úton a buszsáv drasztikus kikényszerítése volt. (Emlékeztetek, hogy azért, még a székesfehérvári Fideszes polgármester is tiltakozott. Mert odáig ért a sor?)
Azt követte a jegyek, bérletek egy betű miatti újranyomtatása, közbeszerzési anomáliák, kiszervezések, elbocsájtások, stb. stb. Most pedig "sikeresen megbénítja" a várost! A fejetlen karbantartások miatt, a főváros legfontosabb tömegközlekedési útvonalait lehetetleníti el. Nem közlekedik teljes vonalán a hatos és a kettes. Megbénította a Dél Budáról a Moszkva térre közlekedő összes villamosjáratot stb, stb. Ahhoz, hogy leállítsa valaki a forgalmat és átszállásra kényszerítse az utazót, nem kell ész! Ezt bárki meg tudja tenni.
A forgalomszervezés többek közt azért tananyag, mert a tudomány, a krízis helyzetekben is ad lehetőséget a városi vérkeringésként működő közlekedés fenntartására. Ehhez azonban kevés egy rokonságot bizonyító születési anyakönyvi kivonat! Ismeret, tapasztalat és néhány vizsga kéne hozzá!
Az emlékezetes taxis blokád idején, az akkori szakemberek a BKV-nál, éjt nappallá téve dolgoztak és sikeresen megoldották a mainál sokkal nehezebb helyzetet, fenntartva a közlekedést a fővárosban. A mostanság létrehozott BKK csak arra képes, hogy irdatlan nagy káoszt csináljon, aztán a tetejére üljön, és onnan nevesse a bosszankodó embereket. Meg arra, hogy a közpénzt, "jól elköltse"! Egy fecske, nem csinál nyarat!
Ilyen "titán segítőkkel" az oldalán nem csoda, hogy a főpolgármester, csak a régiek produktumaival próbál dicsekedni. Diadalmasan emlegeti az eredmények között a négyes metrót. Ebben az ő személyes munkája megkérdőjelezhetetlen, ugyanúgy, mint a Fidesz akna tevékenysége. (Mindannyiunk számára ismert, az 1998-as döntés az építkezéstől, ami a beruházás leállításával járt)
Most Tarlós arra kényszerül, hogy "lopott babérokkal" dicsekedjen. Ide tartozik az is, hogy a csepeli és a soroksári HÉV Kálvin téri kiépítését vizionálja. Persze jó tíz év múlva! Pedig ez már most sem egy vonzó perspektíva! Ezeknek a járatoknak a déli irányú bővítése lenne inkább a kívánatos! A Csepeli HÉV-et legalább az MO-ig, a Soroksárit, meg kibővíteni két sínpárosra, Tököl és Ráckeve közöt! Erre még EU-s pénzt is kapnánk. Ezt azonban egy Fideszes főpolgármesternek - fejvesztés terhe mellett - ugyanúgy nem szabad fejébe vennie, min a IMF hitelt!
Annak a főpolgármesternek Magyarországon, - akink sem az Eu-ra, sem az IMF-re nem szabad bazíroznia, csak a mostani kormányra- azonban csak rossz álma lehet! Úgy járhat, mint az egyszerű ember: arra ébredt, hogy belelóg a keze a bilibe!
Forrás: Horváth Gyula blogja