Vereséget szenvedett Orbán Viktor az RTL Klubbal vívott háborújában azzal, hogy az Európai Bizottság intelmei szerint kénytelen az RTL-re szabott 50 százalékról mindenki számára azonosan, 3–10 százalékra csökkenteni a reklámadót. Ráadásul az RTL Klub nem hálás, hitelessége és gazdasági érdeke azt diktálja, hogy ne fogja vissza híradójának kritikus hangnemét.
A megszégyenülés nyilvánvaló, de az Orbán-kormány most sem képes sportszerűen veszíteni, hanem álságos módon
a 17 ezermilliárd forintos költségvetésből kieső, szabad szemmel ezen a szinten alig látható 6,6 milliárd szükségességére hivatkozva szét akarja teríteni a megfeneklett reklámadót az összes médiavállalkozásra.
Ez, anélkül, hogy a költségvetéssel bármi érzékelhető jót tenne, tovább rontja az amúgy is súlyos nehézségekkel küszködő médiaipar eredményességét. A sarc azokat a profitorientált médiumokat sújtja, amelyek még a reménybeli állami hirdetésekért cserébe sem adták fel a mindenkori kormánnyal szembeni kritikus gondolkodásmódot. Arra is eszköz az adó Orbán Viktor számára, hogy a Simicska Lajossal vívott háborújában sakkban tartsa a Hír TV-t és a Magyar Nemzetet.
A reklámadó, hasonlóan a 2010-es kormányváltás után hozott médiatörvényekhez, az Orbán-kormány autoriter hatalmi törekvéseit szolgálja.
Nélkülözhetetlen erőforrásokat von el a médiapiacról, amivel tovább nehezíti a minőségi újságírást, növeli a közpénzektől való függést. A reklámadó a Fidesz megismételt támadása a sajtószabadság ellen. (nol.hu)