CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Nyugdíj: Jön a korhatáremelés

2013. november 01. 04:44 - csú

fillérek.PNGA nyugdíjak reálértékének növelését továbbra sem tervezik, emelés csak az infláció mértékével lehetséges, és jövőre életbe lép a korhatáremelés első lépése – derül ki a kormány nyugdíjprognózisából.

A kormány a költségvetés részeként 2017-ig elkészítette a Nyugdíj-biztosítási Alap gazdálkodására vonatkozó prognózisát – hívta fel a figyelmet a Napi.hu. A prognózisból meglepő dolgok nem derülnek ki, inkább megerősítik azt, amit már eddig is rögzítettek.

A nyugdíjak tehát csak az infláció mértékével növekedhetnek, ami azt jelenti elvileg, hogy a reálértékük nem nőhet. Kivéve, ha úgy mellé nem tervezik az inflációt, mint az idén, amikor 5,2 százalékra lőtték be, de valószínűleg 2 százalék körül lesz csak éves szinten.

Jövőre 2,4 százalékos inflációt terveztek, tehát ennyi lehet a nyugdíjemelés. A többi évben pedig terv szerint beállnának az MNB által célként megjelölt 3 százalékos inflációra, vagyis a nyugdíjemelés is ilyen mértékű lehet.

                                                                                         

Indul a korhatáremelés

S ahogy még 2009-ben döntöttek róla, 2014-ben elkezdődik a nyugdíjkorhatár-emelés is. Első lépcsőben az 1952-ben születetteknek kell egy fél évet ráhúzniuk, ők már csak 62,5 évesen élvezhetik majd a nyugdíjat.

Aztán minden évben egy fél évvel tolódik a nyugdíjkorhatár. Az 1957-ben születetteknek pedig már 65 éves korukig kell majd dolgozniuk.

                                                                               

Egyre nagyobb lesz a kiadás

Az, hogy egyre később mehetünk majd nyugdíjba, vagyis tovább kell dolgoznunk, némileg csökkenti a nyugdíjkassza kiadásait (és növeli a bevételeit). Viszont a társadalom elöregedése miatt ennél jóval nagyobb mértékben nő a nyugellátások összértéke.

Ezért egyre több költségvetési kiegészítés kell majd ahhoz, hogy a nyugdíjalap bevételei és kiadásai egyensúlyban legyenek – derül ki a prognózisból.

fn.hir24.hu

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr585603779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Watchdog 2013.11.01. 13:01:50

2009-ben sokmindenről döntöttek, azóta már mindent átírtak, de ez az egy valahogy érvényben maradt?

vörös meteor 2013.11.01. 13:48:28

A magyar férfiak fele meg sem éli a nyugdijas kort .....
Ez a jó biznisz az államnak,)

kela-bá 2013.11.01. 14:29:53

MINDENSZENTEK NAPJÁN MINDENKINEK : www.logoszvilag.hu

Kelly és a szexi dög 2013.11.01. 15:06:06

jó ötlet a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer... :)

2013.11.01. 16:12:02

nem értem az általános össznépi hápogást a korhatár körül, nekem már nem is lesz állami nyugdíjam öregkoromra, ha egyáltalán megérem.

gombosg 2013.11.01. 16:36:36

"Aztán minden évben egy fél évvel tolódik a nyugdíjkorhatár."
VÉGRE! Ezt a nyugdíjrendszert föl kell számolni.

Már csak a magánnyugdíjpénztárakat kéne visszahozni, mert ez így kevés, katasztrófát vetít előre úgy 30 év múlva. De mint tudjuk, a politikusok nagyon felelőtlenek tudnak lenni 4 évnél hosszabb távon.

Argus 2013.11.01. 16:53:10

@gombosg: Látszik, hogy messze van a nyugdíj számodra, a mai nyugdíjasokat meg leszarod.Engem meg nem érdekel a magánnyugdíj pénztár. A ti bajotok.

gombosg 2013.11.01. 16:58:24

@Argus: A nyugdíjkorhatár-emelésnek mi köze van a jelenlegi nyugdíjasokhoz?

gombosg 2013.11.01. 16:59:48

@Argus: Felszámolás alatt nem megszüntetést, hanem kivezetést értek. Nem szarom le a mai nyugdíjasokat.

