CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Lelomozó intézkedés: a szemét a fővárosé, a börtön a lomizóké

2013. szeptember 29. 04:04 - csú

Lomizás_1.PNGA hulladéktörvény alapján a lomtalanításkor kihelyezett tárgyak a kihelyezés pillanatában a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. tulajdonába kerülnek, így aki ezekből eltulajdonít, az lopást követ el - derült ki a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság közleményéből. 

Mint írják, ha a jogtalan eltulajdonítás miatt az FKF Zrt.-t ért kár meghaladja az 50 ezer forintot, és a lopást üzletszerűen, vagyis rendszeres haszonszerzésre törekedve követik el, az elkövető két év szabadságvesztéssel is büntethető. A kisebb értékre (50 ezer és 500 ezer forint között) elkövetett lopás vétségnek számít, 50 ezer forint alatti értéknél pedig szabálysértésnek.

A közlemény emlékeztet arra, hogy az utcára kitett lomok tulajdonviszonya a törvényi szabályozás előtt rendezetlen volt, ezért csak korlátozottan lehetett fellépni az üzletszerű begyűjtők, a "lomisok" ellen, akik lomtalanításkor szinte kiköltöztek a közterületekre.

A szabálysértési törvény alapján a tulajdon elleni szabálysértés elzárással is büntethető. Főszabály szerint az elzárás legalább egy, legfeljebb 60 napig tarthat. A kiszabható pénzbírság legalacsonyabb összege ötezer, legmagasabb összege pedig 300 ezer forint.

A közterület-felügyelők tettenéréskor - ha bűncselekmény gyanúja áll fenn - a szabályszegőt feltartóztathatják, vagy a rendőrségre előállíthatják. A rendőrség saját hatáskörben is intézkedik: helyszíni bírságot szab ki, nagyobb értékre elkövetett lopás esetén pedig büntetőeljárást indíthat.

A közterület-felügyelők fellépnek azok ellen is, akik a lomtalanítás lebonyolítására vonatkozó szabályokat nem tartják be, például nem a megengedett időben, vagy tiltott hulladékot raknak ki közterületre. Ilyen esetekben a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóságnak, környezetvédelmi hatóságként a fővárosi főjegyzőnek, valamint - jogellenesen elhagyott hulladékok esetében - a kerületi jegyzőnek kell eljárnia. Köztisztasági szabálysértés esetén tettenéréskor 5 ezer és 50 ezer forint közötti helyszíni bírsággal vagy akár 150 ezer forint pénzbírsággal is büntethető a szabálysértő - zárul a közlemény. (MTI)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr115535440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

euAgWzgmmtq7K 2013.09.29. 16:19:31

Érdekes, az elmúlt években csak a panaszkodás ment a lomizók miatt, most meg jönnek a blogbejegyzések, amiben sajnálni kellene őket. (igen, tudom, ez csak egy MTI-hír, egy béna címmel felütve)
Ezzel szemben én pontosan emlékszem, hogy körülbelül tíz éve tudtam utoljára "lakosként" a lomok közelébe férkőzni, hogy régi könyveket, meg senkinek se kellő cuccokat hazavigyek. Azóta már a közelükbe menni is életveszélyes, illetve, ha jó vagyok náluk, akkor MEGVEHETEM tőlük, ami tetszik. a LOMIS-t már napokkal előtte befoglalják, végső soron olyan 4-5 napon át laknak kint az utcán. Rendszerint a járda közepére szoktak szarni, és a kapu oldalába hugyozni. A saját fülemmel hallottam, amikor arról beszélgettek, hogy hova kell betörni.
Kevés dolog van, amit nem tudok megmagyarázni a nyugat-európai ismerőseimnek; az utcán hugyozás mellett a lomtalanítás az, amit lehetetlen. Hogy minek kell kirakni a szemetet az utcára, miért kell szétverni a tévét a járdán, miért rohad ott napokig, és miért trónol az öregasszony a közepén.

vladimir964 2013.09.29. 16:31:06

Beszarás! Hát már a guberáló üzletág is köll valakinek?

véres horror 2013.09.29. 16:49:16

@d.hardman: első reakcióm nekem is az volt, hogy már megint azt nézi a maffia állam, hogy kivel lehet kibaszni, kitől lehet még elvenni valamit, de végiggondolva én is oda jutottam, hogy ezeket jobb távol tartani lakott területektől. :(

euAgWzgmmtq7K 2013.09.29. 16:50:23

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány: a szemetelés bűncselekmény lenne? lol.
de menj be feljelenteni őket szerintem is, legfeljebb majd kiröhögnek a rendőrök.

vasvirag (törölt) 2013.09.29. 16:53:15

Hány posztot kitolására adott megbízást az Együtt-PM-MSZP-DK bagázs? Hogy sajnáljuk szegény lomizókat (cigány életformát vivőket), akik egy-egy városrészt megszállnak 4-5 napra, életveszélyessé téve a létezést is, szétbarmolva mindent, betörve ahová lehet ... 10-12 éve még ha megláttam valamit a lomok között FEHÉR emberként, nyugodtan elhozattam. De az utóbbi 10 évben már ha a 10 méteres pufferzónába léptél, mindegy, hogy az egy buszmegálló volt épp, fenyegetően méregettek vagy akár inzultáltak.

Mostanra teljesen elpofátlanodtak, már az udvarokat nézegetik, hogy mit lehetne onnan elhozni, nem egyet zavartam már el ma is. Pedig csak napok múlva lehet kirakni a lomokat. De már itt lebzselnek ezek a dögök és mérik fel a házakat, hová lenne érdemes bemenni.

Ha ennek véget vet bárki is, lehet akár személyesen is az ördög, akkor is támogatandó.

Dr. Bélus___ 2013.09.29. 16:54:20

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány: És ha megnézzük mennyi adót fizettél mostanság akkor lesz ám igazi hoppá! :)

DFK 2013.09.29. 17:02:41

@vasvirag: Hát végülis a tolvaj a tolvajt szereti (MSZP_Együtt és a brazilok).

komplikato 2013.09.29. 17:11:52

"A közlemény emlékeztet arra, hogy az utcára kitett lomok tulajdonviszonya a törvényi szabályozás előtt rendezetlen volt, ezért csak korlátozottan lehetett fellépni az üzletszerű begyűjtők, a "lomisok" ellen, akik lomtalanításkor szinte kiköltöztek a közterületekre."

Akkor ezzel elismerik, hogy a közterületen való "csövezés" büntetését CSAK ÉS KIZÁRÓLAG szerencsétlen hajléktalanok vegzálására találták, mert vagy nem tudták vagy NEM merték használni a lomtalanítások helyszínén táborozók ellen?

Shopping 2013.09.29. 17:24:32

Külföldön ( nyugatra) ez már rég így van!

Végre nálunk is bevezetik. Remélem a szelektív kukákra is vonatkozik.

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:27:20

tegnap az etele úton a panelek mellett...
láttam a lomot az épület FALÁNAK RAKODVA és a matadorokat akcióban...
gondoltam felhívom a közterületeseket hogy pl a 68. számnál lopják a lomot...
azok kijönnek intézkedni akkor meg felhívom a rendőrséget hogy a közteresek
a panelházhoz tartozó MAGÁN/TÁRSASHÁZI TELKEN (nem közterületen) jogtalanul intézkednek...
utána felhívom az ügyészséget hogy a rendőrök szintén...

na a végén meg lefotózom a sok bunkó semirekelő hivatalnokot

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:28:54

@Shopping: a faszt van így...

direkt kirakják a használt sílécet meg szánkót hátha a környéken akár NORMÁLIS polgárnak is lehet hasznos még !

az osztrák matador túrákról nem halotál még? amikor a dakoták horgyák haza eladni a szemetet... miért lenne ez lopás... hiszen ezért tették ki...

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:30:09

amugy meg akkor kitolom a kukákat akkor az is az FKF é? mert átadtam nekik?
és a kocsim a közterületen?
amugy akkor a kurva szemeteküt vigyék ingyen... az övék...
fizet a fene szemétszálítási díjat...

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2013.09.29. 17:35:57

"A lomtalanításkor kihelyezett tárgyak azonnal
a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. tulajdonába kerülnek, így aki ezekből eltulajdonít, az lop!"

Úgyhogy jól gondolják meg azok a nertársak, akik kihelyeznek lomot, hogy az biztos, hogy lom-e, mert ha egyszer kitette, azt onnan többé vissza nem veheti! Rögtön megy a dutyiba!

Ráadásul a kihelyezést sem lehet elszuttyogni! Azt igen gyorsan kell lebonyolítani, ti. nehogy félreértés történjen, és valaki a kihelyező nertársat tolvajnak nézze, aki éppen lopni készül!

