Mit nem lehet érteni ezen a kérdésen, miért kell mellébeszélni?
Mikor lesz végre alacsonypadlós a csepeli HÉV? - tette fel az egyszerű világos, könnyen érthető kérdést Kovács Dávid Attila, a csepeli önkormányzat független képviselője Vitézy Dávidnak. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója erre a következő lényegre törő, velős választ adta:
..."az új járműveknek a - korszerűsítésre kerülő infrastrukturális adottságokhoz teljeskörűen igazodó - műszaki specifikációjának és dokumentációjának összeállítása megtörtént. Jelenleg a közbeszerzés szabályossági ellenőrzése zajlik. A további fejleményekről dr. Fürjes Balázs államtitkár úr és a BFK tájékoztatást fog adni."
Becsületére váljon a csepeli független képviselőnek, hogy ehhez a válaszhoz nem tett hozzá semmit. Bizonyára igaza is van, mert a mellébeszélés magáért beszél. A továbbiakban így folytatta Facebook-bejegyzését:
"...a közbeszerzést egyébként sajtóinformációk szerint már februárban ki kellett volna írnia a BFK-nak, ám sem arra nem adtak most választ, hogy mi az oka a késlekedésnek, sem pedig arra, hogy várhatóan mikor használhatják majd a csepeliek az új, korszerű, klimatizált és alacsonypadlós HÉV-szerelvényeket. Csupán annyit árultak el, hogy
"az új járművek közbeszerzéséhez szükséges műszaki előkészítő feladatok elvégzése különös gondossággal történt, mivel a HÉV-vonalak fejlesztéséhez az új járművek üzembe állítása elengedhetetlen feltétel."
Hozzátették azt is, hogy céljuk olyan járművek beszerzése, amelyek klimatizáltak, a városi alagúti és felszíni szakaszokat is kompromisszummentesen kiszolgálják és akadálymentesek.
✍️Ezért rövidesen újabb levélben fogok rákérdezni a pontos határidőkre és a késlekedés okára. Vitézy Dávid teljes válaszlevele ide kattintva olvasható: https://tinyurl.com/yxjefcos
�Legutóbb egyébként a Magyar Hangnak nyilatkoztam a HÉV-felújítás ügyében, hangsúlyozva, hogy az ÁMK környékének képviselőjeként arra tettem ígéretet, hogy mindent meg fogok tenni a HÉV-fejlesztés mielőbbi megvalósítása érdekében, mert ez minden csepeli közös érdeke. A cikkből kiderül, hogy a BFK leghamarabb 2025-től tudja elképzelni, hogy Csepel közvetlen, átszállás nélküli HÉV-összeköttetésbe kerüljön a Kálvin térrel.
Ugyanakkor azt is sikerült kiderítenem, hogy a Duna-parti sétány kialakítása semmiképp sem előzheti majd meg a Kálvin térig történő összekötését a HÉV-nek. Tehát csak akkor fog megszűnni a mostani közvetlen, Boráros térig tartó összeköttetés, ha kiépül a Kálvin térig tartó, tehát a fentiek alapján 2025-ig semmiképpen sem.
Akkori, a Magyar Hang cikkét tartalmazó bejegyzésem itt olvasható: facebook.com/kovacsdavidattila/posts/289475649063392
Forrás: Kovács Dávid Attila. Facebook oldala