Hogyan magyarázzák meg a csepelieknek a kerületvezetők, hogy hóban, fagyban vagy hőségben még évekig csak átszállással juthatnak el a Boráros térig? Úgy látszik, az a lobbi is erősebb a csepeliek érdekeinél, amelyik a HÉV vonalat végleg száműzné a Rákóczi híd és a Boráros tér közötti szakaszról
A csepeli érdekekről, korábbi választási ígéreteiről már rég elfelejtkezett a helyi fideszes vezetés
Hosszú időbe tellett, amíg az előre várható csúszást elismerték, bevallották végre az illetékes kormányzati, szakmai szervezetek, illetve a csepeli önkormányzati vezetés. Az elmúlt hetekben folyt a népbutítás, hogy januártól mi lesz, hogy lesz, milyen új, modern HÉV vonatok fogják szállítani az utasokat stb., de egyszer sem volt arról szó, hogy az atlétikai stadion építése évekre vagy végleg eldöntötte a csepeli HÉV sorsát.
Egyrészt a stadion építése szakmailag, anyagilag, az építkezés sokirányú nehézségei miatt mindenképpen szükségessé tette/teszi, hogy későbbre halasztódjék az eredeti HÉV vonal visszaállítása, másrészt az úgynevezett 5-ös metró sokadik bedobása a köztudatba azt is felvázolta és megerősítette, hogy a HÉV bevezetése a városközpontba nem ezen a régi útvonalon fog történni.
Az új metróvonal megépítéséig tehát valószínűleg marad a jelenlegi megoldás a Kvassay híd előtti átszállás pótló buszokra. Sőt:
szerintünk az a lobbi is erősebb a csepeliek érdekeinél, amelyik a HÉV vonalat végleg száműzné a Rákóczi híd és a Boráros tér közötti szakaszról egy turisztikai szempontból fontosabb Duna parti sétány érdekében.
A csepeli érdekekről, korábbi választási ígéreteiről már rég elfelejtkezett a helyi fideszes vezetés. Nem is merte felvállalni az ütközést a korábbi fővárosi, kormányzati erőkkel, de a csepeliek korrekt tájékoztatását is feleslegesnek tartotta. Egy tisztességes társadalmi vitát vagy közmeghallgatást sem vállaltak, lényegében beálltak a sorba, mindig szó nélkül tudomásul vették az érintettek tájékoztatásait. Ennyit a fideszes vezetés érdekérvényesítő képességéről.
Vannak azonban kérdéseink is a Csepeli Hírmondó Csúszik a HÉV pályafelújítása című írásában megfogalmazottakhoz. Borbély Lénárd polgármester szerint „a csepelieknek joguk van tudni, mi a csúszás oka, és hogy meddig tart a felújítás.” Igaz, de ha megkapják a „hivatalos” választ, hogy tényleg csúsznak a HÉV felújításának befejezési határidejével, mit szándékozik tenni? Kit von felelősségre azért, hogy a felújítást követően, a 204 milliárdos atlétikai sportcsarnok miatt még évekig fennmaradhat a HÉV ideiglenes elterelése, miközben a véglegesre tervezett eltérítés, az ötös metró építésének kezdeti és befejezési határideje sincs?
Hogyan magyarázzák meg a csepelieknek a kerületvezetők, hogy hóban, fagyban, majd nagy melegben még évekig átszállással juthatnak csak el a Boráros térig? Tényleg elhiszik, hogy a még évekig tartó gazdasági válság és visszaesés közepette belátható időn belül, „a következő ütemben”, elkészül a HÉV déli irányba való meghosszabbítása? Nem kellene már erről őszintén beszélni a csepeli emberekkel?
V.-a.