Én is itt vagyok 2013.09.29. 17:36:00

@d.hardman: Nyugati ismerőseidnél is ugyanez megy. Ne mondd, hogy nem ismerik. Ott is kiteszik a hulladékot, ott áll hegyekben, csak épp értékesebb cuccok is vannak köztük. Ott meg a románok, törökök, szóval a vendégmunkások lomiznak.

DezInf 2013.09.29. 17:37:58

Nem értitek az elvet.
A szart is államosittyák amint kipottyantod.
Ezeknek minden rögtön és azonnal kell.
Majd kiírják a pályázatot 99 éves monopóliummal mint a trafikmutyinál.
Az összes nyertes lengődurungos lesz. Előre kifizetik a választási csalást a csicskáiknak:))

Unortodox fidexia, a mutyik és a maffija birodalma. Nem a maffija férkőzött be a zormányba, hanem a zormány maga a maffija vezérkara.

Mit nem értettek ezen?

Bírka népnek ez jár oszt kész :))

euAgWzgmmtq7K 2013.09.29. 17:38:17

@Én is itt vagyok: nekem nem kell elmesélned, szerinted itt hogy megy. persze, itt is van HULLADÉKUDVAR. de nem, nincs az utcán trónoló, esetleg napokig ott alvó őrző, meg a dolgokat a fémért ott helyben széttörő lomizó, mert ilyenért azonnal vinnék őket a sittre. kocsival járkálnak keleteurópaiak, és bepakolnak ezt-azt, azzal nincs is semmi gond.

Én is itt vagyok 2013.09.29. 17:41:07

@vasvirag: Gondolod, hogy pont az fog betörni aki két napja ül a házad előtt? Őt veszik elő először, majd hülye lesz betörni. Több eszük van mint neked...

kúrórudi 2013.09.29. 17:42:27

@DFK:

"2013-09-29 17:02:41
@vasvirag: Hát végülis a tolvaj a tolvajt szereti (MSZP_Együtt és a brazilok)."

ezt mondod a mostani bizonyított választási csalás után? ahol egy lungo drom vezető aki egyben fidesz választmanyi tag is (ki szeret kit, hogyis mondtad?) szervezte bizonyitottan a szállitást.....

csaló gecik

DezInf 2013.09.29. 17:42:59

Csipázom azt a sok fidexes bírkát, aki itt blogol "külfődrő", nyalja a fidexmaffija seggét, oszt a pártközpontban veri a billentyűt.
Ma Moszkvából jelent, holnap Szingapúrból, holnapután meg Bécsből.

Azoktól a kedves fizetett nertársaktól elnézést kérek, akik télleg külföldről - mint jószolgálati munkatársak rendszeres apanázsért- nyomatják a tutit. Őket ezért fizetik, terjeszteni a zország jó hírét:)))

A pályázat "nyílvános" volt, reméljük a fizetési listák is azok lesznek.

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:43:05

@d.hardman: huzz a picsába te agyatlan hazudozó...

te hadoválsz a nyugatról aki még a faluból se mozdult ki...
vagy hüje rokkant nyugger vagy, vagy hitvány álami alkalmazot

halgas paraszt

te agyatlan zombi fideszgyík
szerinted ki a lóf@sza a hibás azér hogy ott rohad a lom ???!!!???
a qva kib@szott hivatal mega kinek el kéne vibnni
szervezetlen xar osrzág ez ostoba hivatalnokokkal...

Én is itt vagyok 2013.09.29. 17:43:32

@d.hardman: Hát azért láttam én már itt is nagy dzsuvát a téren. Minden a hulladék udvarban sem fér el. Igaz viszont, hogy itt pakolnak és már viszik is.
Évente egyszer el kell viselni..

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:43:38

@DezInf: a f@szt külföldről ! az életében SOHA nem volt kint a faluból/tanyáról a birka

euAgWzgmmtq7K 2013.09.29. 17:45:38

@gipsz.jakab: személyeskedéstől mentes, érvekkel telezsúfolt hozzászólást hallhattunk. a fideszhez is jó sok közöm lehet 5 éve Nyugaton élve, te szerencsétlen paraszt

Én is itt vagyok 2013.09.29. 17:45:43

Amúgy tán nem kéne kirakni napokkal előbb és akkor nem ülne a semmi mellett senki. Csak ugye mi már elkezdjük kihordani 3 nappal előtte a cumót.

kúrórudi 2013.09.29. 17:46:10

@gipsz.jakab:

rémesen okos vagy de mindenekelő tanulj meg magyarul írni mert így szánalmasan szar amit nyomsz

euAgWzgmmtq7K 2013.09.29. 17:47:01

@Én is itt vagyok: ó, igen. a rafinált betörők. ilyet tipikusan az mond, akinek soha nem volt dolga igazi piti bűnözőkkel. a legtöbbnek az IQ-ja a százat nem éri el, és oda fog betörni, ahol a legegyszerűbb és pillanatnyilag a legkifizetődőbbnek tűnik.

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:47:44

@Én is itt vagyok: erről van szó... tejjesen nyilvánvaló...

de ez a gondolkodni képtelen fideSS birkahad csak fröcsög...

nyilvánvallóan:
-kis területek (365 nap... ugye)
-egy nap kirak, másnap reggel szállít...

mi a lóf@sz bonyolult ezen...
minek ebből büntetőügyet csinálni
miért nem röögtön az ALKOTMÉNYBA írjuk be?

gipsz.jakab 2013.09.29. 17:49:02

@kúrórudi: bocs ha nem érted az unortodox nyelvtant... az nem az én hibám... te tanuld meg az unortodox hejesírást (olvasni)

Dr_utcai_arcos 2013.09.29. 17:50:18

@Én is itt vagyok: te le szoktad fényképezni az összes cigányt aki a szeméthalmok körül ül?

szintetikus 2013.09.29. 17:50:53

Jó érzés darabokra vágni a még ki nem tett kacatokat, így senki nem fogja tudni használni. Hurrá! :D

elizon pucsnik 2013.09.29. 18:30:33

Már régóta nem pakolok ki semmit.Inkább leadom hulladékudvarban.A házam elé nem kell napokig kempingező,szaró,hugyozó,mindent szétverő,összetörő,kiabáló ork.Akinek ez nem tetszik,próbálja ki-üdítő élmény!

Spacecake 2013.09.29. 19:23:45

én csak azt nem értem,mi tartott ezen ennyi ideig??
no ne elégedetlenkedjünk,jobb későb,mint soha.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.29. 19:52:59

Erre a roma invázióra csak egyetlen megoldás létezik,mégpedig az,ha a használt cikk piacot engedélyezik mindenhol és az embereket ösztönzik arra,hogy próbálja meg inkább eladni a cuccát,mint kidobni.
Egyébként hatalmas és milliárdos piacról van szó.
Ha lenne pár magyar cég,mely ingyen elvinné a lomot bármikor és bármilyen mennyiségben,akkor lehet hogy ez a fenti probléma megszűnne.
Amúgy nem tudom hogy feltűnt e nektek is,hogy sem közterületist sem rendőrt,de még egy felet sem lehet látni sehol.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.29. 19:58:18

Kellene hozzá egy nagy telephely,pár kis és nagy teherautó,emberek akik pakolnak és szétszerelik a cuccot+ kinyerik a fémhulladékot,továbbá szétválogatják a szemetet.
Amit hasznosítani lehetne belőle azok a következők; a fát tűzifának,fémet,üveget,minden még használható dolgot,főleg az antik dolgokat,ép mosdókat wc-ket ,rongyot talán géprongynak vagy másnak.
Rizikós,mert a fel nem használható cuccal is kezdeni kellene valamit,de gondolom egy ügyes szakember,aki hulladékfeldolgozással foglalkozik,az nyilván találna rá jó megoldást.

Mitzimackó 2013.09.29. 20:05:55

@vasvirag: te hülye, te! akkor kell kitenni a szemetet, amikor jönnek. lomizás NÉLKÜL is szeméttelep az adott környék, ha a sok bunkó egy héttel előbb kiteszi a cuccot!

véres horror 2013.09.29. 20:06:36

@vasvirag: nácika! És nektek mit fizet a jobbik-fidesz maffia, hogy telehányjátok a netet a mocskotokkal?

legeslegujabbkor 2013.09.29. 20:13:52

"Köztisztasági szabálysértés esetén tettenéréskor 5 ezer és 50 ezer forint közötti helyszíni bírsággal vagy akár 150 ezer forint pénzbírsággal is büntethető a szabálysértő - zárul a közlemény. (MTI)"

Lefordítom.
Ha a hivatal viszi el, akkor nagyértékű, és senki nem teheti rá a mancsát. Viszont összevissza kihelyezni a jó dolgokat, vagy értéktelen szarokat kitenni, na az már súlyos büntetést von maga után.

JediL 2013.09.29. 21:09:06

Nem kell túlbonyolítani: levittem a cuccot a lomisoknak, fogtunk egy papírt, ráírtam, hogy ezt én mind ajándékba adtam, aláírtam és onnantól kezdve kikezdhetetlenek voltak.
Nem mellesleg nagyobb rendet és tisztaságot hagytak maguk után (és akció közben is), mint az FKF szokott a szelektív tárolók körül, meg úgy általában, lomizás időszakon kívül, hetekig, bárhol... még sosem láttam olyat, hogy megbüntettek volna bárki is, aki teli szemeteli a környéket.
De aki ebből él, és dolgozik vele, azt élből le kell húzni?
Ajándékozni öröm:)

vasvirag (törölt) 2013.09.29. 22:55:12

@véres horror: Nem mindenki fidesz droid, aki nem nyalja fényesre a cigányozó Dopemannel turnéző Bajnaitok tollas valagát ...

@Mitzimackó: Nahát, megszólalt benned a TUSKÓ, apám ... 4 elemid megvan? 3 első meg egy második ...

@kúrórudi: Az ugye meg van, amikor másfél évvel később kimondta a bíróság, hogy Medgyessyék meg nem engedett eszközökkel győztek? ... Nos, szia kedves "csaló geci"...

@Én is itt vagyok: Úgy látom, ezt a magadfajta tapsoncok gondolják. Ezeknek szervezett rendszerük van, tuti nem az tör be, aki a kifigyelő. Van belőlük 2-2,5 millió most már, nem kell ugyanannak betörnie, haggyá már ...

véres horror 2013.09.30. 00:04:42

@vasvirag: tudom, vagytok páran agyatlan nácik is.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.09.30. 10:21:28

@JediL: Ha valaki utálja a túlszabályozást, meg az emberek felesleges vegzálását, az én vagyok. De. Az is én vagyok, aki aznap reggel nyolckor viszi ki a lomot, miközben már három napja figyelem a kapufélfától kissé balra egy narancsszín fotelben üldögélő, időnként a nőszirmok közé hugyozó embert (a fotel még csak nem is az utcából van), meg az is én vagyok, akinek nyolc óra öt perckor az egész kapuja tele van szórva szeméttel (a lerobbant fűnyírónkat még el se engedtem, mikor valaki már kapta ki a kezemből, és verte szét, de nem ám kalapáccsal, hanem csak úgy natúr csapkodta hozzá a betonhoz, az út kellős közepén). És nem, nem szedik össze, amit szétszórtak. Mit bánom én, ki turkál a lomban, ha rendet hagy maga után. Laktam Hollandiában, minden évben van Koninginnedag, amikor a nép kiviszi az utcára a lomot és vagy otthagyja, vagy megpróbálja eladni. Remek hangulatban bulizik mindenki, néhány fillérért jópofa dolgokat lehet szerezni, az egész nemzet ott lomizik. De nem huzakodik senki, nem törik darabokra a cuccot, nem költöznek be a ház elé, stb. (Egyébként erre egész iparág települt, a "hollandbútor" mizéria is innen van). Lényeg a lényeg: kulturáltan is meg lehet oldani. Csak akkor oldják meg.

JediL 2013.09.30. 22:38:50

Én pedig Svájcban éltem, és szerintem nem kell elmesélni, hogy ott hogyan zajlik a "lomtalanítás". Meg az élet. De ha valami, hát ez aztán végképp értelmetlen, elvárni, hogy úgy lomizzanak itt, mint ott, mert az ugye már valaminek a végterméke lenne, itt meg csak a végtermék végterméke van, de az is minek. Nem tudom, biztos mázlis környéken lakom, pedig csak egy lecsúszott, bár egykor értelmiséginek tartott környék a városban, ahol az év minden napján minden csupa mocsok, meg szemét, de itt nem ez a baj, hanem a megoldóképlet...

vasvirag (törölt) 2013.10.07. 17:26:21

@véres horror: no úgy látom, te sem vagy összetett egy lélek, a faékkel se nagyon szállhatsz versenybe ... :S

véres horror 2013.10.07. 19:46:11

@vasvirag: unatkozol nyilaska? Ott a fiúbarátnőd, kérd meg, hogy szórakoztasson! :D

vasvirag (törölt) 2013.10.07. 21:39:20

csú-ról (blog.hu/user/673420/tab/data) mond el mindent, ahogy hagyja itt a libás söpredéket tombolni ... ez van, az alja proli söpredéktől mit is várjunk???

véres horror 2013.10.08. 07:03:31

@vasvirag: mondja ezt egy rühes, gerinctelen náci féreg.
süti beállítások módosítása