Nem könnyű információt kinyerni ma egy minisztériumból, főleg ha számukra kínos ügyekről van szó. Például arról, miért vannak a MÁV szolgáltatásai még mindig fényévekre az elfogadhatótól? - összegzi tapasztalatait dr. Szabó Szabolcs, Csepel és Soroksár független országgyűlési képviselője. A történtekről a saját Facebook oldalán a következőket írja:
Tavaly kétszer is írásbeli kérdéssel fordultam dr. Palkovics László, innovációért és technológiáért felelős miniszterhez, hogy megtudjam: miért nem ösztökéli a minisztérium a MÁV-ot, hogy mindenre kiterjedő, színvonalas szolgáltatást végezzen és a közpénzen vásárolt kocsikat folyamatosan üzemképes állapotban tartsa?
Elsőre kitérő választ kaptam, így rákérdeztem ismét. Erre jó fideszeshez méltón a Palkovics által megbízott államtitkár elküldte nekem újra az első válaszát szóról szóra.
Mára azonban Homolya Róbert, a MÁV újonnan kinevezett vezérigazgatója megerősítette egy interjúban, hogy igazam volt az eredeti kérdésfelvetésemnél. Az a helyzet ugyanis, hogy
a hazai intercity kocsikat gyártó program (IC+ projekt) nagyon nehézkesen halad, cserébe viszont legalább elvonja a figyelmet a MÁV tulajdonában lévő, egyébként még jó színvonalú kocsik karbantartásáról.
Az egyik legnagyobb gond ma az a MÁV-nál, hogy majdnem minden második IC és EC kocsi áll és pusztul a tárolóvágányon. A magyar adófizetők pénzén megvásárolt viszonylag modern és korszerű vasúti kocsik egyszerűen nem vesznek részt a személyszállításban. Vagyis kapacitáshiány miatt a MÁV a megfelelő ütemterv hiányában nem végzi el a szükséges karbantartásokat sem. Ezek következménye, hogy forgalmasabb napokon IC vonatok tucatjaira nem férnek fel az utasok.
Ezek után ismét Palkovics Lászlóhoz fordultam, hátha ez alkalommal hajlandó lesz érdemi választ adni. Hát nem. A válasz szerint a MÁV-nál minden rendben van. Valószínűleg aki utazott már a MÁV-val, az tudja, hogy ez mennyire nem igaz.
Legutóbbi kérdésem: https://bit.ly/2FXZfEu Az arra érkezett válasz: https://bit.ly/2UfTBl0
Forrás: Szabó Szabolcs FAcebook oldala