Mese az adócsökkentésről – Igazságtalan osztozkodás – Kiszorítósdi a bizottságokban
Folytatjuk – harsogta a Fidesz országszerte és itt Csepelen Borbély Lénárd az önkormányzati választási kampányban. Valóban folytatják! Folytatják hazudozást. Most éppen az önkormányzat közpénzből fenntartott honlapján, a csepel.hu-n. Úgy gondoljuk, „A közbiztonság növeléséről és kedvező adózásról döntött az önkormányzat” című, november 28-án megjelent írás egyes mondatai alátámasztják a fenti véleményt. Néhány példa a cikkből:
1) „Elsőként a kis- és középvállalkozások adóterhei csökkennek, a nagyvállalatok adója kedvező marad…” – írja a szerző. Hazugság, amit maga az előterjesztő, Borbély Lénárd cáfol meg. A polgármester ugyanis a testület elé beterjesztett javaslatban a következőket írja: „…a nagy alapterületű építmények adómértéke csak a jelen gazdasági helyzetben az önkormányzati bevételek biztosításához szükséges 5 %-os mértékben kerül növelésre.” A továbbiakban pedig a növelés konkrét nagyságát is meghatározza: „1.345.- Ft/m2-ről, 1.412.- Ft/m2-re változik, ha az összes adóköteles terület meghaladja az 500 m2-t.” (csepel.hu)Nem igaz tehát, hogy az adó mértéke a nagyvállalatok esetében „kedvező marad.”! Sőt! A későbbiekben a cikk írója is cáfolja saját állítását, amikor azt írja, hogy „A döntés hosszú távú anyagi hátterét a nagyvállalatok építményadójának 5 %-os emelése adja…” Igaz, azonnal enyhíti saját cáfolatát: ez az adóemelés „azonban számukra továbbra is kedvező marad, mert Csepelen minden vállalkozásnak a budapesti átlag alatti építményadót kell fizetnie”. Kedves Polgármester Úr! Az emelés akkor is emelés, ha másokkal hasonlítjuk össze. Arról nem is beszélve, hogy van több kerület, ahol a „jelen gazdasági helyzetben” jóval a csepeli adómérték alatt van az építményadó mértéke.
2) „Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának módosításával sok – az ellenzéknek is kedvező –, intézkedés lép életbe”. Hazugság! Az elfogadott SZMSZ véglegesíti az alakuló képviselő-testületi ülésen jóváhagyott, az ellenzéknek nem kedvező arányokat. Konkrétabban:
> az ellenzék messze a képviselő-testületben elfoglalt arányai alatt kapott tanácsnoki megbízatást (kilenc tanácsnoki helyből egyet);
> a képviselő-testület által létrehozott három bizottság 27 fős létszámából mindössze 10 fő (37 %) tartozik az ellenzékhez, szemben a testületen belüli 42,8 %-os arányukkal;
> az ellenzéken belüli baloldali erők egyetlen nem képviselői helyet sem kaptak a bizottságokban.
Az már csak hab a tortán, hogy szerzőnk a testület elé terjesztett 30 írásos előterjesztésből csak nyolcról ad némi tájékoztatást. Valamiért kimaradt például a tájékoztatásból, hogy az önkormányzati választások előtt a Csepeli Városgazda Zrt. és a Csepeli Városkép Kft. vezetői részére jóváhagyott kilenc havi prémium után, most visszamenőleg is meghatároztak, könnyen teljesíthető, december 31-ig szóló prémium feladatokat a két gazdasági társaság vezetőjének.
Ezzel lesz teljes, 6 millió forint nagyságrendű, az idei munkáért kifizetésre kerülő prémiumuk.
Többek között azt is elhallgatja a tájékoztatás, hogy bemutatták az önkormányzati választások után eltávolított aljegyző utódát, aki mindjárt kapott egy, az Ábel Attila által „levetett”, használt személygépkocsit, amelyet húszezer kilométerig ingyen használhat, illetve, hogy 2015. augusztus 31-ig meghosszabbították a II. Rákóczi Ferenc út 73. szám alatt tervezett zsidó imaház építési határidejét, jóváhagyták a testület december 31-ig, illetve 2015. június 30-ig szóló munkatervét.
A képviselő-testületnek kellett döntenie arról is, hogy az Akácfa utcai kiserdőben illemhelyet létesítenek, illetve átveszik a Szent Imre téri nyilvános illemhely üzemeltetését a Fővárosi Csatornázási Művektől, s az üzemetetés jogát átadják a Csepeli Városgazda Zrt.-nek.