A HÉV vonalakat, köztük a csepelit is Tarlós István korábbi főpolgármester átadta a MÁV-nak, az Orbán- kormány pedig 2023-ban levette napirendről felújításuk és meghosszabbításuk terveit. A vágányokat a Nemzeti Színháznál, a Rákóczi hídnál sem szedik fel, ott maradnak, ahol vannak.
A Csepeli vagyok fb-csoport oldalán jelent meg, Lorne Malvo név alatt, egy írás, amelynek kezdőmondata: „A főpolgármesteri hivatal szerint felszámolásra kerül majd a csepeli hév Müpa és Boráros tér közötti része.” A hozzászólások egyike azonnal megvédi a csepeli önkormányzatot: „Ez nem a csepeli hivatal intézkedése, hanem a csodálatos főpolgármesteri hivatalé.” Néhányan válaszoltak, ezek lényegében helyretették a hozzászólást, azonban néhány kérdés még tisztázatlan maradt.
A történet a fővárosi közlekedésfejlesztő szakembereket régóta foglalkoztatja. Lényege:
a Belváros déli irányú kiterjesztése a Gubacsi hídig. Tartós István főpolgármestersége idején, 2014 körül látott napvilágot a megoldás, amelyről az iho.hu-n olvasható volt akkoriban egy cikk, a Zöldi Péter által jegyzett írás, Külön szintű Budapest, 2. rész címmel. https://iho.hu/hirek/kulonszintu-budapest-2-resz-140117
A tervezők által megfogalmazott javaslat, viszonylagos bonyolultsága miatt nem megyünk bele a részletekbe. Egyértelmű azonban, hogy a HÉV vonalakat Tarlós átadta a MÁV-nak, míg a kormány 2023-ban levette napirendről felújításuk és meghosszabbításuk terveit. Ebben a gazdasági helyzetben pedig egy jó ideig nem tűnik reálisnak a Belváros Gubacsi hídig való kiterjesztése. A felelősség „csodálatos főpolgármesteri hivatal”-ra való áthárítása tehát nem állja meg a helyét.
E.-S.