CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Erdősi Éva válasza Dobák Istvánnak

2020. július 24. 05:55 - csú

erdosi_eva_2019_2.pngErdősi Éva: "Való igaz, mint politikust kevesen ismertek. Az is való igaz, hogy a fővárosi egyezség részeként a Momentummal történő végletekig elhúzott megegyezés miatt szűk másfél hónap jutott a kampányra. Másfél hónap munkája után amiben persze a sértett emberek nem vettek részt több mint 43%-os szavazati aránnyal mint polgármester elvesztettem a választást..."

Tisztelt Asszonyom! Dobák István az MSZP-n belüli viszonyokat elemzi, amely a választási eredményhez vezetett. Nem célja az Ön lejáratása. Ön úgy kerül ide, mint Pilátus a Krédóba! Ön volt a polgármesterjelölt, el kell viselnie, hogy Önt is belevonják a választás értékelésébe! Ön nem választotta saját magát, Önt Szenteczky és Bangóné jelölte! Úgy ahogy Dobák István megírta, a helyi MSZP szabályainak kijátszásával! Ezért Szenteczkynek és Bangónének kell vállalnia a felelősséget! S mivel ők a választás óta HALLGATNAK, LÁTHATÓAN NEM VÁLLALJÁK A FELELŐSSÉGET! Ideje tiszta vizet önteni a pohárba! - Ezt a véleményt Tarjányi László, Csepel közéletének egyik legismertebb résztvevője írta Erdősi Éva volt ellenzéki polgármester.jelöltnek ahhoz a cikkéhez, amelyben  Dobák Istvánnak -  a blogunk által is közölt  Egy elmaradt vita helyett című - elemzésére reagált. 

Miként a vitaindító írást, úgy most Erdősi Éva cikkét is változtatás nélkül közöljük:

"Egy elmaradt vita helyett, valós élő vitát javasoltam, DE ez elmarad.

Dobák István tegnapi írását elolvasva első gondolatom szerint felhívtam Őt. Nem volt jó hangulatú beszélgetés, de mégis azt gondoltam, ha már többször is megnevezett írásában, nem a FB-n kell egy adok-kapok vitát nyitni.

Ma, amikor szembesültem vele, hogy ezt a magaslabdát, amit az írás adott a Fidesz már többször is leütötte, újra hívtam azzal, hogy élő közvetítésben üljünk le egymással szemben és a rám vonatkozó részeket beszéljük át, annak érdekében, hogy a politika iránt érdeklődők megismerjék azt a történetet, ami velem kapcsolatos.

Ezt a kérésemet Dobák István mereven elutasította azzal, hogy mi már többször megbeszéltük ezeket a dolgokat. Arra a felvetésemre, hogy mi igen beszélgettünk, DE azok, akik az írását olvassák erről mit sem tudnak és ezért lenne fontos egy ilyen nyilvános beszélgetés, ismét elutasítóan nyilatkozott.

Nem maradt más választásom, mint hogy itt válaszoljak az engem érintő mondatokra és CSAK ezekre, főleg azért, mert az írással kapcsolatban a hozzászólok közül senkiben nem merült fel a kérdés: Biztosan így történt? Senki nem gondolta, hogy fontos lenne az írásban szereplők véleménye is… Nekem fontos az egyensúly és nem futamodok meg a viták elől.

Jogos a kérdés miért nem a teljes történetről írok?
Az írás számomra egy régóta húzódó párton belüli vitáról szól. Nem voltam és nem is vagyok a csepeli MSZP tagja, így ehhez a vitához nincs jogom, sem szándékom hozzászólni, hiszen nem voltam és nem vagyok a részese.
Egy megjegyzésem azonban van. Ez az írás nem a csepeli MSZP problémáiról szól. Ez az írás az ellenzéki oldalt rombolja, benne minden pártot és politikust. Egy célt biztosan elért, a Fidesz ezerrel szajkózza az ellenzék inkompetenciáját és abban is biztos vagyok, hogy ezt az írást még sokszor fel fogják használni.

Röviden az engem ért vádakról. Idézőjelben Dobák István írásának engem érintő részletei:

„Megtudtuk, hogy az új polgármesterjelölt Erdősi Éva, a csepeli Párbeszéd tagja, politikai tevékenységéről ez idáig sokan szinte semmit sem tudtak, nem hallottak, a jelöltről sem. A jelölt cserét teljes ledöbbenés övezte. Az új jelölt, természetesen azonnal hűségnyilatkozatot tett Szenteczky János mellett.”

