Facebook

Megvan a véleményük

Naptár

augusztus 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Most olvassák

A Facebookon a Csepel Újságban
olvashatók cikkeink

Programkínáló

B u l v á r

Végállomás? Félelmeink igazolódnak! Rekviem egy HÉV-ért...

2020.07.07. 05:55 csú

boraros_teri_csepeli_hev_vegallomas.jpg"Félő, hogy a Fidesz a mostani terveit sem akarja valóra váltani. A HÉV-et beviszik az OBI-hoz, aztán úgy döglik meg a csepeli, és agglomerációs forgalom, ahogy akar! "

A csepeli hév "metrósítására", Kálvin teresítésére vonatkozó állami tervek jelentős visszhangot váltottak ki a csepeliek körében. Tegnap  a terveket ismertettük. Ma Horváth Gyula véleményét közöljük:

Nagy várakozással, és még nagyobb félelemmel nézte Csepel lakossága azt az átalakítást, ami legfontosabb tömegközlekedési rendszerével, a H7-esnek keresztelt Csepeli HÉV-el történik.Pár héttel ezelőtt még a csepeli polgármester sem tudta, hogy valójában mi is a kormányzat elképzelése erről a főváros egyik legnagyobb szállítási kapacitással bíró járatával. Mostanra azonban felszállt a füst.

Fürjes Balázs, Budapest és agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid Budapesti Fejlesztési Központ vezetője bejelentette, hogyan is képzelik el a fejlesztést. A tájékoztatásuk ugyan sikerpropagandára emlékeztető performansz volt, de mindenki számára kiderült, hogy a HÉV Boráros tér felé való Duna parti közlekedése sose fog helyreállni!

Félelmeink beigazolódnak: ezt a kiváló összeköttetést Budapest belvárosa és Csepel között az Atlétikai Világbajnokság oltárán az orbáni Nemeti Együttműködés Rendszerének, a NER-nek a kormánya beáldozta. A mostani”átmeneti állapot” lesz hosszú évekre, évtizedekre a végleges! A Csepeli HÉV végállomása vagy marad a jelenlegi ideiglenesnek titulált helyén, a Kvassay híd csepeli feljárójánál, vagy „különös kegyképpen” – ha kezelhetetlenné válik a népharag - elvezetik az OBI-ig!

A fent említett notabilitások azonban nem erről beszéltek. Őket azért küldték ki, hogy altassák a sajtót, és port hintsenek a csepeli emberek szemébe. Fürjes, és Vitézy óriási összegek nép közé szórásával akarta a tornyosuló bajt elkerülni. Hülyének nézve az érintett embereket, bejelentették a Demszky által kitalált, és eddig „altatott” ötös metró leporolt tervének ötletét. Olyan perspektívát vázoltak, aminek megvalósulásával a ma születettek sem nagyon érhetnek egyet.Csak a tervezésre, és az engedélyeztetésre közel tízmilliárdot költenek, és három évre prognosztizálják. A tervezési munkák költsége a kivitelezésnek a 2 százalékot teszi ki, így könnyen kiszámítható, hogy (minimum, és mai árakon) 500 milliárd forintról van szó! Ennek a nagy munkának a kivitelezési időigénye évtizedben mérhető! A számítások szerint (és, ha semmi nem jön közbe) 2040-re talán lehet az 5-ös metróból valami. Ahogy nálunk az elmúlt évtizedben lenni szokott, a tervezett árak a kivitelezés folyamatában megkétszereződnek, sőt megsokszorozódnak, és ezzel egyenes arányban csúszik a befejezési határidő is.

Beláthatatlan tehát azaz összeg, és azaz idő amiről Fürjes és Vitézy beszélt. Természetesen ezek a feltételek is csak akkor tarthatók, ha nem jön közbe semmi zavaró körülmény. Zavaró körülmény pedig egy ekkora munkánál midig van. Még normális esetben is, hát még ott ahol a „nerlovagok” parádéznak. A pénzt nem a kormány teremti elő, hanem az EU támogatások adják majd.

Ez a tervezet, - mint mindenki láthatja - rengeteg bizonytalansági tényezővel rendelkezik. Mert mi van akkor, (feltételezve, de meg nem engedve) ha „kiváló kormányunkat” viselkedése miatt kizárják az EU forrásainak köréből. Mi van akkor, ha Orbán Viktor megbokrosodik, és kilépteti hazánkat az EU-ból? Mi van akkor, ha hazánknak 2022-ben új kormánya lesz, új koncepciókkal? Mi van, ha járvány, vagy egyéb globális tényezők átírják a terveket? Ezek a legfontosabb kardinális kérdések, amikre a válasz a csepeliek számára egyértelmű: a Csepeli HÉV a tervek szerin sose fog megépülni!

Félő, hogy a Fidesz, - úgy, mint az eddigi ötletelései közül egyet se, úgy - a mostani terveit sem akarja valóra váltani. A HÉV-et beviszik az OBI-hoz, aztán úgy döglik meg a csepeli, és agglomerációs forgalom, ahogy akar! Sajnos a realitáshoz ez utóbbi sokkal közelebb áll, mint Fürjes és Vitézy fényes tervei!

HORVÁTH GYULA

Forrás: Facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2115984990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.