A napokban sok csepeli lakos jelezte, hogy telefonos közvéleménykutatás keretében politikai témájú kérdéseket tesznek fel a Kód Kft. nevében. A beszámolók szerint a kérdések részben a Fidesz által folytatott Soros György elleni politikai kampányra, részben a helyi politikusok, főleg a kerületet képviselő dr. Szabó Szabolcs, valamint a 2014-es választásokon bukott Németh Szilárd megítélésére vonatkoznak.
A Kód néven futó közvéleménykutató cégről tudni kell, hogy azt még az 1990-es évek közepén alapították, és főleg a 2010-es kormányváltás után került hozzá sok állami megrendelés a Századvégen keresztül. A cég tulajdonosa Fűrész Gábor, aki Habony hű fegyverhordozója, és részben ezzel céggel végeztetik el a több milliárdos állami megrendeléseket. Habonyék mindent
lemérnek, minden fontosabb témában fókuszcsoportos beszélgetéseket szerveznek. Így írt erről a minap a 444.hu:
"G. Fodor mellett fontos feladat jut Fűrész Gábornak, aki a cikkíráson túl a Kód közvéleménykutató tulajdonosaként és kutatásvezetőjeként 2009-2010 óta felügyeli a Századvégnek készülő méréseket is. A stáb telefonos, kérdőíves és fókuszcsoportos felmérések alapján tervezi meg az újabb médiakampányokat is.
„Az utolsó buzizásig mindent mérnek”
– mondta a Kód munkájáról egy közvélemény-kutató. Nem csak előzetesen monitorozzák az állampolgárok „igényeit” és a kívánatos szókapcsolatokat, de figyelik a reakciókat is. Két éve például, amikor a Fidesz az elszivárgó bérből- és fizetésből élő választókat próbálta visszaédesgetni magához, a Kód háttérmunkája nyomán dobták be a közbeszédbe a Tony Blairtől kölcsönvett „keményen dolgozó kisemberek” szlogent. 2015-ös évértékelőjében ezt a panelt is Orbán vezette be, Rogán később papagájként ismételgette, heteken át forgatta a fideszes média, de mérések szerint nem rezonált rá a szavazóbázis, ezért inkább elvetették (és a migrációs tematikára tették át a fókuszt)."
Szóval ha valakit hívnak, akkor tudja: a Fidesz felmérésében vesz részt, szóval nyugodtan küldje el Orbánt és Németh Szilárdot melegebb éghajlatra. Németh Szilárd meg kezdjen belenyugodni, hogy 2018-ban is bukni fog Csepelen, mert a csepeliek nem kérnek belőle.
Egy ilyen felmérés piaci ára nagyjából az 2-10 millió forint közötti sávban van (a minta nagyságától, valamint az alkalmazott módszertantól függően). Ennyi pénzt vernek most el épp' Csepelen Szilárdék a Soros-bérencező kampány hatékonyságának a mérésére.
Forrás: csepelhirek.blog.hu