Kopasz Szuzukis 2013.11.01. 17:01:42

@gombosg: nem lesz itt katasztrófa! Té bicepsz-kúrmányunk felszámolta ugyan a mgánnyugdíj intézményét, de az azzal egy időben bevezetett állami nyugdíj kivezetés intézményét nem! Tehát aki 65 éves korában megy nyugdíjba az már csak a 40%-át kapja az akkori 5 éves átlagjövedelmének. Szemben a mostani 70%-kkal. Mert a kivezetés már tavaly megindult. Anno, pont a magánnyugdíj pénztárak megjelenése miatt vezették be ezt a rendelkezést.
Így tehát aki nem gondoskodik időben, bombabiztos módon - kúrmányok által nem lenyúlható előtakarékossági formában - az biza pórul jár.

gombosg 2013.11.01. 17:06:00

@Öreg Kecske:
Így van. Csak mint annyi mindenre, erre sem sikerült egy értelmes, mindenki által átlátható tervet csinálni. Mert ez nem kampánytéma, ezt csak fű alatt lehet tolni.

Pedig ez a jövő: a szüleim fizetnek, és kapnak. A nálam tíz-tizenöt évvel idősebbek fizetnek, és kevesebbet kapnak, én fizetek, de már nem kapok semmilyen nyugdíjat. Kiszámoltam, ezzel a rendszerrel én 106 évesen mehetek nyugdíjba, 2096-ban. :-)

gombosg 2013.11.01. 17:09:25

@gombosg: Na, ezt benéztem, először csak 65 évig emelnek. De megy ez még tovább is.

Zöld Disznó 2013.11.01. 17:11:50

Látom itt mindenki arra készül, hogy kihal majd nemzetünk.
Én szerintem meg lesz egy nagy változás a demográfiai folyamatokba. Mindenki orba-szájba fog huncutkodni, és potyogni fognak a kölkök és mindenki vidám lesz. És lesz állami nyugdíjunk!

_zozo 2013.11.01. 17:18:58

@Zöld Disznó: Hogy is szól a mondás?
Éhes disznó mivel álmodik?

_zozo 2013.11.01. 17:21:54

@Öreg Kecske: nem az utolsó 5 év számít, hanem 1989 óta az összes!
Először minden évet valorizálnak, az így kapott összegeket átlagolják, majd degresszálják!

Ha nem érted, az nem a véletlen műve, direkt így találták ki. :-(

_zozo 2013.11.01. 17:24:00

@VulpesVulpes: De lesz! A Viktor megígérte, Gabika meg meg fogja védeni!
Hogy mire lesz, elegendő, na az jó kérdés!

Zöld Disznó 2013.11.01. 17:31:04

@_zozo: Az éhes nevében nem nyilatkoznék. :D

_zozo 2013.11.01. 17:33:14

@Kelly és a szexi dög: Az, legalizált állami pilótajáték!

1870-ben, amikor Bismarck bevezette Németországban, a várható életkor 45 év volt, és 70 éves kortól járt a nyugdíj.
Ma Magyarországon a születéskor várható életkor 70 év körül van, azok a férfiak akik megérik a 62 évet még 15-16 évet élvezik a nyugodt öregkor szépségeit. A nők egy picit tovább, 20-21 évig.
A probléma csak annyi, hogy ennek kb. a harmadát élik erőben, egészségben, míg a hátralevő években egyre komolyabb egészségügyi kihívásokkal kell szembenézniük!
Ami egyre drágább lesz! Miből fogják megfinanszírozni?

laci_52 2013.11.01. 17:37:50

A Fidesz kezet csókolhat Bajnainak, mert meghozott helyette egy népszerűtlen intézkedést, amely előbb-utóbb elkerülhetetlen lett volna.

A nyugdíjrendszer mindig kényes kérdés, mert a nyugdíjasok szavazataira nagy szükség van. Ebben az ügyben a kormány lélegzethez jutott, évekig nincs vele gondja.

apanna 2013.11.01. 18:25:28

Tíz gondozottam van, mind a tíznek majdnem kétszerese a nyugdíja, míg én minimálbérért gondozom őket, úgy, hogy az állam + ban fizet az ellátásukért, + ők fizetnek óránként 350 forintot. Tehát a nyugdíjukat ezzel egészíti ki az állam. Elméletileg még van 14 évem a nyugdíjig, és ha elérem egyáltalán ezt a korhatárt, elképzelheted mennyi nyugdíjat kapok...

Mr. Waszabi 2013.11.01. 19:44:08

Örömmel láttam az új adótörvényben, hogy sok-sok eszetlenség után az önkéntes nyugdíjpénztári és egészségpénztári adókedvezmény határának emelésével azért titkon - merthogy nem propagálták - igyekeznek az öngondoskodás felé terelni az aktív lakosságot. Ez annak belátása, hogy a jelenlegi nyugdíjrendszer nem tartható.
Itt és most leszarom, hogy Gabika miket hazudozott erről még 2 éve amikor a manyup vagyont annektálták, az már mindegy.
Remélem, kapunk még alternatívákat az elkövetkezőkben is.
Borzasztóan keményen meredne fel a középső ujjam, ha 52 év munkaviszony (70 év korhatárral számolok most) és kibaszott sok befizetett járulék után kapnék 60 rugó nyugdíjat, csak mert ennyi telik egy át nem gondolt, felelőtlen, azaz gyakorlatilag leszart finanszírozású nyugdíj rendszerből. Az állam - és annak mindenkori vezetői, politikusai, tisztviselői - nem a kifizetésekért tartoznak felelősséggel, hanem a finanszírozhatóság érdekében hozott intézkedésekért. Azaz, nem feltétlenül az államnak kell biztosítania a nyugdíjat, de legalább biztosítsa az öngondoskodás feltételeit. Tudod, ha te nem vagy képes édes...akkor legalább szólj:)

gombosg 2013.11.01. 20:00:34

@Mr. Waszabi:
Nekem úgy tűnik, hogy mindenképp lesz egy generációnyi ember, aki fizet, de vissza már nem kap semmit. És akkor még annak a tetejébe tegyen félre magának.

Ha a politikusok beismernék ezt a tényt, akkor már ki lehetne rá találni valami megoldást, hogy ezek az emberek kevesebbet fizessenek... á, mindegy, már megvolt, magánnyugdíjpénztárnak hívták...

Mr. Waszabi 2013.11.01. 20:14:01

@gombosg: hát akkor valamelyik politikus ezért szopni fog. A hazugságokért minden embernek meg kell fizetnie, ha éppen a máséért, az öröklöttért, akkor pechje van. De lássuk, hogy nem lehet semmi témában örökké hazudozni. Efelől mindenkor, mindenkinek megvan a döntési joga, tehát felelősségre vonható. A nettó kommunistákkal nincs miről beszélni, azaz, akik csak a saját, aktuális érdekeiket nézik. Akár politikus, akár kedvezményezett legyen. A nemzeti vagy haza szót mindenesetre ne vegye szájára olyan ember, aki a mások zsírján élősködött vagy élősködik, teljesítmény nélkül. Mert nem hiteles, kurvára nem az. Hazudni ér, csak nem korrekt, ezzel számoljon.
Szoktam mondani, hogy addig lehet tenni, amíg él az ember, utána nincs beleszólása abba, hogy ki hugyozik a sírjára. Ajánlom figyelmébe ezen opciót mindazoknak, akik hazugságba verik magukat rövidtávú érdekeik mentén. Az a jó, ha senki nem érzik szükségét, hogy a síromra hugyozzon, akkor éltem olyan életet, amilyet nekem kellett. Így vagyok vele.

Mr. Waszabi 2013.11.01. 20:25:04

@gombosg: nem bonyi ez, csak matek. Ha az ország 10 milliónyi lakosságából nem egészen 4 millióan dolgoznak, de mindenki 6 számjegyű nyugdíjat szeretne kapni, akkor a havi keresményből a mostaninál sokkal tekintélyesebb összeget kell nyugdíjalapba fektetni, mint teszik, tehetik azt az emberek. A jelenlegi nyugdíjrendszer nettó kommunizmus, nem több, nem más.
Nem apellálok az állami nyugdíjra, de legalább legyenek partnerek abban, hogy ne a leadózott, járulékozott fizumból kelljen öngondoskodnom a sajátomról, ha az állam nem tud. Nem nagy igény, amellett, hogy ha befektetné a befizetéseket, akkor maga is termelhetne többletet, ám ilyesmi eszükbe sem jut. (Jó példa erre, hogy az államosított manyup vagyonból 270 milliárdot vesztettek el 2 év alatt, csak mert ültek azob, ahelyett, hogy gazdálkodtak volna azzal. Ez elég egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az állam nem jó gazdája a pénznek.)
De ha ezt választom, akkor nem terheli az államot felelősség, hogy hogyan halok éhen öreg napjaimban. Viszont, ha ragaszkodnak a jelenlegi rendszerhez, akkor őket terheli a felelősség, pont a saját töketlenségük okán. Az illúziók nem bennem vannak, azt gondolom. És a hazugságok sem, amit erről hintenek.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.11.01. 21:37:55

Maradtam a magánban. Szépen dolgozik, fizetgetek bele. Szépen kivárom, míg elzavarja a nép az idiótákat, aztán majd lesz vele valami.
Ha meg kidurranok idő előtt, legalább a család örökli.

Mr. Waszabi 2013.11.01. 22:19:57

@(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller: na erről van szó, például. Hogy az ember nem a kommunistáknak takarékoskodik. Az apja f..át bekaphattya, aki a mások által befizetett járulékra akar magának több nyugdíjat, mint amit megalapozott a saját befizetései által. Nem csak a kormány nézi hülyének a jelen befizetőket, de a sok minimál béren tengődő is. Igazságosan mindenkinek annyi jár, amennyit betett a közösbe, nem több. Aki szándékosan minimálbéren+fekete juttatáson él most, az hazaáruló, és ennél fogva ne apelláljon mások legálisan befizetett járulékaira. Kapja be a gázcsövet inkább, azzal tesz jót a köznek. Ha nem kapja be magától, akkor majd bekapatjuk vele. Addig van gondolkodási ideje arról, hogy miért mit kellett volna teljesítenie.

sanyix 2013.11.01. 22:54:58

@Mr. Waszabi: "Aki szándékosan minimálbéren+fekete juttatáson él most, az hazaáruló, és ennél fogva ne apelláljon mások legálisan befizetett járulékaira."

Miért is hazaáruló azért mert nem fizet be valamit amit 100%-ban ellopnak, és ő belőle soha az életben nem lát semmit? Nyugodj bele, a mai fiatalabb korosztály tisztában van vele, hogy semmi nyugdíjat sem fog kapni, az sem aki teljesen bejelentve van, mert olyan a rendszer, mint amilyen emberek irányítják: szar.
Sőt aki nem fizet adót pont a jó célt szolgálja, a rendszer összeomlását, majd megtisztulását, hiszen ez a birka nép még egy forradalom szerűségre sem képes, csak nyeli az ürüléket...

ezso1 2013.11.01. 23:13:48

A KSH statisztikája szerint egy 1990-ben született férfi átlagéletkora 65,13 év. Így átlagosan 0,13 évem lesz "élvezni" a nyugdíjamat. Na bravóóó...
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wdsd008.html

Mr. Waszabi 2013.11.01. 23:33:01

@sanyix: amennyiben nem jár orvoshoz, nem vesz igénybe TB támogatott gyógyszert, akár saját részre, akár a gyermekéére vagy az anyja, apja gyógykezelésére, vagy nem jár oviba, iskolába a gyermeke, nos az esetben semmi gond ezzel a hozzáállással. Ha viszont bármelyiket igénybe veszi ezek közül, és nem fizeti meg a fedezetét, akkor másoktól lop. Úgy értem, más hozzá hasonlóan közönséges embertársától. És ha ezt teszi, akkor bizony elárulja országát. Nem bonyi ez, szerintem, 80-as iqval felfogható. Már ha akarja felfogni az ember.

sanyix 2013.11.02. 00:09:24

@Mr. Waszabi: "mennyiben nem jár orvoshoz, nem vesz igénybe TB támogatott gyógyszert, akár saját részre, akár a gyermekéére vagy az anyja, apja gyógykezelésére"

Miért ne tehetné? Ebben a fos országban a TB (úgy hogy igazából egy forintot sem érne annyira alacsony színvonalú), mindenkinek ki kell fizetni, kivéve a C kategóriás állampolgároknak, és a nyugdíjasoknak. Bizony ha nem dolgozol vagy teljesen feketézel jön a csekk a NAV-tól a TB járulék összegével (most 6000 forint körül van), azt ugyanis akkor is fizetned kell ha bele döglesz is, mindenkinek, és sehogy sem lehet elkerülni. Ha nem fizeted be behajtják. Érthető is hogy az USA-ban miért ellenkeznek ez ellen a hulladék rendszer ellen.
Azt hitted TB-t csak a bejelentett dolgozók fizetik? Hát nem.
Aztán nem mintha az ovi és iskolánál lehetne választani, mert kötelező az is. Ilyen egyszerű az egész.

John Doe3 2013.11.02. 00:10:28

@ezso1: azért ez nem így van. A 65 éves korban még várható átlagos élettartamot kell tekinteni, ami 14.3 év most. Vö: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde210.html Egyik hozzászóló már helyesen írta ezt le.

ezso1 2013.11.02. 01:06:35

@John Doe3: Nem szeretnék vitatkozni, mert ez is egy adat, de az általam belinkelt szerintem a reális.
Számoljunk: 65 + 14,3 = 79,3 év.
Eszerint a Magyar ember átlagos életkora majdnem 80 év?
Ugyan már. Ez senki nem gondolhatja komolyan....... sajnos.

2013.11.02. 01:27:03

Konkrétan lexarom ennek a "kormánynak" az intézkedéseit -is. Nemhogy 10 évvel hanem 1 nappal előre sem lehet tervezni ezen a t. helyen. 47-ben még lerakták a szocializmus alapjait, 57-ben a megújulást lebegtették, 87-ben meg nagy bőszen tervezték a szocializmus megújulását, oszt alig 3 év és ment minden a levesbe. Miért lenne ez a Jövőben is másképp: T. szopóágon lévő "politikusok" - tervezgessetek mi meg megvalósítjuk a magunk terveit- oszt jó napot

TiZ 2013.11.02. 06:12:42

@ezso1: Hidd el, ennyi az annyi. KSH honlapján ott van. Ellenkező esetben pedig nem lenne ennyi nyugdíjasunk.

Lajosforras 2013.11.02. 08:29:36

Nem olyan nagy baj ez. Majd megszüntetik a nyugdíjat,ha már kivándorolt minden fiatal, aki megtermelné a rávalót,itthon meg egyszerűen képtelenek lesznek annyit elvonni, hogy ki bírják fizetni a járandóságokat. Miért nem azt mondják, hogy mondjuk a 2000 után születettek gondoskodjanak magukról, cserébe nekik (és utánuk) nem kell majd nyugdíjjárulékot fizetni?

FGSuperman 2013.11.02. 08:52:32

@sanyix: remélem, hogy a véleményedet fenntartod Gáspár Győzike vidám adóscsalása ügyében is

FGSuperman 2013.11.02. 08:55:10

@Mr. Waszabi: nem teljesen pontos a felsorolásod

semmit nem szabad használnia ami köz, se utat, se este közvilágítást, ne nézze a köztv-t, stb, stb

kb egy elzárt tanyán élhetne, ahol nincs se áram, se villany, se vezetékes víz

nemsirunk 2013.11.02. 08:58:07

" egyre később mehetünk majd nyugdíjba, vagyis tovább kell dolgoznunk"

Ez nagy tévedés! Nem kell tovább dolgozni, merthogy nem is lehet tovább dolgozni, ugyanis nincs olyan munkahely, ahol 65 éves embereket alkalmaznának.
Vagyis a mondat helyesen úgy szól, hogy egyre később mehetünk majd nyugdíjba, vagyis a munkanélkülivé válástól a nyugdíjkorhatár eléréséig semmiféle jövedelmünk nem lesz.

nemsirunk 2013.11.02. 09:09:10

@Argus: "Engem meg nem érdekel a magánnyugdíj pénztár. A ti bajotok."

Ja hogy a nyugdíjrendszer összeomlásának minden terhét viseljük mi, meg még fizessük a nyugdíjasok ingyen utazgatásait is, ugye?
A mostani nyugdíjakat emelik, miközben egy felmérés szerint az EU-ban rajtunk kívül csak Luxemburgban ilyen elképesztően magas az átlagnyugdíj aránya a nettó átlagbérhez képest.
Most minden nyugdíjasnak luxusnyugdíjat, nekem meg semmit ugye? Meg még az ingyen utazgatásokat is én fizessem? Más nem kéne? Az úgy nem jó, hogy egyesek kétpofára habzsolják a juttatásokat, másoknak meg semmi nem marad nyugdíjas éveikre.
Meg kellett volna osztani a problémát: marad a magánnyugdíj, hogy majd én is kapjak még valamit, az emiatt esedékes hiányt pedig a mostani nyugdíjak lefaragásából kellett volna pótolni. Ha rajtam múlna, a nyugdíjak 100.000 Ft feletti részét elvenném. Így lenne igazságos: mindenki hozzájárulna a terhekhez, de kivenné a részét a szívásból is.

nemsirunk 2013.11.02. 09:16:45

@Mr. Waszabi: Szerinted csak a munkavállalónak vannak kötelezettségei? Én fizessem be az adót mert különben hazaáruló vagyok (na nem mintha hazaárulónak lenni akkora problémát okozna nekem), de azt fogadjam el, hogy az állam nem ad majd érte nyugdíjat? Az állam nem ad nyugdíjat, mert nem jut rá, én meg nem fizetek be minden adót, mert nekem sem jut rá. Kell a pénz az öngondoskodásra. De azért fizetek adót, csak nem minden után. Vagyis más állami szolgáltatásokat teljes joggal veszek igénybe.

béla a görög (törölt) 2013.11.02. 10:34:34

@Mr. Waszabi: Lehet, hogy te leszarod, hogy leállamosították 2 éve a MANYUP pénzemet, én azért nem vagyok ilyen megengedő... Mert hogy 3000md államosítása után szép lassan ugyanazt kezdik el preferálni mint 10 évvel korábban a szocik. Magyarul 10 évet visszavetettek - és igen akarnak csinálni egy olyan generációt amelyet nem akarnak kifizetni.
Ja, bocs még ott sem vagyunk mint a szocik idején, mert a nyugdíj az jelenleg nem járulék hanem adó, tehát az állam nem vállal rá fizetési kötelezettséget - tehát vagy ad vagy nem ad.
Ami pedig az önkéntes számlákat /megtakarításokat/ illeti nem tartok pénzt egy olyan országban ahol egy politikai párt államosít. (nyugdíjat, takszövöket, babakötvény, cégeket) + reprivatizál ily módon egy kis eredeti tőkefelhalmozás végez (trafik, szerencsejáték).
Magyarul a pénz felhalmozó oldalát államosítja ahol pedig kiadod a pénzt azt meg privatizálja.
Az önkéntes számlák a felhalmozó oldalon vannak...
ÉN nem felejtek.

laci_52 2013.11.02. 11:04:18

@John Doe3: Az csak a dolog egyik oldala, hogy várhatóan mennyit él még az ember 65 éves kora után.

Sokkal lényegesebb, hogy azoknak a befizetéseit, akik a nyugdíjkorhatár elérése előtt feldobják a pacskert(elég sokan vannak!), simán elnyeli a nyugdíjkassza és a többiek között osztja szét.

sanyix 2013.11.02. 11:26:24

@FGSuperman: igen, megtartom.

"semmit nem szabad használnia ami köz, se utat, se este közvilágítást, ne nézze a köztv-t, stb, stb"

"kb egy elzárt tanyán élhetne, ahol nincs se áram, se villany, se vezetékes víz"

Miért ne szabadna használni az utat? Benne van a benzin árában, autópálya pedig külön fizetős... közvilágítás használatát hogy képzeled?

Villany, víz-ért megint csak külön fizetni kell, ja ráadásul abban is benne van az állam sarca. Köztévét pedig senki sem nézi az is olyan szar :)
Aztán ott az ÁFA is.
Tehát eljutottunk addig hogy a teljes feketéző is szinte mindenért fizet adót amit használ(meg a semmiért is), csak a védelmi pénzt nem fizeti meg az államnak nevezett maffiacsoportnak. Mellesleg így is túl sokat fizet azért a nullához közelítő szolgáltatásért amit az állam nyújt ha kell ha nem alapon...

gabardin 2013.11.02. 11:30:32

Jó lenne ha mindenki be tudna fizetni 10-10e forintot öngondoskodásra, de nagyon sok családban a napi kiadások is gondot jelentenek.

gabardin 2013.11.02. 11:32:45

@sanyix: a benzin árából a 90-es évek végén szép csendben kivették az útdíjat, abban már nincs erre keret, befolyik az egész adó a nagy kalapba és megy a stadionokra

sanyix 2013.11.02. 12:17:58

@gabardin: ki vennin nem vették ki, csak átnevezték, szokásos egyik zsebből a másikba, látszatintézkedés. A lényeg az hogy mindenen akkora sarc van, hogy jövedelem adó fizetés nélkül is bőven meg lenne az ország... ha nem lopnák el az elvtársak. Valaki írta hogy a GDP 13%-a megy el korrupcióra, az tuti alul van becsülve. Legalább 50%-az.

vontod75 2013.11.02. 12:46:55

@Mr. Waszabi: Egyáltalán semmit nem várok az államtól. Én elképzelhetőnek tartom, hogy addigra már adót is kell majd fizetni a nyugdíj után. Egyetlen alternatívának azt tartom, hogy le kell lépni nyugatra össze kell spórolni a pénzt amit úgy gondolsz, hogy biztosítani fogja az időskori kiadásaidat. Lehetőleg mellette egy egészségpénztár és ha belefér még egy önkéntes pénztár is. Talán ekkor nem lepnek meg nagyon a gondok. De lehet, hogy ez sem lesz elég európai tartózkodásra és akkor el kell gondolkodni egy nyugodt, európai munkakultúrával rendelkező, ámde csóró országba történő lelépésen...

vontod75 2013.11.02. 12:48:48

@Mr. Waszabi: Szerinted, amikor be fog köszönteni a demográfiai katasztrófa és beindul a balhé hol lesznek már a felelős politikusok? Kb sehol. Az éppen aktuálisakat meg majd megvédi a TEK vagy annak más párt által felállított utódszervezete... Ezt gyurcsányi szóhasználattal már elqrtuk...

csak egy néző 2013.11.02. 13:03:13

@nemsirunk:
"Ha rajtam múlna, a nyugdíjak 100.000 Ft feletti részét elvenném. Így lenne igazságos: mindenki hozzájárulna a terhekhez, de kivenné a részét a szívásból is."
Erre én pedig azt mondom, hogy amig dolgoztam és fizettem a járulékot, akkor adják vissza a fizetésemből a 100.000 Ft felettt befizetett elvonásokat.

nemsirunk 2013.11.02. 14:15:22

@csak egy néző: És aki most dolgozik, most fizeti a járulékot, de nem fog kapni semmit? Annak nem járna ugyanúgy? Most fizesse be a járulékot, hogy a mostani nyugdíjakat ki tudják adni maradéktalanul (még extra luxus juttatások is járnak), de ne várjon semmit érte, öngondoskodjon, meg a korhatárt emelik az égig.

Szóval csak ne adják vissza a 100.000 feletti részre történt befizetéseket, mert a mostani nyugdíjasok ellátása semennyivel sem fontosabb, mint a leendő nyugdíjasok ellátása.

Gere Mari 2013.11.04. 13:05:53

@csak egy néző: Majd akkor oszd az észt ha te is ledolgoztál 43 évet, mint én. Tisztán ledolgoztam ennyit, mindenféle más címen járó évek nélkül.

csak egy néző 2013.11.04. 20:59:58

@Gere Mari:
Mariska!
Ha hiszed, ha nem én egy kicsikével még többet is dolgoztam és végig le is vonták derekasan a nyugdíjjárulékot, mert mindig be is voltam jelentve. Na erre varjál gombot Maris!

Gere Mari 2013.11.05. 11:47:38

@csak egy néző: Ha te is ledolgoztál ennyit, sőt még többet, akkor szégyelld magad, hogy irigyled mástól, ha esetleg 105-110 netán 120 ezer a nyugdíja, pláne ha egyedül él. Ebből aztán marhára tud dőzsölni. Irigység fájna, sokan ordítanának!

csak egy néző 2013.11.05. 14:21:31

@Gere Mari:
Mariska!
nem kicsit vagy eltévedve.
Egyáltalán nem irigylem senkitől a a 100 netán 120000-es nyugdíjat. Csak nem azoktól kellene elvenni a 100000 feletti részt, akik megdolgoztak érte. Csak példaként: Pintér elvtárs 48 évesen elment nyugdíjba saját bevallása szerint 43 éves munkaviszony után és neki biza jár a több, mint 150.000-es nyugdíj és még mennyi ilyen moslék van nem kis nyugdíjjal. Stadionokra is piszok nagy szüksége van ennek a lúzer országnak, csak a nyuggerek vannak útban ezeknek,akik képesek felélni a fiatalok jövőjét. Amit nekem firkáltál, talán inkább ennek a moslék bandának címezd kisaranyos.
süti beállítások módosítása