Kritikus órák jönnek az utakon, mintha húsvét hétfőn kötelező lenne inni. Nem kötelező, sőt tilos, ha valaki gépkocsit vezet, de ennek ellenére sokan mégis poharazás után ülnek az autóba...A rendőrök mellett a biztosítók sem tolerálják, ha ügyfelük ittasan vezet
Zérótolerancia ide, fokozott közúti ellenőrzések oda, sajnos várhatóan idén húsvétkor is rengetegen ülnek majd kapatosan a volán mögé. Tavaly közel száz személyi sérüléses baleset történt a húsvéti hosszú hétvége során, számos esetben az ital okozta a bajt.
Kevesen gondolnak bele, hogy
a büntetés és a jogosítvány elvétele mellett a károk megtérítése is a vétkes járművezető kötelessége lehet. A biztosítók ilyenkor ugyanis csak a vétlen szereplők kárát térítik meg akkor is, ha a károkozónak érvényes biztosítása van. A rendőrök mellett a biztosítók sem tolerálják, ha ügyfelük ittasan vezet.
A casco esetében, amely a károkozó gépkocsiban keletkező kárt térítené, az ittas vezetés eleve kizáró ok. A legtöbb biztosítónál – ilyen a Genertel is – a szolgáltatás kizárását 0,8 ezrelékes véralkoholszinthez kötik.
A kötelező biztosítás „kissé másképp működik, hiszen ott a legfontosabb a vétlen károsult védelme. Így a biztosító mindenképpen fizet a károsultaknak magyarázza Csíkos Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – Ha azonban bebizonyosodik, hogy a károkozó ittasan vezette az autót, a biztosító a kifizetés után a károkozón hajtja be ezt az összeget, vagy annak másfél millió forint alatti részét.
Mivel nincsen két egyforma szervezet, a felszívódási idő is egyénenként változó. Célszerű tehát a közölt adatokhoz 1-2 óra pihenési időt hozzászámolni.