Való igaz, nem foglalkoztam régóta a politikával. Az előző év valamennyi egyeztetésén részt vettem, tisztában voltam a nehézségekkel. Teljesen váratlanul ért a felkérés. Azt, hogy mi történt a különböző pártok szervezeti megbeszélésein nem tudhatom. Számomra kizárólagosan az a jelzés érkezett, hogy minden párt elfogadja a jelölésemet.
A „hűségnyilatkozat” kifejezést a Fideszes propaganda használta először. Ezt megtették az első jelölttel szemben is. Természetes, hogy rám is rám ragasztották.
Most ezt Dobák Istvántól olvasni elég érdekes.
Vajon mit jelenthet a hűségeskü? És hogy történhetet? …mert én ilyenben nem vettem részt, DE szívesen meghallgattam volna a történetet. Filmek jutnak eszembe, ahol vérszerződést kötnek, vagy felesküsznek valami mindenek felett álló dologra, vagy mégis mi?????????? …szóval ezt mindenképpen szeretném majd egyszer megtudni, hogy miből is maradtam ki…

„Néhányan próbáltunk érvelni hozzászólásunkkal határozottan jelezve, hogy ismerve Csepel közéletét az új jelölt, Erdősi Éva polgármesterré választása, győzelme elképzelhetetlen, szinte kizárt. Gondolkozzanak!
Minden felmérésből, választói és szimpatizáns véleményből látható volt, hogy Erdősi Éva nem fog nyerni, de nem akart listán a polgármester jelöltet megillető kompenzációs lista első helyén sem szerepelni, nem akart önkormányzati képviselő sem lenni? Csak polgármester? Miért? Mi folyik itt?”

Az első jelölt ragaszkodott ahhoz, hogy Ő csak polgármester jelöltként induljon. Nem akar képviselő lenni és a listán is olyan helyet kér, ami már nem befutó hely.
Én ezt az állapotot „örököltem” meg. Az ellenzéki összefogást semmilyen szinten nem akartam gyengíteni, hogy új feltételek szabok. Tehát a válaszom arra, hogy mi folyik itt annyi, hogy az első jelölt feltételeivel vállaltam el a jelölést. Ha ez szitok bárki számára, ezt vállalom.

„Mivel nem volt hónapok óta elnökségi ülés – még, véglegesítő taggyűlés sem –, így minden maradt Bangóné, Szenteczky és Erdősi kezében. Minden ki volt számolva, minden körzetben az történt, amit mértek és vártak, minden „közös megegyezésük” szerint történt. A választást, ahogy biztosra mondtuk „polgármester jelöltünk” elbukta, és azt is megmondtuk, kik fognak átállni.”

erdosi_eva_2019-augusztus_8_es_a_hatter.PNGValó igaz, mint politikust kevesen ismertek. Az is való igaz, hogy a fővárosi egyezség részeként a Momentummal történő végletekig elhúzott megegyezés miatt szűk másfél hónap jutott a kampányra. Másfél hónap munkája után amiben persze a sértett emberek nem vettek részt több mint 43%-os szavazati aránnyal mint polgármester elvesztettem a választást.

„A számító ember, nem jó matematikus, de nem ez az igazi baj, hanem az, hogy Csepelen a demokratikus ellenzék Erdősi Éva jelölésével megbukott! „

A demokratikus ellenzék NEM egyenlő a polgármesterrel. Ezt Dobák Istvánnak, aki hosszú éveket töltött el képviselőként tudnia kell. A demokratikus ellenzék 12 képviselőt tudott volna a testületbe bejuttatni és most Borbély Lénárd ezzel a 12 ellenzéki képviselővel csak azt tudná véghez vinni, amit Ők jóváhagynak.

Sajnálom, hogy az élő vita nem jöhetett létre. Nekem a becsületem fontos és nem hagyom, hogy azt bárki megkérdőjelezze, ilyen módon pedig végképp nem.

A legfontosabb számomra politikusként pedig az, hogy ilyen írások NE rombolják az ellenzéki oldalt. Akár tudatlanságból, akár haragból akár bármilyen indulatból (sértettség), vagy „jószándékú” tanácsra teszi ezt, nem veheti el a reményt SENKI az ellenzéki szavazóktól, akik többen voltak és vannak, mint a Fideszes szavazók.

Továbbra is fenntartom, hogy ezen kérdésekről szívesen beszélgetek, vitatkozom élőben, DE csak úgy. Dobák István bármiféle további írásbeli hozzászólásra, nyilatkozatára nem fogok reagálni, mert az csak és kizárólag azoknak jó, akik a jelenlegi hatalmat támogatják és én ebben nem leszek partner.

Egyebekben, ha igény van rá szívesen beszélgetek, vitatkozom bárkivel, bárkikkel személyesen a 2019-es választásokról. Ahogy a választás után megígértem figyelem a helyi közéletet és továbbra is megteszek mindent, hogy a Csepelen folyó, megkérdőjelezhető dolgoknak utána járjak, tájékoztatást adjak és segítsek, ha tudok.

Erdősi Éva
2020.07.22"

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2416044968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása