A Csepeli Szabad kikötő fejlesztéséhez vajon miért volt kritérium, hogy a kivitelező az elmúlt öt évben iparterületen építsen ki kétezer méter közvilágítást. Falusi közvilágítás nem jó referenciaként? – kérdezi Brüsszel, s büntet...
Hetvenmilliárd forintot fizethetünk Brüsszelnek, hogy 700 milliárdhoz hozzájussunk. Ez az ára annak, hogy – a Miniszterelnökség szerint technikai – problémák adódtak az uniós pályázati források felhasználásánál (amit természetesen a szocialistáktól örököltek, akárcsak a Quaestor-botrányt).
Az unió azonban konkrét esetek után büntetett, főleg azért, mert
azt sok esetben úgy látták, konkrét cégekre írták ki a közbeszerzési pályázatot. „Nyilvánvalóan" csak olyan cég nyerhet egy konkrét útépítést, akinek például 146 Tatra teherautója van. De ha beüt a krach, s egy másik cégnek is 146 Tatrája fut, akkor beleírnak referenciaként egy stadionépítést. Hogy egy konkrét esetet vegyünk, a csepeli szabad kikötő fejlesztéséhez vajon miért volt kritérium, hogy a kivitelező az elmúlt öt évben iparterületen építsen ki kétezer méter közvilágítást. Falusi közvilágítás nem jó referenciaként? – kérdezi Brüsszel, s büntet 633 millióra. Itt egy Győr-Sopron megyei eset is, az enesei elkerülő, ahol ugyanott négyszer kellett újraszámolni a régészeti ásatásokat. Az utolsó többletpénz-igénynél besokalltak, az arra kifizetett 218 milliót most visszakéri a bizottság.
Mielőtt lelkesedni kezdenének a magyar kivitelezők a Simicska-balhén, bízván a nagyobb mozgástérben, előre borítékolható: már megvan(nak) az új kedvenc(ek). (VG.HU 444.hu és Kisalföld.hu)