Könnyen belátható: sokkal jobban tudja például a Madách Imre Gimnázium igazgatója, hogy annak az oktatási intézménynek, amelyiknek ő a vezetője, milyen viszonyrendszer a leghatékonyabb a céljaik eléréséhez, mint Pintér Sándor rendőr-vezérőrnagy, belügyminiszter. És itt is van a baj! Az Orbán-rendszer, mindenhol a logika és a demokrácia helyett a katonás rendet szeretné elérni! Az iskolákban is. Nem díjazza, az egyéni kezdeményezéseket.
A csepeliek egy részét nemcsak felháborította, hanem el is elgondolkodtatta a Madách Gimnázium igazgatójának esete. A következőkben Horváth Gyulának, a kerületi közélet ismert résztvevőjének véleményét, annak főbb részleteit közöljük:
"Az Orbán-rendszer és annak éppen aktuális kormánya, mindent felülről szeretne vezényelni. Tilalomfákkal, meg büntetésekkel kíván mindent az akarata alá rendezni. Mások mellett, már oda jutott, hogy iskolás gyerekek telefonhasználatát is saját normáihoz igazítva, törvénnyel kívánja szabályozni
Az, hogy szabályozza, az még nem is olyan nagy baj. De, hogy az egész ország minden tanintézetére egységes uniformisba öltöztetett regulát kíván alkotni, az már hatalmi arrogancia!
A digitális világban a mobiltelefon használata része az életnek. Ennek a lehetőségeknek, az
észszerű alkalmazására, használatára, a benne rejlő rengeteg információhoz való hozzáférés módszereinek elsajátítására kéne megtanítani a gyerekeket. Az iskolák felsőfokú végzettségű pedagógusaiban meg kéne bízni annyira, hogy képesek eldönteni, hogy abban a közegben, ahol ők pallérozzák az ifjak elméjét mikor, hogyan és milyen intervallumban lehet és kell telefont használni. Könnyen belátható, hogy sokkal jobban tudja például a Madách Gimnázium igazgatója, hogy annak az oktatási intézménynek, amelyiknek ő a vezetője, milyen viszonyrendszer a leghatékonyabb a céljaik eléréséhez, mint Pintér Sándor rendőr vezérőrnagy belügyminiszter pedagógia tudományos felkészültsége.
És itt is van a baj! A NER, mindenhol a katonás rendet szeretné elérni! Nem díjazza, az egyéni kezdeményezéseket. A jobb módszerek keresésének feltárását, megértését szolgáló rávezetés és meggyőzés módszereit gyanúsnak tartja. Nem akarja, hogy gondolkodó, a sorsát jobbá tenni akaró egyéniségek kerüljenek ki az általa fenntartott iskolákból.
Azt akarja, hogy fegyelmezett katonákká váljanak a gyerekek és azzá is képezzék őket a tanáraik. Aki nem ezt teszi az ki van rúgva! A gyerekek, meg ifjú felnőtté válva természetesen lázadni fognak, azért, mert félrevezették, feleslegesen gúzsba kötötték őket.
Rájönnek, hogy egy betyár világ betyárjaivá képezték őket. Olyanokká, akik nem találják a helyüket a változó új világban. Előbb utóbb ki akarnak majd rúgni a hámból, és mindent meg fognak tenni azért, hogy a következő nemzedéket ez a megaláztatás, és elbutítás ne sújtsa. Idegesíteni, vegzálni fogják a „kupaktollas” NER embereit és oligarcháit! Aztán sírnak: néha mikor sikerül felidegesíteni őket, akkor örömükben. De, legtöbbször keservükben és szégyenükben, folynak majd a könnyiek!
Forrás: Horváth Gyula Telefonbetyárok című posztja a szerző közössági (fb) oldalán