Elindult az EU-s eljárási rend követelményei szerinti közbeszerzési eljárás a Gubacsi vasúti híd vállalkozási szerződés keretében való megvalósítása. Az az iho.hu, szakportál írta meg, hogy milyen lesz az új Gubacsi vasúti híd. Nekünk még a sorsára hagyott mostaniról van egy realista fotónk.
Idézünk az iho.hu cikkéből:
„…A műtárgy kiemelt jelentőséggel bír a vasúti árufuvarozás szempontjából: jelenleg a magyarországi kombinált árufuvarozás hozzávetőlegesen kilencven százalékát három budapesti terminál (BILK, Mahart Container Center, Metrans) kezeli, ebből a Mahartot és Metranst a Gubacsi vasúti híd szolgálja ki. Ezen felül a hazánkban működő autó- és akkumulátorgyárak számos beszállítója a Szabadkikötőből ezen a hídon juttatja ki a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz.”
A cikkből levonható következtetés: a vasúti híd megépítése tovább növelheti majd a MAHART és a Metrans forgalmát, ezzel a kerület észak-déli közlekedési rendszerét adó úthálózat zsúfoltságát, ami emelheti a kerület, ezen belül a városközpont légszennyezettségi mutatóit. Különösen abban az esetben, ha
addigra nem valósul meg a 15 éve folyamatosan tervezett és bejelentett csepeli gerincút második szakasza, a csepeli gyártelepen átvezető Központi út, önkormányzat által megígért teljeskörű felújítása, illetve a Corvin-csomópont kétszintessé tétele. Erre azonban még évekig nincs esély. A kormány visszalépett ezen fejlesztésektől, a csepeli önkormányzat pedig az általa, önkormányzati beruházásban vállalt Központi út felújítása ügyében nem lépett, de a többi feladat megvalósítása érdekében sem értékelhető eddigi munkája, kiállása. A Fideszből kizárt, de fideszes elveket követő, most már civil polgármester lassan két-három éve Németh Szilárddal folytat hatalmi harcot, s emiatt populista kampánypolitikát folytat. Ráadásul, ~ 2-3 éve, semmilyen érdekérvényesítő hatással sem rendelkezik sem a főváros, sem a kormány felé.
Mindezt súlyosbítja az országot sújtó gazdasági válság, amely az új vasúti híd megvalósításához szükséges több tíz milliárd forint hiánya miatt, tovább tolhatja a beruházás határidejét.
Azonban haszna is lesz majd a beruházásnak, hiszen javítja a MAHART és Metrans gazdasági helyzetét, amelynek előnyeit esetleg a kerület is élvezheti. Valamikor a jövőben.
h.-r.