CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Arany, ezüst, bronz - magyar éremeső volt éjszaka a riói paralimpián

2016. szeptember 17. 09:47 - csú

paralimpia_rio-aranyerem1.jpgA kilencedik versenynapon megszületett a magyar küldöttség első aranyérme a riói paralimpián. Tóth Tamás pénteken elsőként ért a célba az S9-es sérültségi kategória 100 méteres hátúszó számának döntőjében.

Tóthnak Rióban ez a második dobogós helyezése, hétfőn bronzérmet nyert 100 méteres gyors úszásban.

„A korábbi versenyeimen mindig erősen kezdtem, és azok nem is sikerültek úgy, ahogy szerettem volna. Most miközben vártam, hogy a medencéhez szólítsanak, arra gondoltam, hogy

ezt most elkezdem lassan, és vagy még jobban +belehalok+ és nyolcadik leszek, vagy fogom bírni a végét. Szerencsére az utóbbi történt - elemezte versenyét - Közben fogalmam sem volt, hogy hányadik helyen haladok, de hetvennél azért éreztem, hogy jó vagyok, mert nem fájt semmim. Miután beérkeztem, háromszor is meg kellett néznem a táblát, hogy biztosan én vagyok-e az első. Nagyon boldog vagyok!"

paralimpia_rio-viviok3.jpgA kerekesszékes vívók  ezüstérmet szereztek. A Krajnyák Zsuzsanna, Dani Gyöngyi, Hajmási Éva összeállítású magyar válogatott második helyezést ért el a kerekesszékes vívók tőr csapatversenyében a riói paralimpia pénteki napján, miután a döntőben 45-28-ra kikapott Kínától.

"Leírhatatlan érzés, hogy ilyen nagyot sikerült teljesítenünk, még nem is fogtam fel igazán - nyilatkozott az MTI-nek Hajmási Éva. - Nagyon egységesek vagyunk, sok a munka mögöttünk, mind a páston, mind a magánéletben összetartóak, barátnők vagyunk."

Ahogy fogalmazott, a csoportok kiegyenlítettek voltak, és a siker kulcsának azt nevezte, hogy Hongkongot le tudták győzni az elődöntőben.

paralimpia-rio-vereckei2.jpgPénteken még egy bronzéremmel is gazdagodott a paletta. Vereczkei Zsolt harmadik lett az S5-ös sérültségi kategória 50 méteres hátúszó számában.

A pályafutása hetedik paralimpiáján szereplő, 38 éves bajai sportoló a délelőtti előfutamból a negyedik helyen került be a fináléba, ahol aztán remekül versenyzett, s harmadikként ért a célba. Vereczkei Zsoltnak fejlődési rendellenesség miatt mindkét alkarja hiányzik, és már az 1992-es, barcelonai paralimpián is indult, ahol 50 méter háton aranyérmet nyert.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr411716281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása