Csak az ideiglenesnek kikiáltott végállomás, valamint az újabb és újabb csúszás biztos. A többi bizonytalan...Valószínűleg a csepeli HÉV vonatok fejlesztését is érinti a kormány – a Direkt36 által megszerzett és nyilvánosságra hozott –, döntése. https://444.hu/2021/03/18/lemaradtak-a-200-milliardos-hev-tenderrol-az-oroszok-de-most-uj-eselyt-kapnak „Visszavonta és újraindítja a magyar kormány a tavaly ősszel megkezdett több mint 200 milliárd forint értékű HÉV-járműbeszerzést.” A döntéssel az orosz Transmashholding cégcsoport is újra versenybe kerülhet, bár az eredeti feltételeknek nem felelt meg, ezért nem is indulhatott a tenderen. Az újraindítás azt jelenti, hogy az elöregedett csepeli HÉV szerelvények cseréje jelentősen csúszik, s emiatt késhet a HÉV Kálvin térig való bevezetése is.
https://www.origo.hu/gazdasag/20190926-felujitjak-meghosszabbitjak-csepel-hev.html
Jó másfél éve, pontosabban néhány nappal az önkormányzati választások előtt, még arról tájékoztatták a budapesti és a csepeli közvéleményt, hogy „két-három éven belül felújított nyomvonalon és új szerelvényekkel utazhatnak majd a csepeli HÉV-vel közlekedők.”
Szeneczey Balázs akkori városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes és Borbély Lénárd csepeli polgármester közös sajtótájékoztatóján az utóbbi ehhez még hozzátette: „2021 végére már az új szerelvény prototípusa közlekedhet majd a vonalon.” Nem így lett! Talán most. Reméljük, megfelelő pályázatot fog tudni benyújtani az orosz cég, s nyerése érdekében nem kell a magyar kormánynak ismételten megsemmisíteni a tender eredményét. Egyszer talán le is gyártják valahol a korszerű HÉV szerelvényeket, s a csepelieknek is jut belőlük néhány?
Utóirat: az orosz Transmashholding magyar leányvállalata…..meglehetősen jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkezik. A Transmashholding Hungary Kft.-ben közel két éve résztulajdonos Szalay-Bobrovniczky Kristóf korábbi londoni magyar nagykövet, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Habony Árpád korábbi üzlettársa.”
V.-a.