CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

GUBACSI-HÍD: A HELYZET VÁLTOZATLAN, CSAK A ROZSDA HÍZIK

2024. július 31. 00:05 - csú

gubacsi_hid_2020-felujitas_azota_nem_volt_kerettel.jpgFelújítás 2020-ban volt. Nem nyúltak a hídhoz és utolsó utáni megoldásként a tehervonatok továbbra is közlekedhetnek a Soroksári út és a Csepel-sziget között.

Korábban írtuk: a Gubacsi-híd leromlott műszaki állapota miatt aggasztó a helyzet, és kétségesnek tűnt, hogy a Csepel-szigeti terminálokat kiszolgáló vasútvállalatoknak érdemes-e mozdonyvezetői vezénylést készíteni a július elsejével kezdődő hétre. Nos, egyelőre érdemes: a tényálladékot előterjesztő MÁV Zrt. és az érdekelt fuvarozók a megbeszélésükön abban maradtak, a műtárgy kizárólag öt kilométeres sebességgel, ellenben tengelyterhelés-korlátozás nélkül járható, és a hidat kéthavonta kötelező vizsgálatnak vetik alá.

Logikailag ez (mármint az, hogy a kéthavonta szemléznek) azt jelentheti, hogy a közeljövőben – attól eltekintve, hogy jelenlegi híd hossztartóit sínprovizórium  beépítésével erősítik meg, és a munkát a MÁV szeretné december 31-ig elvégezni – komolyabb állagjavító műszaki beavatkozást nem terveznek a hídon. Az új, a régit kiváltó áthidalás megépülése pedig szakértők szerint három–öt évbe telhet.

Az öt kilométeres lassújelet már

korábban kitűzték, és ha most a szigorú betartatását emlegették a felek, akkor korábban köztudottan előfordulhatott, és elő is fordult némi sebességtúllépés. De ezt nem érdemes a mozdonyvezetőkön számon kérni, hiszen ők alkalmanként azért húztak bele, hogy elegyüket biztonságban átjuttathassák a szigetre – sok múlik a vezéren és gépe képességein, azon, hogy mekkora a vonat, és hogy azt mekkora vonóerő-kifejtéssel kell húzni, miközben ez a sebesség még az indítási tartományban van, és Soroksári út vasútállomásról ívben, enyhe kaptatón kell feljuttatni a hídra, majd azon túl a kocsikat. Éppen ezért bizonyos vasútvállalatok tolómozdonyt állítanak a vonataik végére, és már most azt kalkulálják, hogy ez a megoldás az elkövetkező fél évtizedben mekkora többletköltséggel jár, illetve az egy vonat mozgatására jutó technológia idő milyen mértékben változik meg.

Tehát egyelőre átzöröghetnek a tehervonatok a Gubacsi-hídon, ám az érintettek – kombiterminálok, fuvarozók és fuvaroztatók – hosszú távon akkor lennének nyugodtak, ha az új híd elodázottnak tűnő megépítésével párhuzamosan határozott, elfogadható műszaki tartalmú és kellő állagjavulást eredményező régihíd-felújítást indítana el a MÁV – tulajdonosa, az állam. Máskülönben és rossznyelvek szerint felderenghet a jövő horizontján az az állapot, amikor a sínek mellett vezető bringautat már rég lezárták, mert nem biztonságos, de a sokszáztonnás elegyek még mindig átgördülhetnek a műtárgyon...

Képünkön: Felújítás a Gubacsi-hídon 2020 májusában (fotó: Vörös Attila)

Forrás: IHO.HU

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr718441233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása