CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Kérdőjelek a tervezett új csepeli vasúti híd körül

2025. május 07. 00:05 - csú

gubacsi_hid_2025_rosszallapotban.jpgElindult az EU-s eljárási rend követelményei szerinti közbeszerzési eljárás a Gubacsi vasúti híd vállalkozási szerződés keretében való megvalósítása. Az az iho.hu, szakportál írta meg, hogy milyen lesz az új Gubacsi vasúti híd. Nekünk még a sorsára hagyott  mostaniról van egy realista fotónk.

Idézünk az iho.hu cikkéből: 

„…A műtárgy kiemelt jelentőséggel bír a vasúti árufuvarozás szempontjából: jelenleg a magyarországi kombinált árufuvarozás hozzávetőlegesen kilencven százalékát három budapesti terminál (BILK, Mahart Container Center, Metrans) kezeli, ebből a Mahartot és Metranst a Gubacsi vasúti híd szolgálja ki. Ezen felül a hazánkban működő autó- és akkumulátorgyárak számos beszállítója a Szabadkikötőből ezen a hídon juttatja ki a gyártáshoz szükséges alkatrészeit a gyárakhoz.”

    A cikkből levonható következtetés: a vasúti híd megépítése tovább növelheti majd a MAHART és a Metrans forgalmát, ezzel a kerület észak-déli közlekedési rendszerét adó úthálózat zsúfoltságát, ami emelheti a kerület, ezen belül a városközpont légszennyezettségi mutatóit. Különösen abban az esetben, ha

addigra nem valósul meg a 15 éve folyamatosan tervezett és bejelentett csepeli gerincút második szakasza, a csepeli gyártelepen átvezető Központi út, önkormányzat által megígért teljeskörű felújítása, illetve a Corvin-csomópont kétszintessé tétele. Erre azonban még évekig nincs esély. A kormány visszalépett ezen fejlesztésektől, a csepeli önkormányzat pedig az általa, önkormányzati beruházásban vállalt Központi út felújítása ügyében nem lépett, de a többi feladat megvalósítása érdekében sem értékelhető eddigi munkája, kiállása. A Fideszből kizárt, de fideszes elveket követő, most már civil polgármester lassan két-három éve Németh Szilárddal folytat hatalmi harcot, s emiatt populista kampánypolitikát folytat. Ráadásul, ~ 2-3 éve, semmilyen érdekérvényesítő hatással sem rendelkezik sem a főváros, sem a kormány felé. 

    Mindezt súlyosbítja az országot sújtó gazdasági válság, amely az új vasúti híd megvalósításához szükséges több tíz milliárd forint hiánya miatt, tovább tolhatja a beruházás határidejét. 

    Azonban haszna is lesz majd a beruházásnak, hiszen javítja a MAHART és Metrans gazdasági helyzetét, amelynek előnyeit esetleg a kerület is élvezheti. Valamikor a jövőben.

h.-r.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr9218839012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása