CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Rokkantnyugdíjától megfosztott bányász pofozta meg a polgármestert

2013. március 01. 04:44 - csú

A komlói lakossági fórumon körülbelül ötven korábbi bányász jelent meg, akik a Fidesz által elrendelt felülvizsgálatok során elvesztették rokkant státuszukat, így egyetlen bevételüket, a rokkantnyugdíjukat. Először csak kérdéseket tettek fel Polics József polgármesternek, majd hangosan követelték vissza a járandóságukat. 

A meddő vitát több bányász otthagyta, egyikük azonban kifelé menet arcul ütötte a polgármestert. Őt a rendőrség gyanúsítottként hallgatta ki, büntetőeljárás indul ellene.

A tettet Ruda Sándor, a Járadékos Bányászok Szakszervezetének elnöke és maga a polgármester is méltatlannak nevezte.

- Elszakadt a cérna – mondja Kollár Tibor. Az a rokkant bányász, aki szerda este a lakossági közmeghallgatáson arcon ütötte Polics József polgármestert. – Hallgattam, ahogy a polgármester úr azt ismételgeti, minden rendben és nincs mitől tartaniuk. Nem emlékszem pontosan, mit történt ezután, csak éreztem, hogy elborítja az agyam a köd, és arra gondoltam, most majd meglátod, hogy van mitől tartanod. Aztán elcsattant a pofon.

Kollár Tibor annak idején bányabalesetben sérült meg, a bányamentők hozták ki – kicsin múlott, hogy nem vesztette életét. Egészségi állapotát, munkaképességét korábban három kártérítési perben vizsgálták, és a legfelsőbb szintű orvos-szakmai szakértői szerv, az Egészségügyi Tudományos Tanács szakvéleménye alapján mindhárom perben jogerős ítéletben mondták ki, hogy rokkant; 2009-ben véglegesítették is. Ennek ellenére tíz hónapja semmit sem kap az államtól. A 2011.évi CXCI. törvény ugyanis új ellátási formákat vezetett be, és kimondja, hogy az 57 év alatti III. csoportú rokkantsági nyugdíjasok nyugdíját 2012. január 01-től rehabilitációs ellátásként folyósítja. 

- A törvény kihirdetése után a nyugdíjfolyósító tájékoztató levelet és kitöltendő nyilatkozatmintát küldött nekem, amiben nyilatkoznom kellett volna, hogy a „2011. évi CXCI. törvény ismeretében” komplex felülvizsgálatomat kérem – magyarázza Kollár Tibor. - Én viszont visszaírtam, és megkérdeztem, hogy ezzel elveszítem-e a megszerzett jogomat a baleseti rokkantsági nyugdíjra? Hosszú levelezés kezdődött, érdemi válaszok nélkül. Végül arra jutottam, hogy a komplex felülvizsgálat kérésével én magam mondanék le a rokkantsági nyugdíjjogosultságomról, ezért azt kértem, tartsák fenn a korábbi rokkantsági nyugdíjamat. Mivel „nem kértem” az új ellátást, nem is kaptam meg, a rokkant nyugdíj pedig megszűnt, így azt sem utalták. Tíz hónapja semmit sem kapok az államtól.

Kollár Tibor hangsúlyozza, minden jogi utat végigjárt, bírósághoz is fordult – eddig hiába. 

– Amikor a jelenlegi kormány még csak kampányolt, az ígérte, hogy megvédi a nyugdíjakat. Rájuk szavaztam. Aztán törvénybe iktattak egy csalást, és elrabolták tőlünk a megélhetést jelentő nyugdíjunkat. Ezzel szerintem le is zárult a jogi úton való érdekérvényesítés. Viszont azt is tudom, hogy nem az a megoldás, ami a fórumon történt. Vállalom is érte a felelősséget, és a szakszervezetek által felkínált ingyen ügyvédi segítséggel sem kívánok élni – tette hozzá a rokkant bányász.

Mivel az eset nem sima garázdaságnak, hanem hivatalos személy elleni erőszaknak minősül, a pofonért akár 3 év szabadságvesztés is járhat - írja a Baranya megyei internetes hírportál, a BAMA.HU Előzmény: Munkások Újsága

A pofon után: A TV2 Tények riportja:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr555110909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása